logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۴۷
[ شناسه خبر : ۲۶۲۷۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
استاندار زنجان در گفت‌وگو با موج رسا:

نامگذاری روز قدس درایت خاص امام راحل را نشان می‌دهد/ آزادی‌خواهان دنیا اجازه فراموشی مساله فلسطین را نمی‌دهند

نامگذاری-روز-قدس-درایت-خاص-امام-راحل-را-نشان-می‌دهد-آزادی‌خواهان-دنیا-اجازه-فراموشی-مساله-فلسطین-را-نمی‌دهند
استاندار زنجان با تاکید براینکه آزادی‌خواهان دنیا اجازه فراموشی مساله فلسطین را نمی‌دهند گفت: اسرائیل وقتی می‌بیند که مساله فلسطین هنوز زنده است و افرادی در کرانه باختری و شهرهای خودشان وجود دارند که در مقابل ظلم، ایستاده و برای مقابله با ظلم و ستم، انرژی می‌گذارند، راه دیگری جز حمله به مسجدالاقصی نمی‌بیند.

محسن افشارچی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان توسط حضرت امام خمینی(ره) به عنوان روز جهانی قدس، نشان از درایت خاص ایشان را دارد چرا که روزهای اول و یا آخر ماه مبارک رمضان در کشورهای اسلامی، متفاوت است اما آخرین جمعه این ماه در تمام کشورها مشترک است.

وی با تاکید بر اینکه این یک درایت بسیار خاصی از حضرت امام(ره) است، خاطرنشان کرد: نامگذاری روز قدس یعنی اینکه امام راحل از تمام آزادی‌خواهان جهان خواسته‌اند تا توان و انرژی خود را در یک روز خاص برای فریاد زدن، آزادی‌خواهی برای بخشی از امت اسلام متمرکز کنند که سال‌های سال است که از سرزمین‌های خود رانده و مورد ظلم واقع شده اند.

افشارچی تصریح کرد: روز جهانی قدس یعنی تمام آزادی‌خواهان جهان با حضور خود را در راهپیمایی‌ها یادآوری می‌کنند که مساله مهمی به نام فلسطین در دنیا وجود دارد که پیش از اینکه مساله اسلامی باشد، یک مساله انسانی است.

استاندار زنجان افزود: روز قدس یعنی تمام آزادی‌خواهان فارق از هر دینی، دل در گرو مساله فلسطین داشته و اعلام می‌کنند که این مساله با حذف غده سرطانی اسرائیل، میسر و حل می‌شود.

مقام عالی دولت در استان زنجان با اشاره به حملات اخیر رژیم غاصب صهیونیستی به مسجدالاقصی گفت: اسرائیل وقتی می‌بیند که مساله فلسطین هنوز زنده است و افرادی در کرانه باختری و شهرهای خودشان وجود دارند که در مقابل ظلم، ایستاده و برای مقابله با ظلم و ستم، انرژی می‌گذارند، قطعاً مجبور به این اقدام می‌شود.

وی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی با دیدن این صحنه‌ها راه دیگری غیر از ایجاد سر و صدا، بمباران و شهادت مظلومان ندارد، اظهار داشت: این اتفاق، برعکس نشان می‌دهد که مساله فلسطین هنوز زنده است.

افشارچی خاطرنشان کرد: علی‌رغم اینکه کشورهای اطراف، خودشان را فروخته و رابطه خود با اسرائیل را به ظاهر برقرار کردند اما مردم آزادی‌خواه دنیا زنده‌اند و از اقدامات رژیم صهیونیستی اعلام انزجار می‌کنند.

وی تصریح کرد: حملات اسرائیلی‌ها به مسجدالاقصی نشان می‌دهد که فاصله بسیاری با این دارند که مساله فلسطین در دنیا به فراموشی سپرده شود و آزادی‌خواهان دنیا اجازه فراموشی این مساله را نمی‌دهند.

استاندار زنجان با بیان اینکه حضور پرشور و گسترده در راهپیمایی روز جهانی قدس، اهمیت و تاثیر بسیار زیادی دارد، گفت: حضور در راهپیمایی نشان می‌دهد که مساله فلسطین را فراموش نکرده‌ایم.

وی اظهار داشت: شرکت در راهپیمایی نشان می‌دهد علی‌رغم اینکه در 2 سال گذشته بنا به هر دلیلی این مراسم تعطیل بود و نتوانستیم به خیابان‌ها بیاییم اما هنوز هم با همان انرژی و توان، یاد مساله بزرگ آزادی‌خواهی در ذهن‌مان قرار دارد.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر