logo
امروز : سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۰۲
[ شناسه خبر : ۲۶۱۴۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس امور معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان در گفت‌وگو با موج‌رسا:

۵۵ معدن برنده شده در مزایده هنوز به مرحله بهره‌برداری نرسیده است/ نخستین پروانه اکتشاف سنگ‌های قیمتی در شهرستان ماهنشان صادر می‌شود

۵۵-معدن-برنده-شده-در-مزایده-هنوز-به-مرحله-بهره‌برداری-نرسیده-است-نخستین-پروانه-اکتشاف-سنگ‌های-قیمتی-در-شهرستان-ماهنشان-صادر-می‌شود
رئیس امور معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با اشاره به اینکه سال گذشته بیش از ۳۰۰ محدوده معدنی به مزایده گذاشته شد و ۷۴ برنده داشت، گفت: ۱۲ مورد مربوط به پروانه بهره‌برداری و ۶۲ محدوده دارای پروانه اکتشاف بود اما هنوز بیش از ۵۵ مورد از معادنی که در مزایده برنده شده بودند به مرحله بهره‌برداری نرسیده‌اند.

مهدی فرامرزی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: معادن غیر فعالی که در سطح استان وجود دارند به دو دسته فعال و غیر فعال تقسیم می‌شوند، معادنی که به تعهدات خود عمل نکرده‌اند پروانه فعالیتشان ابطال شده است و معادن دسته دوم معادنی هستند که با وجود داشتن پروانه فعالیت اما هنوز استخراجی انجام نمی دهند.

وی با اشاره به اینکه در طول سالهای اخیر پروانه بهره‌برداری تعدادی از معادن ابطال شده بود، افزود: سال گذشته بیش از ۳۰۰ محدوده معدنی به مزایده گذاشته شد و ۷۴ محدوده در مزایده برنده شد؛ ۱۲ محدوده مربوط به پروانه بهره‌برداری و ۶۲ محدوده دارای پروانه اکتشاف بودند.

رئیس امور معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با بیان اینکه متاسفانه بیش از ۵۵ مورد از معادنی که در مزایده برنده شده بودند هنوز به مرحله بهره‌برداری نرسیده‌اند، گفت: به دلیل مخالفت منابع طبیعی و محیط زیست موفق نشدیم تا پروانه اکتشاف و یا پروانه بهره‌برداری صادر کنیم تا شروع به فعالیت کنند.

وی با بیان اینکه تعدادی از معادن مجوز بهره‌برداری دارند اما غیر فعال هستند، تصریح کرد: به این معادن اخطار از سر گیری فعالیت داده شده است و در صورتی که امسال نیز فعالیت نکنند طبق ضوابط پروانه این معادن نیز ابطال خواهد شد.

فرامرزی خاطر نشان کرد: البته تعدادی از معادن غیر فعال تعهد داده‌اند تا پایان خرداد ماه جاری فعالیت معدنی خود را از سر بگیرند.

وی با اشاره به اینکه اعتبارات خاصی برای فعال کردن معادن اختصاص نمی‌یابد، تصریح کرد: تنها مساعدتی که برای فعال سازی معادن در سطح استان انجام می‌شود صدور معرفی نامه جهت خرید ماشین‌آلات دسته دوم است که انجام می‌شود.

رئیس امور معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با اشاره به اینکه برخی از معادن هیچ گونه فعالیتی در استان ندارند، گفت: نخستین پروانه اکتشاف سنگ های قیمتی در شهرستان ماهنشان در پایان مرحله صدور مجوز قرار دارد و قطعا امسال بهره‌برداری از آن آغاز می‌شود./ب

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر