logo
امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱:۳۳
[ شناسه خبر : ۲۶۱۵۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
معاون امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان در گفت و گو با موج رسا:

۷ هزار هکتار از اراضی استان زنجان زیر کشت نخود می‌رود

۷-هزار-هکتار-از-اراضی-استان-زنجان-زیر-کشت-نخود-می‌رود-
معاون امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه ۷ هزار هکتار از اراضی استان در سال زراعی ۱۴۰۰-۱۴۰۱ زیر کشت نخود می‌رود گفت: پیش‌بینی می‌شود از این سطح قریب به ۴ هزار تن محصول برداشت شود.

سعید ناصر وفایی در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: ۷ هزار هکتار از اراضی استان در سال زراعی ۱۴۰۰-۱۴۰۱ زیر کشت نخود می‌رود و پیش‌بینی می‌شود از این سطح ۳ هزارو ۹۸۳ تن محصول برداشت شود.  

وی با بیان اینکه از سطح مذکور ۵ هزارو ۵۵۰ هکتار مختص کشت بهاره نخود است، عنوان کرد: طبق پیش‌بینی‌ها ۳ هزار تن محصول برداشت شده و روانه بازار می‌شود.  

معاون امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان تصریح کرد: علاوه بر کشت بهاره، ۲۵۰ هکتارکشت نخود به صورت پاییزه و ۱۲۰۰ هکتار نیز به صورت انتظاری در استان انجام شده است.    

وی با بیان اینکه بیشترین سطح زیر کشت با یک هزارو ۹۰۰ هکتار مختص شهرستان ابهر است، گفت: یک هزار و ۵۰۰ هکتاراز سطح مذکور به کشت بهاره اختصاص دارد و این در حالی است که ۵۰ هکتار نیز به صورت پاییزه و ۳۵۰ هکتار به صورت انتظاری کشت شده است.  

ناصر وفایی گفت: کمترین میزان کشت نخود نیز با ۵۰ هکتار مربوط به شهرستان طارم است که به صورت بهاره کشت می‌شود. 

وی با اشاره به اینکه کشت انتظاری دارای بیشترین میزان عملکرد در هکتار است خاطر نشان کرد: در کشت بهاری به ازای هر هکتار متوسط عملکرد ۵۴۰ کیلوگرم، در کشت پاییزه ۳۶ و در کشت انتظاری ۶۶۷ کیلوگرم است با این شرایط به کشاورزان توصیه می‌شود برای بهبود عملکرد، محصول خود را به صورت انتظاری کشت کنند./ب 

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر