logo
امروز : پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۴:۵۹
[ شناسه خبر : ۲۶۲۴۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان خبرداد؛

تحویل واحدهای مسکونی از نیمه دوم سال در زنجان/ آورده مردم و تورم مهم‌ترین چالش حوزه مسکن در زنجان است

تحویل-واحدهای-مسکونی-از-نیمه-دوم-سال-در-زنجان-آورده-مردم-و-تورم-مهم‌ترین-چالش-حوزه-مسکن-در-زنجان-است
مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان با اشاره به زمان تحویل واحدهای مسکونی، گفت: در صورت تزریق آورده‌های مردم به پروژه‌ها تحویل واحدهای مسکونی از نیمه دوم امسال آغاز می‌شود.

مسعود بیات منش در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با بیان اینکه یکی از چالش‌های مهمی که ما در استان داریم مسکن است، اظهار کرد: در تأمین مسکن متقاضیان مسکن هیچ مشکلی نداریم و هر تعداد متقاضی مسکن وجود داشته باشد ما می‌توانیم مسکن موردنیاز آنها را تأمین کنیم.

وی با بیان اینکه سهم دوساله اقدام ملی مسکن را در استان زنجان شروع کرده‌ایم، ابراز کرد: 21 هزار واحد مسکونی در استان زنجان در حال ساخت است و در حال تأمین زمین برای 20 هزار واحد مسکونی از تعهد دوساله پایانی دولت هستیم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان با بیان اینکه برای ساخت واحدهای مسکونی اداره کل راه و شهرسازی زمین را به‌صورت رایگان در اختیار مردم قرار می‌دهد، برای پروانه ساخت 50 درصد تخفیف می‌گیرد و از نظام‌مهندسی 70 درصد تخفیف می‌گیرد و پیمانکاران با پایین‌ترین قیمت پروژه را به‌پیش می‌برند، تصریح کرد: یک واحد مسکونی دوخوابه که درشان مردم باشد یعنی یک واحد مسکونی حدود 150 متری با مشاعات، زمانی که ما پروژه‌ها را شروع کردیم برای اتمام و تحویل واحدهای مسکنی به 300 میلیون تومان اعتبار نیاز بود.

وی با اشاره به چالش‌ها موجود در حوزه مسکن، تصریح کرد: باتوجه‌به تورم‌های موجود به‌خصوص تورمی که بعد از عید به وجود آمده است ساخت و تحویل هر واحد مسکونی به 700 میلیون تومان اعتبار نیاز دارد.

بیات منش با بیان اینکه 350 میلیون تومان از این اعتبار از طریق تسهیلات تأمین شده است، تاکید کرد: مردم نیز باید 350 میلیون تومان آورده به این پروژه‌ها تزریق کنند تا واحدهای مسکونی تکمیل و در اختیار متقاضیان قرار گیرد.

وی با بیان اینکه این 350 میلیون تومان باید در 8 قسط به پروژه‌ها تزریق شود، ادامه داد: اکنون مردم نمی‌توانند آورده چهارم را واریز کنند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان با بیان اینکه اگر مردم نتوانند آورده‌های خود را به پروژه‌ها تزریق کنند پیشرفت پروژه‌ها کند خواهد شد، عنوان کرد: ساخت و پیشرفت پروژه‌ها وابسته به آورده‌های مردم است.

وی با بیان اینکه در صورت تزریق آورده‌های مردم به پروژه‌ها تحویل واحدهای مسکونی از نیمه دوم امسال آغاز می‌شود، ابراز کرد: پیمانکارها پول می‌خواهند و آورده مردم مهم‌ترین چالش حوزه مسکن در استان زنجان است.//ک

انتهای پیام/

نظرات
[ نام : ] [ ۰۴:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۸ ]
وای از دست شما مسئولین
فرم ارسال نظر