logo
امروز : سه شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۳۹
[ شناسه خبر : ۲۶۱۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
رئیس مرکز بهداشت استان زنجان:

هیچ مورد مشکوکی از بیماری تب کنگو در استان زنجان مشاهده نشده است/ مردم به شایعات فضای مجازی توجه نکنند

هیچ-مورد-مشکوکی-از-بیماری-تب-کنگو-در-استان-زنجان-مشاهده-نشده-است-مردم-به-شایعات-فضای-مجازی-توجه-نکنند

رئیس مرکز بهداشت استان زنجان گفت: هیچ موردی مشکوکی از بیماری تب کنگو در استان زنجان مشاهده نشده است.

محمدرضا صائینی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با بیان اینکه هیچ موردی از بیماری تب کریمه کنگو در استان زنجان مشاهده نشده است اظهار کرد: مردم به شایعاتی که در فضای مجازی در رابطه با مشاهده این بیماری در شهرستان خرمدره منتشر می‌شود، توجه نکنند.

وی افزود: ما دراستان زنجان حتی یک مورد مشکوک در مورد بیماری تب کریمه مشاهده نکردیم تا چه برسد به اینکه چند نفری به این بیماری مبتلا شده باشند.

معاون علوم پزشکی استان زنجان با بیان اینکه هر مورد مثبتی از این بیماری در صورت وجود از کانال ما تشخیص داده می‌شود، عنوان کرد: تب کنگو بدون آزمایش قابل تشخیص نیست و آزمایش نیز توسط ما انجام می‌شود به همین خاطر ما به مردم استان اطمینان می‌دهیم که تا به امروز هیچ مورد مشکوکی مشاهده نشده است.

رئیس مرکز بهداشت استان زنجان  گفت: این بیماری یک بیماری مشترک بین حیوان و انسان است که از طریق کنه روی حیوان، گوشت آلوده و یا در هنگام ذبح حیوان منتقل می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در استان زنجان گوشتی که به فروش می‌رسد 24 ساعت ماندگاری در سرما را پشت سر گذاشته و به علت جمود نعشی سبب می‌شود شرایط انتقال ویروسی از بین برود.

صائینی با بیان اینکه لاشه حیوان، خون و ترشحات حیوان آلوده و یا تماس با خون از موارد انتقال هستند،  اضافه کرد: بیماری CCHF یک بیماری خونریزی دهنده تب‌دار حاد بوده که بیشتر به‌وسیله کنه منتقل می‌شود، با وجودی که ویروس مخصوص حیوانات است موارد تک‌گیر و همه‌گیر CCHF در انسان نیز اتفاق می‌افتد.

//س

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر