logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۵۴
[ شناسه خبر : ۲۶۲۰۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 5 دقیقه ]
امام جمعه سلطانیه تاکید کرد؛

لزوم مهار سریعتر تورم و گرانی افسار گسیخته در کشور

لزوم-مهار-سریعتر-تورم-و-گرانی-افسار-گسیخته-در-کشور
امام جمعه سلطانیه گفت: هر چند همه مشکلات را نباید به گردن دولت سیزدهم انداخت ولی انتظار می رود دولت هر چه سریعتر گرانی های افسار گسیخته را مهار کند و انشالله اینگونه خواهد شد.

به گزارش موج رسا; حجت الاسلام حسینی نسب امام جمعه سلطانیه در خطبه های نماز جمعه اظهار کرد: پیامبر و امیرالمؤمنین پدران امت مسلمان هستند.

حسینی نسب به ویژگی‌های حکومت مهدوی اشاره کرد و با بیان اینکه برخی دعاهای ماه رمضان مثل بی نیاز شدن فقرا، سیر شدن همه گرسنگان و اصلاح مفاسد مسلمین بطور کامل در حکومت مهدوی محقق خواهد شد، یکی از دلائل وجود فقر در جامعه را، گرانی‌ها و بی ثباتی بازار دانست و ابراز کرد: هر چند همه مشکلات را نباید به گردن دولت سیزدهم انداخت ولی انتظار می رود دولت هر چه سریعتر گرانی های افسار گسیخته را مهار کند و انشالله اینگونه خواهد شد.

امام جمعه سلطانیه با بیان فضائل امیرالمؤمنین علیه السلام از جمله عبادت، شجاعت و عدالت، به سیره حکومت داری آن حضرت از جمله در برپایی عدالت و برخورد با مفسدان اشاره کرد و با بیان اینکه حضرت علی علیه السلام وقتی مالک اشتر را حاکم مصر می کند به او دستور می دهد اگر مسئولی مرتکب خیانت شد، او را تنبیه جسمی کن و مالی که از آن طریق بدست آورده از او پس بگیر و مهر خیانت بر پیشانی او بزن، تصریح کرد: اگر چند مفسد اقتصادی حلق آویز شوند، فساد کمتر می شود.

وی با یادآوری حمله آمریکا به طبس در سال ۵۹ و با بیان اینکه یادآوری وقایع و حوادث قصه یا داستان گذشته نیست بلکه درس ماندگار برای امروز و فرداست و آمریکا با حمله به طبس قصد براندازی انقلاب نوپای اسلامی داشت اما شکست خورد، عنوان کرد: درس ماندگار حادثه طبس این است که هیچ قدرتی نمی تواند در برابر قدرت خدا و جبهه حق ایستادگی کند و دشمن در طول انقلاب دچار اشتباه محاسباتی شده اما عبرت نمی گیرد.

امام جمعه سلطانیه با مقایسه سران قریش با سران آمریکا و با بیان اینکه سران قریش پیامبر و مسلمانان را تحریم و محاصره کردند و پیمان نامه نوشتند که هیچ داد و ستدی با مسلمانان نداشته باشند اما وقتی دیدند موریانه پیمان نامه آنها را خورده و فقط نامه خدا مانده آن را  معجزه دانسته و دست از محاصره مسلمانان برداشتند، ادامه داد: آمریکا و غرب از معجزه حادثه طبس و شکست در دفاع مقدس و دیگر توطئه ها و شکست مفتضحانه در تحریم ها عبرت نمی گیرد.

حسینی نسب با بیان اینکه آمریکا دشمن اصلی ملت ایران است و رژیم صهیونیستی ولد نامشروع آمریکا و غده سرطانی است، افزود: روز جهانی قدس حمایت از قدس شریف است که توسط رژیم صهیونیستی غصب شده است.

وی با بیان اینکه سر سخت ترین دشمن مسلمانان یهودیان هستند و رژیم صهیونیستی از یهود هم بدتر است چرا که به هیچ دین و آیینی پایبند نیست و لذا نسل کشی کودک کشی و آتش زدن مساجد از جنایات رژیم صهیونیستی است، ابراز کرد: راهپیمایی روز جهانی قدس اتحاد مسلمانان و دفاع از قدس شریف را به نمایش خواهد گذاشت.

امام جمعه سلطانیه با بیان اینکه روز قدس نماد صف بندی حق علیه باطل و اعتراض به خط سازش کشورهای مرتجع با رژیم اشغالگر قدس است، تصریح کرد: مقاومت مردم فلسطین دشمن صهیونیست را درمانده کرده است.

وی با طرح این سوال که عده ای می گویند چرا از فلسطین دفاع و حمایت می کنیم، عنوان کرد: حمایت از مظلوم دستور قرآن و سیره اهلبیت علیهم السلام است و از طرفی با حمایت فلسطین به امنیت جمهوری اسلامی کمک می شود چرا که هدف اصلی آنها ضربه زدن به ایران اسلامی است همانطور در اربیل عراق مقر جاسوسی تشکیل داده بودند که توسط سپاه پاسداران منهدم شد. 

حسینی نسب با بیان اینکه شبیه این شبهه و سوال در مورد حضور و کمک ایران به عراق و سوریه هم مطرح بود، به فرمایش امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام اشاره کرد که فرموده است که از خانۀ خود بیرون بروید و در آن نقطه‌ای که دشمن می‌خواهد به سوی شما حمله کند، در همانجا به دشمن ضربه بزنید! نگذارید دشمن به لبِ مرز خانه‌های شما برسد که آن‌گاه ذلیل خواهید شد و ضربه خواهید خورد، افزود: هدف اصلی از ایجاد داعش، ضربه زدن به ایران بود و اگر با دشمن در خارج از مرزها مبارزه نشود کشور به خطر می افتاد. 

امام جمعه سلطانیه به دلائل کمک به بازسازی عتبات عالیات اشاره کرد و با بیان اینکه کمک به بازسازی حرم اهل بیت(ع) نشانه عشق و مودت مسلمانان است و خداوند خیر هر کسی را بخواهد، قلب او را مملو از حب امام حسین(ع) می کند، خاطر نشان کرد: ائمه معصومین متعلق به همه مسلمانان هستند و همانطور که امام رضا علیه السلام فقط متعلق به مردم ایران نیست امام حسین علیه‌السلام هم فقط متعلق به عراق نیست.

وی افزود: حرم اهلبیت علیهم السلام قطعه ای از بهشت است و کمک به عتبات عالیات هیچ منافاتی با کمک به نیازمندان ندارد و بر خلاف شایعات ریالی از بودجه دولتی در آنجا مصرف نمی شود.//ک

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر