logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۰۵
[ شناسه خبر : ۲۶۱۸۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
جزئیات ثبت نام بانوان در حوزه علمیه خواهران زنجان؛

تحصیل یک هزار و ۱۰۰ طلبه در مدارس و حوزه‌های علمیه خواهران استان زنجان/ پایان اردیبهشت ماه مهلت ثبت نام در حوزه علمیه خواهران زنجان به اتمام می‌رسد

تحصیل-یک-هزار-و-۱۰۰-طلبه-در-مدارس-و-حوزه‌های-علمیه-خواهران-استان-زنجان-پایان-اردیبهشت-ماه-مهلت-ثبت-نام-در-حوزه-علمیه-خواهران-زنجان-به-اتمام-می‌رسد
ثبت نام حوزه‌ علمیه خواهران استان زنجان امسال همزمان با سراسر کشور از ۱۵ فروردین ماه آغاز شده و پایان اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت و زمان برگزاری آزمون نیز ۱۷ تیر ماه جاری خواهد بود.

به گزارش موج رسا; حجت‌الاسلام حسن صادقی امروز در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به اینکه خداوند در زمان‌ها و مکان‌های خاص از جمله موسوم حج میزبان مومنان است، اظهار کرد: ماه رمضان این مهمانی گسترده‌تر شده و برای همه زمینه بهره‌مندی از فیوضات این ماه را فراهم کرده است و ما نیز باید با تقویت اخلاق و پالایش روح بیشتر از این فرصت استفاده کنیم.

وی هویت‌بخشی به زن مسلمان در عرصه‌های مختلف خانوادگی، فردی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی را از آثار و برکات فعالیت حوزه‌های علمیه خواند و گفت: به برکت انقلاب اسلامی هویت بانوان در همه حوزه‌ها احیا شده و حوزه‌های علمیه خواهران طبق راهبردهای ترسیم شده توسط مقام معظم رهبری، تبیین، ترویج و تبلیغ دین مبتنی بر فهم از قرآن سنت نبوی و مکتب اهل‌بیت (ع) را در دستور کار قرار داده است.

مدیر حوزه‌ علمیه خواهران استان زنجان گفت: حوزه علمیه خواهران به دنبال ترویج دین و تثبیت فرهنگ دینی و معارف اسلامی هم در سطح ملی و هم در سطح فراملی با محوریت زن و خانواده است تا زمینه برای تحقق تمدن‌ نوین اسلامی را فراهم کند و در حال حاضر شاهدیم بانوان در سطوح نظریه‌پردازی در علوم اسلامی پیش رفتند و پا به پای مردان نقش‌آفرینی می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه جایگاه حوزه‌های علمیه خواهران بر کسی پوشیده نیست و بانوان فرهیخته را در جامعه تربیت می‌کند، تصریح کرد: تبیین روش‌مند در تعمیق باورهای دینی و فرهنگ اسلامی از دیگر برکات فعالیت حوزه‌های علمیه خواهران است و امیدواریم روز به روز این جایگاه ارتقا یابد.

صادقی با اشاره به اینکه قبل از انقلاب اسلامی حوزه‌های علمیه ویژه خواهران در کشور وجود نداشت، عنوان کرد: تاسیس و توسعه مدارس علمیه ویژه خواهران از برکات انقلاب است که بعد از انقلاب آغاز به فعالیت کرد.

وی با بیان اینکه هم اکنون هشت مدرسه علمیه خواهران در استان زنجان وجود دارد، گفت: حوزه‌های علمیه خواهران استان زنجان در سطح دو (کارشناسی) و سطح سه (کارشناسی ارشد)، داوطلب جذب می‌کند‌ و حوزه‌های علمیه خواهران به دنبال تربیت بانوان وارسته و فرهیخته است.

استقبال بانوان از حوزه علمیه خواهران زنجان 

در ادامه جلسه زینب صالحی، معاون آموزشی مدیریت حوزه علمیه خواهران استان زنجان با بیان اینکه بانوان حوزوی در تربیت فرزندان بسیار نقش دارند، گفت: در حال حاضر یک هزار و ۱۰۰ طلبه در مدارس و حوزه‌های علمیه خواهران این استان مشغول به تحصیل هستند.

وی با بیان اینکه تاکنون بیش از ۸۰۰ طلبه از مدارس علمیه خواهران استان فارغ التحصیل شدند، افزود: برای سال جدید تحصیلی حوزه‌های علمیه خواهران استان زنجان در مقطع سطح دو و سه جذب خواهد داشت.

معاون آموزشی مدیریت حوزه علمیه خواهران استان زنجان با بیان اینکه خوشبختانه استقبال خواهران برای ورود به حوزه علمیه بالا است گفت: سال گذشته بیش از ۳۱۰ نفر از علاقه‌مندان به آموزش حوزوی ثبت نام داشتند که قریب به نصف ثبت نامی ها پس از آزمون در حوزه های علمیه مشغول به تحصیل شدند. که نسبت به سال‌های گذشته ۲۳ درصد رشد داشت.

وی با بیان اینکه ثبت نام حوزه‌های علمیه استان زنجان امسال همزمان با سراسر کشور از ۱۵ فروردین ماه آغاز شده و تا پایان اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت، خاطر نشان کرد: ۱۷ تیر ماه نیز زمان برگزاری آزمون خواهد بود با این وجود تا حال حاضر قریب به ۳۳ درصد ظرفیت پذیرش در طول ۱۵ روز محقق شده است.

صالحی با تاکید بر اینکه هدف آموزش عالی ارتقاع سطح کیفی پذیرفته شدگان و فارغ‌التحصیلان است، تاکید کرد: بر این اساس امسال ارتقا شاخص ها را خواهیم داشت به طوری که معدل از ۱۲ به ۱۴ ارتقا یافته و حداکثر سن پذیرش داوطلبان نیز به ۴۰ سال رسیده است.

وی با بیان اینکه پذیرش در حوزه علمیه خواهران از طریق مصاحبه و آزمون خواهد بود، ابراز داشت: برخی از داوطلبان که حافظ کل قرآن هستند، در دوره دیپلم معدل ۱۸ به بالا و کارشناسی معدل بالای ۱۷ داشته باشند با شرایط بهتری در حوزه تحصیل خواهند کرد./ب

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر