logo
امروز : سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۰۹
[ شناسه خبر : ۲۶۱۴۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 6 دقیقه ]
گزارش موج رسا از آخرین وضعیت احداث باغ هاشمی‌نژاد؛

عملیات اجرایی پروژه باغ هاشمی‌نژاد زنجان طی روزهای آینده آغاز می‌شود

عملیات-اجرایی-پروژه-باغ-هاشمی‌نژاد-زنجان-طی-روزهای-آینده-آغاز-می‌شود
باغ هاشمی‌نژاد به مساحت 6.5 هکتار در شرق منطقه نجف‌آباد شهر زنجان به‌صورت یک پارک مجهز و دارای امکانات متعدد ساخته خواهد شد که مقدمات آن انجام شده و در مرحله انعقاد قرارداد جهت احداث قرار دارد و عملیات آن طی روزهای آینده آغاز می‌شود.

به گزارش موج رسا; پاییز 1399 بود که منصور مرادلو (عضو وقت دوره پنجم شورای اسلامی شهر زنجان) به خبرنگار موج رسا؛ گفت: با پیگیری‌های نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی 6.5 هکتار از باغ هاشمی‌نژاد در شرق منطقه نجف‌آباد زنجان در اختیار شهرداری قرار گرفت تا یک پارک با الگوی مناسب در این منطقه ساخته شود.

وی اظهار داشت: این منطقه نه فقط به عنوان یک پارک معمولی بلکه به عنوان یک الگوی مناسب ایجاد خواهد شد تا تمام امکانات علمی، فرهنگی، تربیتی، ورزشی و تفریحی برای استفاده تمام اقشار و سنین در آن لحاظ شود.

مرادلو با بیان اینکه احداث پارک، خدمت بزرگی برای منطقه نجف‌آباد محسوب می‌شود که محروم از مکانات تفریحی و فرهنگی مناسب هستند، خاطرنشان کرد: این محل در آستانه انتقال سند به نام شهرداری زنجان است و مطالعات لازم انجام و سفارش نقشه عملیاتی نیز داده شده تا عملیات اجرایی آن هرچه سریع‌تر آغاز شود.

عضو وقت شورای اسلامی شهر زنجان با بیان اینکه این پروژه، سالیان سال همانطور مانده بود، اظهار داشت: استارت این کار در سفر نیکزاد (نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی) به زنجان زده شد و با پیگیری توسط استانداری و شهرداری و نماینده زنجان و طارم در مجلس و همچنین با همکاری بنیاد مستضعفان محقق شد که یک بُرد برای اهالی محل محسوب می‌شود که محروم از امکانات تفریحی بودند.

این موضوع ادامه داشت تا اینکه مدت دوره پنجم شورای اسلامی به پایان رسید و شورای ششم، کار خود را از اواسط مرداد 1400 آغاز کرد و پیگیری برنامه‌های قبلی در دستور کار شورا و شهرداری زنجان قرار گرفت و بر این اساس، شورای اسلامی و شهرداری زنجان، تور رسانه‌ای را در اوایل دی 1400 با حضور خبرنگاران برگزار و از پروژه‌های عمرانی سطح شهر زنجان بازدید به عمل آمد.

*‌ همه طرح‌های عمرانی شهرداری زنجان سال آینده به اتمام می‌رسد

منصور سلطانی‌محمدی (سرپرست وقت شهرداری زنجان) در جریان این بازدید با بیان اینکه اولویت شهرداری، پروژه‌های در دست اجرا است، گفت: تلاش داریم سال آینده همه طرح‌های در دست اقدام به اتمام برسد.

وی اظهار داشت: برای سال آینده به‌ دنبال اتمام طرح مطالعات ترافیکی خواهیم بود.

سلطانی‌محمدی خاطرنشان کرد: طرح باغ هاشمی‌نژاد نیز در سال آینده در ۶.۵ هکتار فضا وارد فاز اجرایی خواهد شد.

عُمر مدیریتی سرپرست وقت شهرداری زنجان به اتمام رسید و اعضای شورای اسلامی شهر زنجان، علیرضا فیروزفر را با رای قاطع خود به عنوان شهردار زنجان انتخاب کردند و بدین ترتیب بود که پیگیری پروژه‌ها بر عهده شهردار جدید سپرده شد.

*‌ پروژه باغ هاشمی‌نژاد در آستانه انعقاد قرارداد است

علیرضا فیروزفر، شهردار زنجان در اولین حضور خود به عنوان شهردار در جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر زنجان در اسفند 1400 با بیان اینکه به دنبال تکمیل پروژه‌هایی هستیم که مردم منتظر آن هستند، گفت: معبر پادگان و دوربرگردان تقاطع غیرهمسطح گلشهر در سال آینده (1401) حتما به اتمام می‌رسد اما پروژه سبزه‌میدان، فازبندی شده که تلاش می‌شود فاز اول آن تکمیل شود.

وی خاطرنشان کرد: برای پروژه‌های جدید در حال برنامه‌ریزی بر روی پروژه‌های قابل اجرا و سرمایه‌گذاری هستیم و سعی می‌کنیم که خیلی به سمت پروژه‌های بزرگ نرویم که باعث تضعیف بودجه شهرداری شده و خدمت به مردم در نقاط مختلف شهر را از ما سلب کند.

فیروزفر با بیان اینکه یکی از پروژه‌های سال آینده، باغ هاشمی‌نژاد است، اظهار داشت: این پروژه با بیش از 6 هکتار، پروژه عظیم شهری خواهد بود که در آستانه انعقاد قرارداد است و امیدواریم تا پایان سال 1401 شاهد افتتاح آن باشیم.

شهردار زنجان گفت: در مسائل رفاهی شهروندان هم کمبود فضای تفرج داریم و هم از فضاهای موجود نمی‌توانیم به خوبی استفاده کنیم.

وی تصریح کرد: رویکرد در ارائه خدمات، توزیع عادلانه خدمات در کل شهر و توجه به نقاط محروم شهر خواهد بود.

منصور مرادلو، رئیس شورای اسلامی شهر زنجان اواخر سال گذشته در گفت‌وگویی با اشاره به قرارداد شهرداری و شورا با قرارگاه خاتم گفت: احداث پارک هاشمی‌نژاد، خانه بوران، انجام طرح مطالعات ترافیکی و احداث زیرگذر و روگذار در معابر و محورهای دارای ترافیک بالا از جمله در مسیر آرامستان از همکاری‌هایی است که با قرارگاه خاتم انجام خواهد شد.

وی در خصوص باغ هاشمی‌نژاد اظهار داشت: یک سری اطلاعات داده شده و نقشه‌های باغ هاشمی‌نژاد نیز نهایی شده البته ما یک پروژه کامل می‌خواهیم که شامل فرهنگسرا، رستوران و پارکینگ باشد.

*‌ عملیات اجرایی باغ هاشمی‌نژاد طی روزهای آینده آغاز می‌شود

مهدی طالب، عضو شورای اسلامی شهر زنجان، امروز (29 فروردین) در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا؛ با اشاره به پروژه باغ هاشمی‌نژاد گفت: این طرح آماده است و مطالعات و برنامه‌ریزی فازهای یک و 2 و تمام اقدامات مربوط به مشاور به اتمام رسیده و در شورای ترافیک استان نیز مطرح و مسائل مربوط به طرح‌های ترافیکی نیز در آنجا مصوب شده و آماده اجرا است.

وی با بیان اینکه باغ هاشمی‌نژاد در زمینی به مساحت 6.5 هکتار احداث می‌شود، اظهار داشت: عملیات اجرایی این پروژه طی روزهای آینده آغاز می‌شود که قرارداد آن یا به‌صورت مستقیم با قرارگاه خاتم و یا از طریق مناقصه، منعقد می‌شود.

طالب خاطرنشان کرد: زمین این پروژه 6.5 هکتار بوده و اقدامات لازم نسبت به انتقال سند زمین به نام شهرداری زنجان نیز انجام شده و مشکلی در این رابطه وجود ندارد.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر زنجان گفت: تلاش بر این است کل پروژه باغ هاشمی‌نژاد ظرف یک سال به اتمام رسیده و آماده بهره‌برداری شود.

*‌ تجهیز و توسعه باغ هاشمی‌نژاد بعد از اتمام عملیات عمرانی توسط سازمان فضای سبز انجام می‌شود

محمد فیلو، رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری زنجان نیز به خبرنگار موج رسا؛ گفت: باغ هاشمی‌نژاد در مرحله آغاز عملیات اجرایی قرار دارد و این طرح به حوزه عمرانی مربوط می‌شود.

وی با بیان اینکه بعد از اتمام حوزه عمرانی، تجهیز و توسعه پارک در حوزه وظایف ما خواهد بود، افزود: عملیات اجرایی و احداث باغ هاشمی‌نژاد با حوزه معاونت عمرانی شهرداری بوده و بهره‌برداری، توسعه و تجهیز فضای سبز تامین فضا و سیمای پروژه بر عهده سازمان سیما و منظر است که هر وقت ابلاغ شود، اقدام می‌کنیم.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر