logo
امروز : شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱:۰۴
[ شناسه خبر : ۲۶۲۹۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی زنجان در گفت‌وگو با موج رسا:

ذهن جهانی به هیچ وجه نمی‌تواند فرآیند تاسیس اسرائیل را بپذیرد/ افول قدرت آمریکا، کابوسی برای رژیم صهیونیستی است

ذهن-جهانی-به-هیچ-وجه-نمی‌تواند-فرآیند-تاسیس-اسرائیل-را-بپذیرد-افول-قدرت-آمریکا،-کابوسی-برای-رژیم-صهیونیستی-است-
استادیار روابط بین‌الملل دانشگاه آزاد اسلامی زنجان گفت: اسرائیل، فرآیند طبیعی تشکیل یک دولت مستقل را نداشته و به همین دلیل ذهن جهانی به هیچ وجه نمی‌تواند این نوع تاسیس مصنوعی مبتنی بر تجاوز و اشغال را در ضمیر ناخودآگاه خود بپذیرد.

سید فرشید جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: آینده وجودی  اسرائیل که حتی از استعمال نام دولت یا کشور برای آن باید دوری جست در هاله‌ای از ابهام است.

وی خاطرنشان کرد: حقیقت این ابهام را باید در فرمایش مقام معظم رهبری جست‌وجو کرد که این رژیم را در ۲۵ سال آینده نخواهید دید.

جعفری با بیان اینکه ۲ نکته در این مورد وجود دارد، گفت: یکم؛ تاسیس و تشکیل دولت‌ها در پهنه بین‌المللی بر اساس یک فرآیند طبیعی انجام گرفته است.

استادیار روابط بین‌الملل دانشگاه آزاد اسلامی زنجان با بیان اینکه برای نمونه، دولت‌های اروپایی متعاقب یک قرارداد بعد از جنگ‌های ۳۰ ساله مذهبی تحت عنوان قرارداد وستفالی تاسیس شده‌اند، اظهار داشت: یعنی مبنای تشکیل آن‌ها یک قرارداد بین‌المللی معتبر است اما اسرائیل، فرآیند طبیعی تشکیل یک دولت مستقل را نداشته است.

وی خاطرنشان کرد: این رژیم بر مبنای یک تعصب افراطی دین یهود از یک سو و از سوی دیگر بر مبنای حمایت قدرت‌های بزرگ از جمله انگلیس و آمریکا و با تجاوز و اشغال سرزمین مسلمانان فلسطینی تشکیل شده است.

جعفری با تاکید بر اینکه ذهن جهانی به هیچ وجه نمی‌تواند این نوع تاسیس مصنوعی مبتنی بر تجاوز و اشغال را در ضمیر ناخودآگاه خود بپذیرد، تصریح کرد: همین امر به تدریج آینده این رژیم را تاریک می‌کند.

استادیار روابط بین‌الملل دانشگاه آزاد اسلامی زنجان افزود: فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه اسرائیل ۲۵ سال آینده را نخواهد دید و همچنین اعلام آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز قدس از سوی امام راحل، نقش چشمگیری در ابهام وجودی این رژیم کثیف دارد.

وی خاطرنشان کرد: نکته دوم اینکه افول قدرت ایالات متحده آمریکا در سلسله مراتب قدرت در سیاست بین‌الملل برای رژیم اسراییل، کابوسی است که رهایی از آن امکان پذیر نیست.

جعفری افزود: رژیمی که تاسیس و تداوم هستی‌اش بر قدرت و حمایت قدرت‌های دیگر باشد مانند روز روشن است که با افول قدرت دولت حامی، سرنوشت بودنش نیز چگونه رقم خواهد خورد.

وی ابراز کرد: علم ،تجربه و شناخت شهودی مقام معظم رهبری  در تعیین یک دوره زمانی ۲۵ ساله برای محو اسراییل، حقیقتی است که قدرت‌های حامی این رژیم باید بدانند.// آ

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر