logo
امروز : چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۲۴
[ شناسه خبر : ۲۶۳۰۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
امام جمعه ماهنشان:

بهانه‌جویی آمریکا مهمترین مانع دستیابی به توافق هسته‌ای است/ دانشجویان، مواعظ رهبر انقلاب را نصب العین خود قرار دهند

بهانه‌جویی-آمریکا-مهمترین-مانع-دستیابی-به-توافق-هسته‌ای-است-دانشجویان،-مواعظ-رهبر-انقلاب-را-نصب-العین-خود-قرار-دهند
امام جمعه ماهنشان با اشاره به توقف مذاکرات وین با توجه به اتمام مباحث فنی گفت: بهانه‌جویی آمریکا مهمترین مانع بر سر راه دستیابی به توافق هسته‌ای بوده و علت بهانه‌جویی آمریکا شرایط داخلی و خارجی دولت و حاکمیت این کشور است.

به گزارش موج رسا; حجت‌الاسلام محمدرضا علی‌اکبری امروز در خطبه‌های نماز جمعه ماهنشان اظهار داشت: روز قدس، یک سنت سیاسی و عبادی بوده و چرائی روز قدس، یکی از مهمترین پرسش‌هایی است که باید به نسل جدید تبیین شود.

وی با بیان اینکه زندگی مسئولانه یک مسلمان، علت اصلی روز قدس است، خاطرنشان کرد: نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز جهانی قدس، دشمنان اسلام را حقاً غافلگیر کرد که از نتایج آن جلوگیری از عدم فراموشی مساله قدس و مظلومیت مردم فلسطین در افکار جهانیان است.

حجت‌الاسلام علی‌اکبری افزود: دستاورد دیگر روز قدس، تحول در ماهیت مبارزه علیه رژیم صهیونیستی است به این معنا که مسئولیت این مبارزه را از دست دولت‌های عربی - اسلامی خارج کرده و بار آن را بر دوش امت اسلامی قرار داده است.

وی تصریح کرد: بیداری کنونی در جهان اسلام نیز از مهمترین نتایج و دستاوردهای روز جهانی قدس است.

خطیب جمعه ماهنشان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به توقف مذاکرات وین با توجه به اتمام مباحث فنی گفت: بهانه‌جویی آمریکا مهمترین مانع بر سر راه دستیابی به توافق هسته‌ای بوده و علت بهانه‌جویی آمریکا شرایط داخلی و خارجی دولت و حاکمیت این کشور است.

وی با بیان اینکه آمریکا شکست‌های متعدد در غرب اسیا متمحمل شده است، اظهار داشت: جنگ روسیه و همچنین اقدام بزدلانه آمریکا در ترور سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و قرار دادن سپاه قدس در فهرست گروه‌های تروریستی، راه خروج را بر آنان بسته است.

حجت‌الاسلام علی‌اکبری خاطرنشان کرد: قطعاً نمایندگان ایران انقلابی در مذاکرات که از فرزندان شجاع و انقلابی مردم ایران هستند در مقابل زیاده‌خواهی‌های شیطانی خواهند ایستاد و به چیزی کمتر از رفع تحریم‌ها رضایت نخواهند داد.

وی افزود: تقویت تولید ملی، بهبود معیشت، اصلاحات کلان اقتصادی، فعال‌سازی حداکثری ظرفیت‌های ملی و بهره‌گیری از ظرفیت‌های منطقه‌ای و بین‌المللی برای نوسازی تحریم‌ها لازم و ضروری است.

امام جمعه ماهنشان در ادامه با گرامیداشت روز شوراها گفت: شورا یک اصل عقلی است و آموزه‌های دین اسلام در کتاب و سنت نیز بر آن صحه گذاشته است.

وی با بیان اینکه شورا تحقق حاکمیت و تجلی اراده عمومی است، افزود: شورا نشأت‌گرفته از قانون اساسی و انتخابات مردم بوده و باید شورا جایگاه خود را در جامعه بداند و جایگاه شورا در جامعه هم باید مشخص شود.

حجت‌الاسلام علی‌اکبری با اشاره به روز جهانی کار و کارگر و گرامیداشت این روز و همچنین با اشاره به بوسه پیامبر مکرم اسلام به دست کارگر که به معنای تجلیل و تکریم کار و کارگر است، اظهار داشت: پیامبر(ص) در حدیثی فرمودند: «بهترین درآمد از آن دستان کارگری است که کارش بی‌آلایش باشد.»

وی با بیان اینکه حل مشکل اقتصادی کشور، وابسته به ملاحظه ویژه به جامعه کارگری است، حمایت واقعی از کارگر را خواستار شد و خاطرنشان کرد: جامعه کارگری، جزء وفادارترین جوامع به انقلاب و نظام بوده و باید در کنار رفع مشکل این  قشر زحمتکش از امنیت شغلی نیز بهره‌مند شوند.

امام جمعه ماهنشان با اشاره به روز و هفته معلم و با تبریک این ایام به همه فرهنگیان و دانش‌آموزان گفت: معلم، جایگاه رفیع در آموزه‌های دینی بوده و جامعه به پرورش معلمان تراز انقلاب نیاز دارد که بارزترین الگوی جمهوری اسلامی از تعریف معلم تراز، شهید مطهری است.

وی با بیان اینکه معلم تراز انقلاب اسلامی، محور تحول بنیادین در آموزش و پرورش است، ابراز کرد: از مسئولین انتظار می‌رود تا نسبت به حل مشکلات معلمان مخصوصاً در اجرای طرح رتبه‌بندی، اقدامات لازم را انجام داده و ه چه سریع‌تر این طرح را عملیاتی نمایند.

حجت‌الاسلام علی‌اکبری همچنین با اشاره به دیدار رمضانی دانشجویان با مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد: ویژگی دانشگاه انقلابی، نخبه‌پروری و مولد در تولید فکر و علم و دانشگاه متدین‌پرور است و نقطه مقابل نقشه دشمن، هویت‌زدایی و آرمان‌زدایی از دانشگاه است.

وی ابراز کرد: دانشجویان باید مواعظ و مطالبات رهبر معظم انقلاب اسلامی را نصب‌العین و نقشه راه خود قرار دهند.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر