logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۲۴
[ شناسه خبر : ۲۶۱۴۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 5 دقیقه ]
در آیین اختتامیه یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی استان زنجان مطرح شد؛

جدایی مردم از ریشه و فرهنگ اهداف مهم استعمارگران جهانی/ بیش از ۱۶ هزار نفر زنجانی در یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی شرکت کرده اند

جدایی-مردم-از-ریشه-و-فرهنگ-اهداف-مهم-استعمارگران-جهانی-بیش-از-۱۶-هزار-نفر-زنجانی-در-یازدهمین-جشنواره-کتابخوانی-رضوی-شرکت-کرده-اند
در آیین اختتامیه یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی استان زنجان موضوعات مختلفی من جمله بیش از ۱۶ هزار نفر زنجانی در یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی شرکت کرده اند.

به گزارش موج رسا; آیت الله علی خاتمی ظهر روز دوشنبه در آیین اختتامیه یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی با بیان اينکه اين چنين جشنواره ها بهانه خوبی برای بالا بردن علم ،آگاهی و فرهنگ جامعه  در بحث کتابخوانی اقداماتی انجام شده است اظهار کرد: ولی هنوز آنطور که باید و شاید در کشور ما انس با کتاب جا نیفتاده است.

وی با اشاره به اینکه اساتید و آموزگاران و... در خصوص فرهنگ کتابخوانی گلایه مند هستند و درد را بیان می‌کنند افزود : ولی کسی در ارتباط با درمان این درد راه های عملیاتی ارائه نکرده اند  که شاید یکی از روش ها، روش های انسانهای موفق باشد که می‌تواند الگوی خوبی باشد.

نماينده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان با اشاره به اینکه به اعتقاد خدا و ائمه علم و آگاهی کمال آفرین است افزود: در مقطع زمانی حفظ اقتدار با نیروی نظامی بود ولی امروزه سرعت توسعه علم، ابزارهای گسترش علم است.

آیت الله خاتمی با بیان اینکه بسیاری از سایت ها پایه علمی ندارند افزود: برخی از سایت ها تبلیغات وسیعی  و جاذبه‌های فراوانی برای جوانان دارد که علاوه بر تاثیر بر ذهن و اندیشه غیر مستقیم شاکله تربیتی جوان را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

وی با اشاره به اصل تعالی فرهنگ به عنوان یک گفتمان قابل قبول در بین همه مردم همگانی باشد اظهار کرد: یکی از مسائلی که در اجتماعی بودن انسانها انسجام فامیلی، خانوادگی و دوستانه  دارد دورهمی‌ها است که فضای مجازی گسستی را بین نسل ها ایجاد می‌کند که بسیار آسیب پذیر است.

نماینده ولی فقیه با اشاره به اینکه فضای مجازی علاوه براینکه بر اعصاب تاثیر دارد ناخودآگاه جوان را از مسیر فرهنگ حاکم بر جامعه جدا می‌کند افزود: جوانان سرمایه‌های آینده و از آینده سازان جامعه ما هستند که باید توجه ویژه‌ای به این قشر شود.

حجت الاسلام خاتمی با بیان اینکه فرهنگ جامعه را علم و تجربیات دیگران بالا می‌برد افزود: یافته‌های اخلاقی، تربیتی، تعالی بر فرهنگ جامعه تاثیر می‌گذارد.

وی با اشاره به اینکه ۲۶۰ سایت به زبان فارسی تولیدات رایگان در اختیارات جوانان قرار می‌دهد بیان کرد: در حالی که در کشور های بیگانه برای چنین سایت‌ها هزینه پرداخت می‌شود و اینکار غربی‌ها ما را باید به فکر فرو برد که چطور دلسوز ما هستند.

نماينده ولی فقیه استان زنجان در خطاب به جوانان گفت: فرهنگ کشور ما ریشه دار است و مدنیت هشت هزار ساله دارد ولی اروپا با تمام تلاش نتوانسته است دو هزار سال سابقه فرهنگ و مدنیت داشته باشد.

حجت‌الاسلام خاتمی با اشاره به فرمایشات رهبری اظهار کرد: یکی از راه‌هایی که استعمار می‌تواند در کشورهای جهان سوم مسلط شود این است که آنان را از ریشه و فرهنگ شان فاصله و جدایی بیاندازد.

وی با بیان اینکه گسست نسل‌ها از بمب اتم برای جهان سوم و کشور ما خطرناک است افزود: در هشت سال دفاع مقدس دو هزار جوان رعنا قد ایستادگی کردند تا استقلال ما حفظ شود و کشور سربلند بماند.

این مسئول با بیان اینکه فرهنگ غنی و اصیل شرقی ایرانی با ورود فرزندان اهل بیت بار معنوی افزون تری پیدا کرد افزود: اسلام ناب مکتب اهل بیت است چراکه فرهنگ و آگاهی بالایی اهل بیت داشتند.

حجت‌الاسلام خاتمی با اشاره به اینکه فرزندان را دانشمند تربیت کنید اظهار داشت: دنیای آینده دنیای علم است و پشتوانه اقتصادی، فرهنگ، سیاست، قدرت نظامی را علم ایجاد می‌کند.

وی با بیان اینکه یکی از القاب امام رضا عالم آل محمد است اظهار کرد: با کتاب زندگی کنید و اقتدار و دانایی و نام ایران را در سایه علم  و دانش بالا ببرید .

بیش از ۱۶ هزار نفر زنجانی در یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی شرکت کرده اند

سرپرست نهاد کتابخانه‌های عمومی استان زنجان با بیان اينكه در استان زنجان بیش از ۱۶ هزار نفر در یازدهمین جشنواره مسابقه کتابخوانی رضوی مشارکت کردند افزود: از این تعداد ۴۰۳ نفر از شرکت کنندگان به عنوان برگزیده استانی و ۲ نفر نیز به عنوان برگزیده ملی انتخاب شدند.

ایرج صادقی ظهر روز دوشنبه در آیین اختتامیه یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی با بیان اينکه ۶ دوره از مسابقات کتابخوانی رضوی در سراسر کشور  و استان با موفقیت به پایان رسیده است اظهار کرد: مسابقه کتابخوانی رضوی عنایت ویژه حضرت امام رضا(ع ) است که شامل نهاد کتابخانه‌های کشور شده است و باید از این فرصت ویژه بهره لازم را در ترویج سیره نبوی ائمه و معصومین ببریم.

وی با اشاره به اینکه چند موضوع از اهداف مهم جشنواره ترویج سیره نبوی و ائمه معصومین بود بیان کرد: ما به دنبال معرفی سیره معصومین در بین مردم هستیم که اشاعه و ترویج فرهنگ ائمه معصومین به ویژه فرهنگ رضوی است.

سرپرست نهاد کتابخانه‌های عمومی استان زنجان با بیان اینکه گسترش فرهنگ کتابخوانی جز برنامه‌های این نهاد است افزود: با برگزاری چنین برنامه هایی می‌توانیم فرهنگ کتابخوانی و توسعه مطالعه و افزایش سرانه مطالعه را در سراسر کشور و استان اضافه کنیم.

صادقی اظهار داشت: خوشبختانه در سال گذشته آغاز و پایان سال مصادف با ولادت حضرت ولیعصر(عج) بود در این راستا بحث کتابخوانی مهدویت نیز به موضوع کتابخوانی رضوی اضافه شد.

وی با اشاره با اینکه ۶ عنوان کتاب در راستای توسعه ترویج فرهنگ رضوی و اشاعه فرهنگ سیره معصومین در این جشنواره مدنظر بود افزود: در رده‌‎های سنی کودک، نوجوان و جوانان  در موضوعات نقاشی، قصه گویی، شعر، داستان مروجان فرهنگی، استفاده از تولید آثار فرهنگی و هنری و آثار کتب جدید ناشران در خصوص سیره ائمه جز برنامه‌های این جشنواره بود.

این مسئول با بیان اينكه در استان زنجان بیش از ۱۶ هزار نفر در یازدهمین جشنواره مسابقه کتابخوانی رضوی مشارکت کردند افزود: از این تعداد  ۴۰۳ نفر از شرکت کنندگان به عنوان برگزیده استانی انتخاب شدند و ۲ نفر از استان زنجان نیز به عنوان برگزیده ملی در بخش شعرسرایی جوان و بزرگسال و چهار گزینه‌ای جوان و بزرگسال انتخاب شده‌اند.//ک

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر