logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۰۷
[ شناسه خبر : ۲۶۱۴۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
رئیس اداره نظام مهندسی و مقررات ملی و کنترل ساختمان راه و شهرسازی استان زنجان خبرداد

بازدید ۲۱۲ مورد از ساختمان‌های شهرهای استان زنجان

بازدید-۲۱۲-مورد-از-ساختمان‌های-شهرهای-استان-زنجان
رئیس اداره نظام مهندسی و مقررات ملی و کنترل ساختمان راه و شهرسازی استان زنجان، با بیان اینکه بازدیدهای دوره‌ای و سرزده توسط بازرسان اداره نظام مهندسی و مقررات ملی و کنترل ساختمان راه و شهرسازی استان انجام می‌گیرد، گفت: طی سال گذشته ۲۱۲ مورد بازدید از ساختمان‌های شهرهای استان زنجان انجام شده است.

به گزارش موج رسا; به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی زنجان؛احسان ذبیحیان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (زنجان)،با بیان اینکه اداره نظام مهندسی و مقررات ملی ساختمان از ادارات راه و شهرسازی است، گفت: حسب وظایف تعریف شده، فعالیت این اداره در حوزه مسایل مربوط به نظام فنی و مهندسی ساختمان همانند ساخت و سازهای شهری و روستایی، صدور پروانه اشتغال به کار مهندسی و نظارت عالیه بر عملکرد اشخاص و نهادهایی که در این حوزه فعالیت می‌کنند می‌باشد.

وی اظهار داشت: همچنین نظارت عالیه بر نحوه رعایت مقررات ملی ساختمان از وظایف مهم اداره نظام مهندسی و مقررات ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان است و بازدیدهای دوره‌ای و موردی توسط بازرسان این اداره جهت پایش این موضوع انجام می‌شود.

رئیس اداره نظام مهندسی و مقررات ملی و کنترل ساختمان راه و شهرسازی استان زنجان، با تاکید بر اینکه طی سال گذشته ۲۱۲ مورد بازدید از ساختمان‌ها در سطح شهرستانهای زنجان، ابهر، خرمدره، صائین قلعه، قیدار، آب بر، چورزق انجام شده است، گفت: این بازدیدها بصورت سرزده و در زمان احداث ساختمان انجام می‌شود.

ذبیحیان تاکید کرد: در این بازدیدها که توسط بازرسین انجام می‌گیرد، پروانه ساختمان، صلاحیت ناظرین و کیفیت کار هم بررسی می‌شود.

توقف ساخت و ساز ۲۵ ساختمان در زنجان صادر شد

وی ابراز داشت: همچنین با توجه به وضعیت ساخت و ساز، اگر تخلفاتی اتفاق بیفتد طبق آئین نامه اجرایی قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان اقدام لازم صورت می‌گیرد.

رئیس اداره نظام مهندسی و مقررات ملی و کنترل ساختمان راه و شهرسازی استان زنجان، با اشاره به اینکه از ساختمان‌هایی که مورد بازدید قرار گرفتند دستور توقف ساخت و ساز ۲۵ ساختمان به شهرداری‌ها صادر شده است، تصریح کرد: تخلفات عمده این ساختمان‌ها مغایرت اجرای ساختمان با نقشه‌های مصوب شهرداری همچون عدم رعایت زیر بنا، سطح اشغال و سایر مسایل فنی مثل عدم رعایت مسائل ایمنی، عدم اجرای صحیح مهار دیوارهای غیرسازه ای بوده است

ذبیحیان متذکر شد: در بررسی‌ها اگر به این نتیجه برسیم که عوامل فنی ساختمان، مثل ناظر، مجری و یا طراح ساختمان، الزامات مقررات ملی ساختمان و آئین نامه‌های لازم الرعایه در انجام خدمات مهندسی را رعایت نکرده باشند، موارد جهت رسیدگی به شورای انتظامی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان معرفی می‌شوند و طی سال گذشته برای ۲۹ نفر از عوامل فنی این اقدام صورت گرفت.

وی، با بیان اینکه اداره نظام مهندسی و مقررات ملی ساختمان، بر عملکرد سازمان نظام مهندسی ساختمان و اعضای آن نظارت عالیه دارد، ابراز داشت: در این راستا با همکاری سازمان نظام مهندسی ساختمان و آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان کلیه آزمایشگاه‌های بتن در سطح استان بازدید و ارزیابی شدند.

رئیس اداره نظام مهندسی و مقررات ملی و کنترل ساختمان راه و شهرسازی استان زنجان ادامه داد: در این راستا طی سال گذشته در هر دوره سه ماهه تمام آزمایشگاه‌ها بازدید شده و در مجموع ۱۲۰ مورد بازدید از آزمایشگاه‌های بتن استان انجام گرفت و پیرو گزارش کمیته بازدید، تعداد ۶ آزمایشگاه از آزمایشگاه‌هایی که در رعایت استانداردهای انجام آزمایش کوتاهی نموده‌اند جهت رسیدگی به موارد اعلامی به شورای انتظامی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان معرفی شدند.

لزوم تامین زمین برای ۱۷۰۰ نفر واجد شرایط مسکن

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان خدابنده، بیان داشت: مقرر شده است واحدهای مسکونی در این طرح طی ۱۸ ماه به اتمام برسد که امیدواریم دستگاه‌های خدمات‌رسان نیز در انجام امور محوله برنامه‌ریزی لازم را انجام دهند.

خلجی خاطرنشان کرد: همچنین با سپاه استان به تفاهم رسیده‌ایم تا مباحثی چون مدرسه و فضاهای ورزشی را با توجه به طرح و تسهیلاتی که سپاه دارد، انجام دهند.

وی ادامه داد: همچنین برای شهرهای دیگر این شهرستان نیز این طرح اجرا می‌شود و در صورت تعامل با شهرداری و اوقاف در ادامه، راه و شهرسازی برای ۱۷۰۰ نفر واجد شرایطی که از پاییز ۱۴۰۰ ثبت نام کرده‌اند می‌تواند زمین تامین کند.

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان خدابنده، با بیان اینکه طرح نهضت ملی مسکن در این شهرستان چند ۱۰۰ میلیارد تومان گردش مالی خواهد داشت، گفت: این طرح به طور مستقیم و غیر مستقیم برای بیش از  صد شغل تاثیر مثبت خواهد داشت و همچنین در قیمت مسکن و اجاره نشینی هم تاثیر دارد.

خلجی، در پایان از فرماندار شهرستان خدابنده، نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی و سایر مسئولین این شهرستان که طی یک سال گذشته برای حل مشکل مسکن مردم این شهرستان در کنار راه و شهرسازی بودند تشکر کرد و افزود: همچنین از مدیرکل راه و شهرسازی استان که نگاه ویژه به این شهرستان دارند قدردانی می‌نمایم.//ک

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر