logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۴۴
[ شناسه خبر : ۲۶۲۸۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 16 دقیقه ]

بیانیه نهادها و گروههای دانشگاهی به مناسبت روز قدس

بیانیه-نهادها-و-گروههای-دانشگاهی-به-مناسبت-روز-قدس
نهادها و گروههای دانشگاهی با صدور بیانیه های جداگانه ای روز جهانی قدس را گرامی داشته و بر حمایت از این آرمان امام خمینی(ره) تاکید کردند.

به گزارش موج رسا; نهادها و گروههای دانشگاهی با صدور بیانیه های جداگانهای ضمن گرامیداشت روز قدس بر بر میثاق دوباره با اندیشه های ناب امام خمینی رحمه الله علیه و خلف صالحش امام خامنه‌ای مدظله العالی در دفاع از ملت مظلوم فلسطین تاکید کردند.

دادگستری استان زنجان:روز قدس، نماد اعلام انزجار نسبت به اقدامات وحشیانه رژیم غاصب صهیونیستی است

متن بیانیه دادگستری استان زنجان به مناسبت روز قدس به شرح ذیل است: 

حجت الاسلام و المسلمین اسماعیل صادقی نیارکی رئیس کل دادگستری استان زنجان گفت: روز قدس نماد آزادی خواهی، ظلم ستیزی، وحدت و همدلی امت اسلامی است تا با خروش یکپارچه علیه ظلم و بیداد، پرچم عدالت طلبی را در جهان برافراشته و لبیک گویان به فریاد همیشه خروشان امام خمینی(ره) برای آزادی بیت‌المقدس، ظرفیت و توان خویش را به رخ زیاده خواهان عالم بکشند.

رئیس شورای قضایی استان زنجان با بیان اینکه با بیان اینکه به فرموده امام خمینی (ره) روز قدس، روز حیات اسلام است افزود :روز قدس روز قدس ، نماد اعلام انزجار نسبت به اقدامات وحشیانه رژیم غاصب صهیونیستی است و نشانگر اهمیت غیر قابل انکار مسئله آزادی فلسطینیان از یوغ غده سرطانی صهیونیسم کودک کش، غاصب و بیانگر این نکته مهم است که آزادی قدس شریف نه تنها هیچ وقت از خاطر مسلمانان فراموش نخواهد شد بلکه روز به روز آرمان فلسطین و فریاد مظلومیت مستضعفین، از دل ملت‌هایی شنیده می‌شود که سال‌ها تحت سیطره یک مشت مستبد خودباخته هستند.

رئیس کل دادگستری استان زنجان افزود : کارکنان شریف دادگستری کل استان زنجان درآخرین جمعه ماه مبارک رمضان وروز جهانی قدس با بیعت مجدد خویش با آرمان‌های بلند حضرت امام خمینی(ره) با افتخار اعلام آمادگی می‌نمایند؛ ضمن حضور پرشور در راهپیمایی روز قدس، پیام روز قدس را به گوش جهانیان برسانند و همواره در راستای منویات مقام معظم رهبری(مد ظلله العالی) و پیشبرد اهداف عالی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران گام بردارند

 

دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجاننفس‌های غاصبان قدس به شماره افتاده است

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان به مناسبت روز جهانی قدس پیامی صادر کرد متن پیام به این شرح است:

فلسطین سرزمین و موطن همه فلسطینی هایی است که دل در گرو آزادی و آبادانی آن دارند و غریبه این سرزمین غاصبانی هستند که با اهرم زر و زور بر آن سکنی گزیده اند و دستشان به خون ملّت فلسطین آغشته است.

دور اندیشی حضرت امام خمینی(ره) بنیانگذار نظام جمهوری اسلامی ایران در نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان با عنوان "روز قدس" حقیقت درون رژیم غاصب صهیونیستی را عیان کرد و امروز آن غایت اندیشی برای همه جهانیان نمایان شده است.

قریب به ۷ دهه از اشغال سرزمین مقدس مسلمانان توسط اشغالگران می گذرد اما شعله های بیداری امت اسلام در گوشه و کنار جهان شعله ورتر می گردد و نام فلسطین و فلسطینی بر تارک تاریخ درخشان تر می شود و پایه های گنبدهای آهنین ستمگران فرو می ریزد.

قدس مسئله اول جهان اسلام است و با هیچ دگرگونی و تغییری کم رنگ نمی شود و سال‌های اخیر که جهان درگیر ویروس کرونا بود و حضور در کف خیابان‌ها برای ملّت ها دشوار بود اما جهانیان نشان دادند فلسطین هیچگاه تنها نبوده و تنها نخواهد ماند.

ایرانیان سرافراز با تاسی از بیان بین و متقن رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای(مد ظله العالی ) مبنی بر اهمیت مسائل فلسطین و جهان اسلام که فرمودند :"روز قدس بسیار مهم است. صرفا این نیست که ما از یک ملت مظلومی که از میهن خود و از خانه خود رانده شده داریم دفاع می کنیم؛ ما در واقع داریم با این کارمان با یک نظام سیاسی ظالمانه و استکباری مبارزه می کنیم. امروز دفاع از فلسطین، دفاع از حقیقت است؛ حقیقتی بسیار گسترده تر از مساله فلسطین." همچنان این مهم را سرلوحه امور قرار می دهند و از آزادی سرزمین قدس و حمایت از آزادی خواهان جهان عدول نخواهند کرد.

نفس های غاصبان قدس به شماره افتاده و آزادی بیت المقدس در فلسطین مظلوم از چنگال غاصبان صهیونیست رقم خواهد خورد و دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامي استان زنجان در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان همگام با سایر اقشار و اصناف در راهپیمایی بزرگ "روزقدس" شرکت می کنند و از همه آحاد مردم شریف و انقلابی استان زنجان دعوت می کند در این راهپیمایی که نمادی علیه ستم و ستمگری است شرکت کنند.

 

کمیته امداد استان زنجان: روز جهانی قدس نماد رویارویی حق در برابر باطل است

 

روح اله صالحی مدیرکل کمیته امداد استان زنجان به مناسبت بزرگداشت روز جهانی قدس پیامی صادر کرد.

متن پیام مدیرکل کمیته امداد استان زنجان بدین شرح است؛

بسم اله الرحمن الرحیم

روز جهانی قدس یادگار ماندگار حضرت امام خمینی (رضوان الله تعالی علیه) و نماد رویارویی تمامی حق در برابر تمامی باطل و مظهر حمایت جهانی از مردم رنج‌ دیده فلسطین است.

روز قدس عزیز که نشان از اتحاد تمامی مسلمین جهان دارد که با هدایت های روشنگرانه وقاطعانه مقام معظم رهبری (مد ظله العالی ) زنده وپابرجاست تا روشنایی را در دل تمامی آزادی خواهان سراسر جهان قرار دهد.

دشمنان بدانند که مسلمانان جهان اسلام در راستای حمایت از قدس شریف ومسجد الاقصی وهمچنین دفاع جانانه از مردم مظلوم فلسطین ومحو رژیم غاصب وسفاک صهیونیستی اسرائیل، فریاد حمایت خود از مردم فلسطین را رساتر سر می دهند وبیش از گذشته خشم وانزجار خود از این غده سرطانی ابراز وبه دشمنان گوشزد می کنند که فلسطین به عنوان پاره تن جهان اسلام هیچ گاه به فراموشی سپرده نمی شود.

ما خادمان وکارگزاران نهاد مقدس کمیته امداد امام خمینی (ره ) ضمن حمایت از ملت مظلوم فلسطین به همراه ولی نعمتان عزیز تحت حمایت با حضور پر شور خود در راهپیمایی روز جهانی قدس ندای آزادی قدس شریف وخواسته مسلمین را به گوش مردم جهانیان رسانده واستکبار ستیزی خودرا در جای جای استان طنین انداز خواهیم کرد. تا بار دیگر اقتدار وشکوه وحدت مسلمانان جهان برای آزادی بیت المقدس عزیز نمایان شود.

 

سازمان بسیج هنرمندان استان زنجان

بیانیه سازمان بسیج هنرمندان استان زنجان بمناسبت روز جهانی قدس - سال ۱۴۰۱

به نام خدای وعده‌های راستین، که وعده کرده است پایداری حق را و حقیقت را. خدای کسانی که به ظلم از خانه‌هایشان بیرون رانده شده‌اند و ستم دیده‌اند. خدای پا برهنگان و مستضعفین.

روز قدس یک روز جهانی است با یک پیام جهانی برای همه‌ی دنیا؛ که امت اسلامی زیر بار ظلم نمی‌رود، حتی اگر بزرگترین و قدرتمند‌ترین دولت‌های جهان، حامیان ظلم باشند. موضع ما در مقابل اسرائیل همان موضع رهبر عزیزمان است که اسرائیل در منطقه، یک غده بدخیم سرطانی است و باید قطع شود و ریشه کن گردد. چهار دهه قبل، اقدام هوشمندانه‌ی امام خمینی (ره) برای تعیین روز قدس، فریاد حق طلبی مردم مظلوم فلسطین را به گوش جهانیان رساند و ما امروز شاهدیم صهیونیست غاصب به رغم حمایت‌‌های گسترده‌ی قدرت‌های استعمارگر جهان و شبکه‌های رسانه‌ای همچنان به عنوان یک رژیم جعلی و کودک کش در جهان شناخته می‌شود.

ایران اسلامی، امروز هم مانند آغاز انقلاب با چالش‌های مستکبران روبرو است، اما با تفاوتی کاملا معنا دار؛ اگر آنروز چالش برسر کوتاه کردن دست عمال بیگانه یا تعطیلی سفارت رژیم صهیونیستی در تهران یا تسخیر لانه جاسوسی در تهران بود، امروز چالش بر سر حضور ایران مقتدر در مرز‌های رژیم صهیونیستی و برچیدن بساط نفوذ نامشروع آمریکا از منطقه غرب آسیا و حمایت جمهوری اسلامی از مجاهدان فلسطینی در قلب سرزمین‌های اشغالی و دفاع از پرچم برافراشته حزب الله و مقاومت در سراسر این منطقه است. ما هنرمندان بسیجی، با دل‌هایی سرشار از عطر ایمان، در حضوری پر شور و حماسی، یک بار دیگر به میراث‌داری امام خمینی (ره) و با پیروی از فرامین رهبر عزیزمان؛ هم صدا با همه‌ی آزادگان جهان، در تقابل حق و باطل، کنار مردم مظلوم فلسطین ، فریاد آزادی برای قدس سر می‌دهیم. و ثابت می‌کنیم؛ مسئله‌ی قدس، نه مسئله‌ی فلسطین که مسئله‌ی همه ی امت اسلامی‌ست.

 

اداره کل بیمه سلامت استان زنجان

 متن پیام بیمه سلامت استان زنجان بدین شرح است:

قدس، قبله اول مسلمانان جهان، کانون اتحاد توحید پرستان است و آخرین جمعه ماه مبارک رمضان، نماد استکبارستیزی و مجمع عظیم برائت آزادگان جهان از زورگویی دژخیمان صهیونیستی، ورای نژاد، مذهب، ملیّت و گرایش های سیاسی است که در آن با مشت های گره خورده و صف های بهم فشرده، از توحش و نسل کشی اسرائیل غاصب و حامیان آن اعلام انزجار می کنیم. این روز، یادگار پیر فرزانه انقلاب و رهبر بی نظیر قرون اخیر حضرت امام خمینی(ره) است و ایران اسلامی بر اساس راهبرد همیشگی اش، بر حمایت از مظلومان جهان، به ویژه پشتیبانی از مردم مظلوم فلسطین تاکید داشته و بر اساس فرمایش مقام معظم رهبری"اشغال سرزمین اسلامی فلسطین توسط رژیم غاصب صهیونیستی خسارت بزرگی را بر جهان اسلام تحمیل کرده و زخم مهلکی را بر پیکر مسلمانان وارد آورده است و ما برای درمان آن تلاش می کنیم."در حالیکه منادیان دروغین حقوق بشر، داعیه داران صلح جهانی و دنیای عاری از خشونت، چشم های به ظاهر حقیقت بینشان را به نسل کشی ها، غارت ها، قتل و تجاوزها  و  اشغالگری های  سفاکان صهیونیست بسته اند، باید  بدانند که قدس، به عنوان سمبل امت واحده، قلب مسلمین جهان را به هم گره زده و اعمال شیطانی  همچون  شهرک سازی های  نامشروع  در  اراضی فلسطینیان  و  ادامه اشغالگری آنها، نمی تواند رویای واهی  ارض موعود را برایشان به ارمغان بیاورد.

ما کارکنان اداره کل بیمه سلامت استان زنجان،  همراه   و   همدل   با  ملت بزرگ و متعهد به آرمان اسلام و امام(ره) ضمن  گرامی  داشت  یاد  و خاطره ی  شهدای عزیز فلسطینی  و  جبهه  مقاومت و در راس آنان سردار شهید   حاج   قاسم  سلیمانی    در برابر  اسرائیل،   هبستگی  خود  را   با    ملت  مظلوم  و   رنجدیده فلسطین  اعلام  نموده        و در روز 9 اردیبهشت ماه (آخرین هفته ماه مبارک رمضان) شرکت در مراسمات روز قدسبه جمع میلیونی شنوندگان و بینندگان بیانات رهبرمعظم انقلاب اسلامی(مدظله‌العالی) می پیوندیم تا به فضل و امداد الهی توان و امکانات خود را برای تحقق رهنمودهای معظم له در راه آرمان قدس عزیز به کار گیریم. انشالله آزادی قدس عزیز و پیروزی مردم مظلوم فلسطین را شاهد خواهیم بود.

نَصْرٌ مِنَ اللَّهِ وَ فَتْحٌ القَریب

 

بیانیه خانه احزاب استان زنجان

متن پیام خانه احزاب استان زنجان بدین شرح است

بسم الله الرحمن الرحیم

روز قدس، روز وحدت و یکپارچکی تمام امت اسلام و همه ملت­های آزادیخواه و حق طلب جهان در دفاع از مردم مظلوم فلسطین و آرمان بزرگ آزادی قدس شریف است. نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان بعنوان "روز جهانی قدس" یادگار ماندگار حضرت امام خمینی(ره) بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی بیانگر اعتقاد راسخ ایشان به اندیشه وحدت و همدلی امت اسلام در برابر تجاوز و زیاده خواهی استکبار جهانی است.

تحولات و حوادث اخیر منطقه، انجام عملیات استشهادی جوانان مبارز فلسطینی و نیز یورش متجاوزانه و انجام اقدامات دیوانه وار و ددمنشانه رژیم جعلی صهیونیستی در حق مردم مظلوم در مسجد الاقصی بیش از گذشته چهره ضد بشری و ضد انسانی این رژیم سفاک را آشکار ساخته و  قطعا موجب سرعت بخشیدن به نابودی و پایان حیات ننگینش خواهد گردید. رهایی قدس شریف از چنگال ایدئولوژی شیطانی و نژادپرستانه صهیونیسم به یاری خداوند قادر متعال و همت و اتحاد مسلمانان به زودی محقق خواهد شد. مردم ایران اسلامی به مدد اندیشه‌های راهبردی امام راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامی و تلاش‌های مخلصانه همه شهدای راه آزادی قدس شریف بویژه سید الشهدای جبهه مقاومت، شهید سردار حاج قاسم سلیمانی، بزرگترین حامی مردم مظلوم و ستمدیده منطقه و فلسطین عزیز و الهام‌­­ بخش محور مقاومت بوده و تا رهایی قدس شریف ادامه خواهد داشت.

خانه احزاب استان زنجان با آرزوی قبولی طاعات و عبادات مردم مومن استان در ماه مبارک رمضان و ضمن اعلام انزاجار و محکومیت جنایات رژیم غاصب و اشغاگر قدس از همه مردم انقلابی و ولایتمدار و نیز از همه احزاب و تشکل­های سیاسی استان زنجان دعوت می نماید بار دیگر تجدید عهد و پیمانی مجدد با آرمان‌های بنیانگذار جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای(حفظ الله) داشته و در راهپیمای با شکوه روز جهانی قدس شرکت نمایند. خداوند متعال ارواح طیبه امام خمینی (ره) و همه شهدای عزیز جبهه مقاومت بویژه شهید حاج قاسم سلیمانی را با ارواح پاک و مطهر اربابشان حضرت سیدالشهدا (ع) و یاران با وفایش محشور گرداند. انشاءالله.  

 

سازمان بسیج جامعه پزشکی استان زنجان

متن بیانیه سازمان بسیج جامعه پزشکی استان زنجان به مناسبت روز قدس به شرح ذیل است: 

حضور بسیجیان و جهادگران عرصه سلامت در راهپیمایی روز جهانی قدس، نماد همیشگی اتحاد مسلمانان و حمایت از مردم مظلوم فلسطین، بار دیگر مسوولیت پشتیبانی و دفاع از ملت مظلوم فلسطین را به مسلمانان جهان یادآوری می‌کند؛‌ روز قدس روز خروش ملت‌های اسلامی بر علیه هر گونه تجاوز و اشغالگری است که بنیان پوشالی رژیم اشغالگر را می‌لرزاند و حقارت و زبونی این رژیم سفاک و غده سرطانی را در مقابل کوه استوار و با عظمت مسلمانان جهان نمایان می‌کند.

روز جهانی قدس ابتکار تاریخی حضرت امام خمینی ( رحمت الله علیه ) و نقطه عطفی در تاریخ مبارزات ملت‌های مسلمان منطقه با خودکامگی استکبار جهانی و پایه‌گذار اتحاد جهان اسلام و تضعیف کننده بیش از پیش پایه‌های لرزان رژیم جعلی و خونخوار صهیونیستی است.

این خیزش بزرگ اسلامی، امروزه مسأله فلسطین را به مسأله‌ای فراتر از یک خاک و اقلیم جغرافیایی تبدیل نموده و به عنوان موضوع اول جهان اسلام در رأس امور کشورهای مسلمان و ملت‌های آزادیخواه جهان قرار داده و با وجود اقدام خیانتکارانه برخی کشورهای منطقه در عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی در سالیان اخیر، لکن فریادهای بلند «مرگ بر اسراییل» و «مرگ بر آمریکا» مسلمانان جهان در این روز به کابوس مستکبرین و اشغالگران مبدل شده و روز به روز بنیان سست و عنکبوتی آنان را به زوال و نابودی همیشگی نزدیک‌تر کرده است.

سازمان بسیج جامعه پزشکی زنجان با گرامیداشت روز جهانی قدس اعلام می‌دارد، بسیجیان و جهادگران عرصه سلامت بیمارستان ها و مراکز درمانی و بهداشتی این استان همراه و همگام با امت شهیدپرور و مسلمان ایران و جهان، هرگز مسأله فلسطین و آزادی مسجدالاقصی را مورد غفلت قرار نخواهند داد و در روز قدس امسال ضمن شرکت در مراسم راهپیمایی، با بهره‌گیری حداکثری از ظرفیت‌های موجود به ویژه حضور فعالانه در فضای مجازی و اهتزاز پرچم فلسطین و همچنین به آتش‌کشیدن پرچم ننگین اسراییل غاصب و آمریکای جنایتکار، پیام پایداری و ایستادگی همیشگی خود را بار دیگر به دشمنان و حامیان همیشگی‌شان نشان خواهند داد.

 

اداره‌کل‌ غله‌ و‌ خدمات‌ بازرگانی‌ استان‌ زنجانآرمان قدس شریف،نَه یک مساله عربی بلکه هدف بزرگ جهان اسلام است اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان در بیانیه‌ای از شهروندان مومن زنجانی و کارکنان اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان برای حضور در راهپیمایی روز جهانی قدس دعوت کرد.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

مسئله فلسطین و وضعیت سخت و دردناک زندگی زیر چکمه اشغالگران مشکل عمیق و بزرگی است که سالها امت اسلامی از آن رنج می‌برد. حقیقت آن است که عامل اصلی این مسئله و ظلم و بیدادی که صهیونیست‌ها بر فلسطین روا می‌دارند و زخم‌هایی که بر پیکر خونین فلسطین وارد می‌شود استکبار بویژه شیطان بزرگ آمریکاست.  

خیانت‌های آشکار کشورهای مرتجع منطقه و دیکتاتورهای دست نشانده و بازی انتقال سفارت آمریکا به قدس روزهای خونینی را برای مردم فلسطین رقم زده است.

امروز این پاره تن جهان اسلام در آتش حقد و کینه مستکبران می‌سوزد و فریاد استغاثه مظلومان بلند شده است. سکوت و بی‌تفاوتی نسبت به این ظلم و فساد صهیونیستها خیانت و همراهی با کفر و استکبار است.  چاره کار فلسطین دست مجامع بین‌المللی و سازمان ملل بی‌خاصیت امریکایی نیست.

علاج درد و زخم فلسطین مبارزه و ادامه این انتفاضه‌ها و تظاهرات‌هاست. ایستادگی و مقاومت مظلومانه و مقتدرانه، فلسطین را آزاد خواهد کرد و امید بازگشت قدس به آغوش دنیای اسلام را محقق خواهد ساخت.  آخرین جمعه ماه مبارک رمضان و روز قدس یادگار بنیانگذار فقید جمهوری اسلامی و نشانی از ژرفای دوراندیشی امام خمینی (ره) است و حاکی از اعتقاد و پایبندی ایشان به انسجام اسلامی مقابل زورگویان عرصه جهانی است. روز جهانی قدس تجلی آرمان فلسطین و فریاد وحدت امت اسلام علیه جاهلیت مدرن و کودک کشی از غزه تا یمن است.

صهیونیست غاصب باید بداند حکومت اسلامی و بویژه ملت شریف و انقلابی ایران همواره از حقوق ملت فلسطین حمایت کرده و اسرائیل جنایتکار را محکوم می‌نماید.  

مدیریت و کارکنان اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان در  آستانه روز جهانی قدس جنایت اشغالگران و حامیان غربی آنان را محکوم کرده و یکبار دیگر ضمن تجدید عهد و پیمان با آرمانهای بنیانگذار جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی(ره) و با پیروی از رهبر معظم انقلاب اسلامی روز جمعه همگام با مردم خداجوی ایران اسلامی در راهپیمایی روز قدس شرکت می‌نماید.  

بدون شک، حضور گسترده مردم در این راهپیمایی عظیم راه را بر زیاده خواهی های آمریکا و دیگر همپیمانانش خواهد بست و اطمینان داریم که با فریادهای حق طلبانه مسلمانان و سیل خروشان امت اسلامی، آرمان امام راحل(ره) مبنی بر آزادی قدس را به نظاره خواهیم نشست و در مسجدالاقصی نماز شکر و وحدت را اقامه خواهیم کرد.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر