logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۴۸
[ شناسه خبر : ۲۶۲۱۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
فرمانده سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان:

9216 سند از شهدای روحانی استان زنجان جمع‌آوری شده است

9216-سند-از-شهدای-روحانی-استان-زنجان-جمع‌آوری-شده-است
فرمانده سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان گفت: 9216 سند اعم از فیلم، عکس، صوت، نگاتیو عکس‌نوشته و... جمع‌آوری شده و در دبیرخانه موجود است.

به گزارش موج رسا; سردار جهانبخش کرمی امروز در جلسه هماهنگی کنگره 4 هزار شهید روحانی کشور اظهار داشت: با توجه به اینکه قرار بود این کنگره در سال گذشته برگزار شود، اقداماتی در این راستا انجام شده و بقیه اقدامات نیز در آینده انجام می‌شود.

وی با اشاره به جمع‌آوری اسناد شهدای روحانی خاطرنشان کرد: تاکنون 9216 سند اعم از فیلم، عکس، صوت، نگاتیو عکس‌نوشته و... جمع‌آوری شده و در دبیرخانه موجود است.

سردار کرمی با بیان اینکه 25 مورد مصاحبه با خانواده شهدای روحانی استان صورت گرفته است، افزود: وصیت‌نامه شهدای روحانی استان نیز در دبیرخانه و در دسترس بوده و مصاحبه با 40 نفر از رزمندگان روحانی استان نیز انجام شده است.

فرمانده سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان گفت: 4 جلد کتاب با موضوع شهدای روحانی استان تالیف شده که 3 جلد به چاپ رسیده و یک جلد نیز در دست اقدام است.

وی با بیان اینکه تولید مستند شهید ناسوتی نیز در دست اقدام است، اظهار داشت: 2 مرحله دیدار با خانواده شهدای روحانی انجام شده و این مورد باز هم در برنامه‌های آینده قرار دارد.

سردار کرمی با بیان اینکه یادواره شهدای روحانی به‌صورت شهرستانی و استانی در سال گذشته برگزار شده است، خاطرنشان کرد: 29 گروه جهادی در امور محرومیت‌زدایی در مناطق مختلف استان فعال هستند و 16 هزار نفر – روز در سال گذشته در مناطق محروم استان حضور پیدا کرده‌اند.

وی با اشاره به تولید و انتشار محتوای رسانه‌ای با موضوع شهدای روحانی به عنوان یکی دیگر از اقدامات افزود: 180 مورد بازدید از اماکن فرهنگی و مذهبی، 41 مورد سرگذشت‌پژوهشی شهدای روحانی توسط طلاب حوزه علمیه، ارائه خدمات مشاورزه تربیتی و مذهبی و اعتقادی، ارائه 3500 مورد آموزش در اماکن فرهنگی و مذهبی نیز بخش دیگری از اقدامات است.

فرمانده سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان با اشاره به لزوم فضاسازی شهرها به مناسبت یادواره شهدای روحانی استان گفت: نقش روحانیت و ولی فقیه در کشور باید تبیین شود که موضوع بسیار مهمی است.

وی، برپایی غرفه نمایشگاهی به استان‌ها در محل برگزاری کنگره در شهر قم را مهم خواند و افزود: اسناد و آثار مهمی از شهدای روحانی که در هر کدام از دستگاه‌ها موجود است برای نمایش در این غرفه در اختیار قرار داده شود تا غرفه مطلوبی از استان زنجان داشته باشیم.

*‌ خدمات روحانیون در عرصه‌های مختلف تبیین شود

ابوالفضل رفیعی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان نیز در این جلسه گفت: برگزاری یادواره شهدای روحانی استان قبل از کنگره ملی، فرصت مغتنمی برای تبیین مجموعه خدمات روحانیون در عرصه خدمت به مردم و نظام و استمرار عزت کشور است.

وی ابراز کرد: اگر مغایر با اهداف برگزاری کنگره نباشد بهتر است برنامه صرفاً در حد شهدا نباشد و تمام خدمات و ایثارگری شهدا در عرصه‌های مختلف، روحانیون رزمنده و روحانیونی که فرزند شهید دارند و خدمات دیگری از جمله محرومیت‌زدایی و حوزه‌های جهادی را نیز بتوان با ابزار هنر و خلاقیت در حاشیه این یادواره داشته باشیم.

رفیعی با بیان اینکه برپایی نمایشگاه در محل برگزاری کنگره ملی در شهر قم نیز فرصت بسیار خوبی است، اظهار داشت: از هنرمندان انقلابی انتظار می‌رود که در این زمینه تمرکز کنند تا نمایشگاه خوبی هم در استان و هم در شهر قم داشته باشیم و آثار فاخری برای این نمایشگاه آماده شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان گفت: در فضاسازی شهرها نیز به‌صورت متمرکز ابلاغ می‌شود که طراحی‌ها جهت جلوگیری از اقدامات سلیقه‌ای به‌صورت متمرکز انجام شود.

به گزارش موج رسا؛ کنگره 4 هزار شهید روحانی کشور قرار بود اسفند 1400 برگزار شود که به دلیل شرایط کرونایی به تعویق افتاد و 4 خرداد در مصلای نماز جمعه شهر قم برگزار خواهد شد.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر