logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۳۳
[ شناسه خبر : ۲۶۱۸۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 7 دقیقه ]
فرمانده انتظامی استان زنجان:

آمادگی کامل پلیس زنجان برای تامین نظم و امنیت مراسم لیالی قدر/ اتخاذ تمهیدات ترافیکی و انتظامی برای شب های قدر

آمادگی-کامل-پلیس-زنجان-برای-تامین-نظم-و-امنیت-مراسم-لیالی-قدر-اتخاذ-تمهیدات-ترافیکی-و-انتظامی-برای-شب-های-قدر
فرمانده انتظامی استان با آرزوی قبولی طاعات و عبادات روزه داران گفت: در راستای تامین نظم و امنیت مطلوب شبهای قدر، تمهیدات ترافیکی و انتظامی لازم را، اتخاذ کرده است تا شهروندان و مومنان بتوانند در کمال امنیت و آرامش به راز و نیاز به درگاه احدیت بپردازند.

به گزارش موج رسا; به نقل از روابط عمومی پلیس، سردار " رحیم جهانبخش " در قرارگاه امام علی (ع) انتظامی استان با تسلیت ایام شهادت اولین امام شیعیان امام علی (ع) و آرزوی قبولی طاعات و عبادات و با اشاره به فضیلت شب های قدرگفت: پلیس تمهیدات لازم را برای تامین نظم و امنیت هم استانی های عزیز در شبهای قدر اندیشیده است.

وی با اشاره به اینکه کارکنان پلیس استان در شبهای لیالی قدر در آماده باش کامل است، افزود: پلیس استان در این شبها با راه اندازی گشتهای ویژه در مناطق مختلف بصورت محسوس و نامحسوس در خدمت مردم خواهند بود .
فرمانده انتظامی استان زنجان با اشاره به اینکه پلیس با تمامی امکانات در خدمت مردم است، اظهار داشت: پلیس زنجان جهت خدمت رسانی بیشتر به مردم اقدامات گسترده ای را در حال اجرا دارد.
سردار جهانبخش با آرزوی قبولی طاعات و عبادات روزه داران گفت : پلیس در راستای تامین نظم و امنیت مطلوب شبهای قدر ، تمهیدات ترافیکی و انتظامی لازم را ، اتخاذ کرده است تا شهروندان و مومنان بتوانند در کمال امنیت و آرامش به راز و نیاز به درگاه احدیت بپردازند .
وی در ادامه خدمت به مردم را توفیق الهی دانست و بیان داشت : پلیس اقدامات گسترده ای را به منظور پیشگیری از جرایم در شب های قدر در دستور کار دارد .
سردار جهانبخش در ادامه با بیان اینکه برنامه های پلیس تامین نظم و امنیت عمومی و فراهم سازی امکان حضور مردم در مساجد، تکایا با اجرای طرح های انتظامی - ترافیکی است، افزود: طرح های ترافیکی ویژه که جهت رفاه حال مردم، بخصوص در ترافیک افطار و شبهای قدر، راهپیمایی روز قدس و نماز عید فطر برگزار می شود، در استان اجرا خواهد شد.
وی با اشاره به برقراری امنیت در شب‌های لیالی قدر در استان زنجان بیان کرد: پلیس استان از ابتدای ماه مبارک رمضان برنامه مدونی‌ به منظور پوشش کامل امنیتی در فضاهای مذهبی سراسراستان همچون مساجد، تکایا و مصلی‌ها برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر مراسمات مختلف مذهبی شهروندان، داشته است.
فرمانده انتظامی استان زنجان در پایان اظهار داشت: مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ همانند قبل آماده ارائه خدمات به شهروندان است.
 تمهیدات ترافیکی پلیس راهور زنجان در شبهای قدر
 سید حبیب موسوی ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات هم استانی ها و همشهریان عزیز اظهار داشت: به منظور تسهیل در تردد شهروندان و حفظ ایمنی مردم روزه دار و همچنین نظم بخشی به حوزه ترافیکی اطراف مساجد، امامزاده ها، هیات ها و تکایا، پلیس راهور نسبت به پوشش ترافیکی معابر و محل های پرتردد اقدام خواهد کرد.
وی افزود: باتوجه به اینکه مراسم ویژه شب های قدر در حسینه اعظم ، مسجد جامع زنجان ، امامزاده حضرت سید ابراهیم (ع) ، زینبییه اعظم و حسینیه ثارالله گلزار شهدای زنجان برگزار می شود، محدودیت تردد در اطراف این مکان های مقدس با هدف ایمنی تردد شرکت کنندگان در مراسم و کنترل ترافیک محل، اعمال خواهد شد.
جانشین پلیس راهور استان زنجان تصریح کرد: محدودیت تردد در اطراف اماکن مذهبی از جمله حسینه اعظم ، مسجد جامع زنجان ، امامزاده حضرت سید ابراهیم (ع) ، زینبییه اعظم و حسینیه ثارالله گلزار شهدای زنجان با شروع مراسم از حوالی ساعت 22 آغاز و تا پایان مراسم که حدود ساعت 4 بامداد خواهد بود، ادامه پیدا می کند.
سرهنگ موسوی یادآور شد: همچنین به خاطر افزایش ایمنی شب زنده داران مراسم احیا، از حرکت کامیون ها در معابر پرتردد نیز جلوگیری به عمل خواهد آمد.
وی همچنین از کنترل ترافیک بزرگراه های شهر زنجان با توجه به افزایش حجم ترددها در شب های قدر خبر داد.
سرهنگ موسوی در پایان ضمن آنکه از رانندگان خواست در تاریکی شب کاملا مراقب رانندگی خود بوده و حتما با سرعت مجاز و مطمئنه رانندگی کنند، به شهروندان نیز توصیه کرد در صورت عبور از خیابان حتما مراقب تردد خودروها باشند و حتی الامکان از پل های عابر پیاده استفاده کنند.
دستگيري 18 سارق در ابهر
محمد مهدیخانی، با تاکید بر اینکه مقابله با سرقت و ناهنجاری اجتماعی عزم همگانی را می‌طلبد اظهار داشت: امنيت محصول يك فرآيند جمعي است و به عنوان يك ضرورت همه مردم بايد در اين راستا به پليس كمك كنند.
وي در ادامه گفت: در پي ابلاغ اجراي طرح عملياتي مبارزه با انواع سرقت‌ ها در شهرستان ابهر، پيگيري موضوع به صورت ويژه در دستور کار كارآگاهان پليس آگاهي  و کلانتری های پنجگانه  شهرستان‌ قرار گرفت.
فرمانده انتظامی شهرستان ابهر افزود: در اين طرح 7 روزه با انجام اقدامات پليسي و در عمليات‌هاي جداگانه، 18 سارق شناسایی و دستگير شدند.
اين مقام انتظامي خاطرنشان كرد: بر اساس تحقيقات انجام شده سارقان به 8 فقره سرقت اماکن خصوصی،5 فقره سرقت قطعات و محتویات خودرو،8 فقره سرقت از معابر و اماکن عمومی اعتراف و براي سير مراحل قانوني در اختيار مرجع قضائي قرار گرفتند.
سرهنگ مهدیخانی با اشاره به اینکه از سارقان بیش از300 متر لوله و اتصالات،3 جفت پلاک خودرو و یک دستگاه رادیو پخش مسروقه، بیش از 150 کیلو آهن و مصالح ساختمانی و چندین عدد دریچه های فاضلاب شهری کشف شده است، گفت: در این طرح ،یک دستگاه سواری پراید مسروقه نیز به صورت رها شده در حاشیه شهر ابهر کشف و اقدامات لازم در خصوص شناسایی مالباختگان در دستور کار این فرماندهی قرار دارد.
فرمانده انتظامی شهرستان ابهر در پايان با تاکید بر رعایت اصول و نکات پیشگیری از سرقت توسط مردم اذعان داشت: ارتقاء نظم و امنیت همواره در دستور كار پليس قرار دارد.
 دستگيري سارق و کشف خودرو سرقتی در شهرستان خدابنده
سرهنگ محسن غنیمتی با اعلام این خبر اظهار داشت: ماموران پلیس آگاهی شهرستان خدابنده پس از دریافت خبری مبنی بر سرقت یکدستگاه سواری پژو 405 توسط 2  سارق درشهر قیدارمراتب دردستورکار ماموران انتظامی شهرستان قرار گرفت.
وی با اشاره به انجام اقدامات فنی و پلیسی ماموران خودروی سرقتی رویت شد، افزود: با تلاش مستمر و بی وقفه ماموران، سارقان که اقدام به سرقت خودرو پژو 405 کرده بودند ، شناسایی و با اخذ نیابت در یکی از استانهای همجوار دستگیر شدند.
فرمانده انتظامی شهرستان خدابنده ادامه داد: خودرو مسروقه با هماهنگی مقام قضائی به مالباخته تحویل و سارقان نیز بعد از تشکیل پرونده برای انجام مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.
سرهنگ غنیمتی بيان داشت: شهروندان به منظور پيشگيري از سرقت خودرو، از پارك و رها كردن اتومبيل در نقاط خلوت خودداري كرده و وسايل نقليه خود را به تجهيزات بازدارنده از قبيل دزدگير، قفل پدال و قفل فرمان مجهز كنند.
 کشف 43 تن گندم قاچاق در زنجان
  سرهنگ "ایرج خانی پور" در تشريح اين خبر بیان داشت: در راستاي اجراي طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز ، ماموران انتظامی کلانتری 11 شهرستان خرمدره حین کنترل انبارهای دپو کالا به یک انبار دپوی گندم مشکوک شدند.
وی بیان داشت: در بازرسي از این انبار و حین بارگیری گندم از این انبار 43 تن گندم قاچاق کشف که برابر اعلام کارشناسان مربوطه ارزش تقریبی گندم کشف شده ، 5 میلیارد ريال برآورد شده است.
جانشین فرمانده انتظامی استان زنجان با اشاره به دستگیری  متهم ، بيان داشت: در این خصوص پرونده مقدماتی تشکیل و جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی ارجاع شد.//ک

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر