logo
امروز : پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۴۰
[ شناسه خبر : ۲۶۱۹۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
امام جمعه ماهنشان:

مشکلات 8 سال گذشته را نباید به گردن دولت 8 ماهه انداخت/ اهانت به قرآن، اهانت به همه انبیای الهی است

مشکلات-8-سال-گذشته-را-نباید-به-گردن-دولت-8-ماهه-انداخت-اهانت-به-قرآن،-اهانت-به-همه-انبیای-الهی-است
امام جمعه ماهنشان گفت: به یک نگاه واقع‌بینانه در تحلیل اوضاع اقتصادی کنونی لازم داریم و نمی‌توان تمام مشکلات موجود 8 ساله را به گردن یک دولت 8 ماهه بیندازیم و بر طبل بی‌اعتمادی و ناامیدی بکوبیم.

به گزارش موج رسا; حجت‌الاسلام محمدرضا علی‌اکبری امروز در خطبه‌های نماز جمعه ماهنشان با گرامیداشت دوم اردیبهشت، سالروز تاسیس و تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به فرمان حضرت امام خمینی(ره) در سال ۱۳۵۸ اظهار داشت: سپاه، مولود نظام بوده و از جنس مردم می‌باشد و هدف آن نگهبانی از انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن و کوشش در راه تحقق آرمان‌های الهی است.

وی خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) فرمودند که من از سپاه راضی هستم و به هیچ وجه نظرم از سپاه برنمی‌گردد. اگر سپاه نبود کشور نبود و من سپاه پاسداران را بسیار عزیز و گرامی می‌دارم. چشم من به شماست شماها سابقه‌ای جز سابقه اسلامی ندارید.

حجت‌الاسلام علی‌اکبری با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری که فرمودند سپاه در تاریخ شناخته شده خود، یک پدیده کم‌نظیر و شاید بی‌نظیر است، افزود: علت و دلیل دشمنی دشمنان داخلی و خارجی، شکست‌های پی‌درپی از سپاه در طول تاریخ است.

امام جمعه ماهنشان با اشاره به توهین و اهانت به قرآن کریم که از طرف کفار کور باطن صورت گرفته است، گفت: اینگونه اقدامات کور و بی‌منطق، نشان از ضعف و استیصال غرب در مقابله با موج اسلام‌گرایی در جهان و ناشی از فقدان منطق محکم ایشان در پاسخگویی به منطق فاخر و قوی اسلام بوده و حکایت از تداوم استانداردهای تبعیض‌آمیز و دوگانه غرب دارد.

وی افزود: مردم مسلمان ایران، حوزه‌های علمیه، مراجع عظام تقلید، نظام جمهوری اسلامی و کارگزاران آن اینگونه اقدامات خبیثانه را به شدت محکوم کرده و اهانت به قرآن کریم را اهانت به همه انبیای الهی و کتب آسمانی و توهین به همه ادیان می‌ دانند.

حجت‌الاسلام علی‌اکبری در ادامه با بیان اینکه در هفته‌های اخیر به‌ویژه با شروع سال جدید، شاهد رشد و افزایش قیمت برخی کالاهای اساسی هستیم، اظهار داشت: به یک نگاه واقع‌بینانه در تحلیل اوضاع اقتصادی کنونی لازم داریم و نمی‌توان تمام مشکلات موجود 8 ساله را به گردن یک دولت 8 ماهه بیندازیم و بر طبل بی‌اعتمادی و ناامیدی بکوبیم.

وی تصریح کرد: همچنین نمی‌توانیم تمام مشکلات را به دوران قبل اختصاص دهیم و با خوش‌بینی افراطی سعی در کوچک‌نمایی مشکلات کنیم.

حجت‌الاسلام علی‌اکبری خاطرنشان کرد: با این همه، انصاف این است که بخشی از نابسامانی‌های کنونی در بازار پول و سرمایه و نیز کالاها و خدمات به خاطر برخی سیاستگذاری‌های ضعیف، حضور برخی مدیران و کارشناسان بر جای مانده از قبل که باید جابه‌جا شوند، ناهماهنگی بین مسئولان اقتصادی، ضعف نظارت و بازرسی، عدم برخورد قاطع با سودجویان و دلالان زالوصفت و زیاده‌خواهان و رانت‌خواران که در دستگاه‌ها و ادارات لانه کرده و به اختلال‌آفرینی خود مشغولند، است.

وی ادامه اد: انتظار مردم از دولت انقلابی این نیست که همه مشکلات را در چند ماه مرتفع نماید اما این انتظار عمومی و همگانی است که باید هرچه سریع‌تر این گرانی‌های افسارگسیخته را مهار کند.

امام جمعه ماهنشان با اشاره به روز جهانی قدس گفت: امسال این روز به دلیل تعطیلی دوساله، شرایط منطقه‌ای به‌ویژه فلسطین و التهاب و حوادثی که در کرانه غربی رود اردن و غزه در حال وقوع است، توطئه عادی‌سازی روابط توسط برخی کشورهای عربی و حتی ترکیه، بوق‌های تبلیغاتی غرب و رسانه‌های استکباری که در صدد گره زدن مشکلات به مساله فلسطین هستند و در صدد کم‌رونق کردن راهپیمایی مردم هستند از حساسیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی ابراز کرد: از مردم روزه‌دار انتظار می‌رود با حضور حداکثری خود در راهپیمایی روز جهانی قدس، مشت محکمی بر دهان مستکبران بزنند.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر