logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۸:۱۷
[ شناسه خبر : ۲۶۲۹۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 5 دقیقه ]
نماینده ولی فقیه در استان زنجان:

اندیشه الهی امام راحل، اجازه رشد غده سرطانی اسرائیل را نداد/ مردم زنجان با حضور خود در راهپیمایی روز قدس، حماسه آفریدند

اندیشه-الهی-امام-راحل،-اجازه-رشد-غده-سرطانی-اسرائیل-را-نداد-مردم-زنجان-با-حضور-خود-در-راهپیمایی-روز-قدس،-حماسه-آفریدند
نماینده ولی فقیه در استان زنجان گفت: اندیشه الهی و حمایت بی‌دریغ امام خمینی(ره) از ملت مظلوم فلسطین نه تنها نگذاشت که اسرائیل به عنوان غده سرطانی رشد کند و موضوع فلسطین از تاریخ فرمواش شود و جنایات صهیونیستی‌ها هم مخفی بماند بلکه امروز نسل پنجم فلسطینیانی که خانه آن‌ها غصب شده با یکدیگر متحد شده‌اند.

به گزارش موج رسا; آیت‌الله علی خاتمی امروز در خطبه‌های نماز جمعه زنجان با بیان اینکه امیرالمومنین(ع) توصیه و سفارش‌هایی در بستر خونین شهادت داشتند که شامل همگان می‌شود، اظهار داشت: ایشان فرمودند به هر کس که این پیام به دست او می‌رسد توصیه می‌کنم که همواره در خط‌ مشی و زندگانی خود در برابر دشمنان، ظالم و ستمگر شوید و حامی، پشتیبان و دلسوز مظلومان شوید.

وی با بیان اینکه ریشه این فرمایش حضرت علی(ع) در قرآن است، خاطرنشان کرد: قرآن کریم می‌فرماید اگر در مقابل ظالم، ساکت شوید بدانید که ظلم، یک فاجعه است و فقط پای ظالم را نمی‌گیرد بلکه کسانی که در برابر ظالم، سکوت کردند نیز مسئول هستند.

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه همراهی با ظالم به 2 گونه است که یا در زیر پرچم ظالم قرار می‌گیرد و یا در برابر ظلم او سکوت می‌کند، افزود: قران کریم در آیه «انما المومنون اخوه....» مومنان را مانند دانه‌های زنجیر به هم پیوسته می‌داند که در شادی یکدگیر باید شاد بوده و در غم‌ها نیز همدیگر را همراهی کنند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان با بیان اینکه امیرالمونین(ع) منشور بزرگ جهانی حقوق بشر را 1400 سال قبل در نامه شماره 53 نهج‌البلاغه نوشته است، گفت: ایشان خطاب به مالک اشتر نوشتند اینک که حاکم مصر می‌شوی، همه آن‌ها مسلمان نیستند اما همه آن‌ها حقوقی دارند که باید رعایت شود.

وی تصریح کرد: اگر منشور جهانی حقوق بشر را فقط در مقابل این جمله حضرت علی(ع) ببینید با وجود اینکه 1400 سال قبل نوشته شده اما برای همیشه تاریخ، زنده است.

آیت‌الله خاتمی ضمن قدردانی از مردم پایتخت شور و شعور حسینی که امروز با حضور پرشور خود در راهپیمایی روز جهانی قدس، پرچم حقوق بشر و حمایت از مردم مظلوم فلسطین را در جهان تشیع برافراشتند، اظهار داشت: زنجان در بسیاری از مسائل، پیشتازی خود را نشان داده و امروز هم مرد و زن، بزرگ و کوچک، پیر و جوان برای چهل و چهارمین بار این مسیر را طی کردند و فریاد آزادی بر سر دادند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان با بیان اینکه ممکن است عده‌ای بگویند راهپیمایی و تظاهرات ما چه سودی برای مردم فلسطین و مظلومان جهان دارد، گفت: امام راحل بیش از 50 سال قبل و حتی قبل از رهبری کشورمان فرمودند اسرائیلی‌ها فقط نمی‌خواهند فلسطین را اشغال کنند بلکه اشغال فلسطین، مقدمه‌ای برای حاکمیت بر تمام کشورهای عربی و مسلمان است.

وی با بیان اینکه نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی هم 74 سال قبل گفته بود که اسرائیل، وطن یهودیان خواهد شد، ابراز کرد: اندیشه الهی و حمایت بی‌دریغ امام خمینی(ره) نه تنها نگذاشت که این غده سرطانی رشد کند، موضوع فلسطین از تاریخ فرمواش شود و جنایات صهیونیستی‌ها هم مخفی بماند بلکه امروز نسل پنجم فلسطینیانی که خانه آن‌ها غصب شده با یکدیگر متحد شده‌اند.

آیت‌الله خاتمی خاطرنشان کرد: حضور ملت مسلمان ایران و سایر ملت‌های مسلمان در راهپیمایی روز قدس باعث شده تا فلسطینی‌ها با یکدیگر متحد شده و دست به دست هم دهند.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز ادامه‌دهنده خط مبارزاتی و معماری امام راحل بوده و با استراتژی مشخص، قوی، حساب‌شده، مطالعه‌شده و آینده‌نگرانه به جلو آمده‌اند، افزود: چند کشور خودفروخته در ظاهر، برنامه سازش با اسرائیل را پیش می‌برند اما خودشان هم اعتراف کرده‌اند که اسرائیل از درون، پوچ می‌شود.

آیت‌الله خاتمی ادامه داد: جبهه مقاومت و خون مطهر شهدا نتیجه داده و خیلی نمانده که متلاشی شود و پیش‌بینی رهبر انقلاب مبنی بر اینکه اسرائیل 25 سال آینده را نخواهد دید، محقق شود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: مردم امروز با حضور خود در راهپیمایی روز قدس، حماسه آفریده و ملت مظلوم فلسطین را شاد و آمریکا و اسرائیل را ناامید و مایوس کردند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به 9 اردیبهشت، روز شوراها ابراز کرد: قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، قانون بسیار پیشرفته و حساب‌شده است به شرط اینکه در میدان عمل و اجرا بتوانیم کامل رعایت کنیم.

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه حمهوری اسلامی یعنی اینکه مردم در این حکومت، نقش‌آفرین هستند، خاطرنشان کرد: شوراهای اسلامی شهر و روستا با رای مردم انتخاب می‌شوند و در واقع نمایندگان مردم در این نهاد هستند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان ضمن گرامیداشت روز خلیج فارس خاطرنشان کرد: دشمنان هرچه تلاش کنند بی‌فایده است و خودشان هم می‌دانند که این خلیج، همیشه فارس است.

وی ضمن تبریک روز جهانی کار و کارگر اظهار داشت: چرخ‌های اقتصادی و صنعتی کشور را کارگران و کشاورزان می چرخانند و رونق سفره‌های مردم با دست‌های توانای کارگران و کشاورزان تامین می‌شود.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به 12 اردیبهشت، روز معلم بیان کرد: نیروی انسانی، بزرگترین سرمایه هر کشوری است و مربیانِ نیروی انسانی از همه موثرتر هستند.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر