logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۸:۳۰
[ شناسه خبر : ۲۶۱۳۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
استاندار زنجان:

اقدامات ارتش در دفاع مقدس موجب برتری ایران در هوا و دریا شد/ ارتش در حوزه محرومیت‌زدایی اقدامات درخشانی دارد

اقدامات-ارتش-در-دفاع-مقدس-موجب-برتری-ایران-در-هوا-و-دریا-شد-ارتش-در-حوزه-محرومیت‌زدایی-اقدامات-درخشانی-دارد
استاندار زنجان با اشاره به زمین‌گیر کردن نیروی هوایی ارتش عراق توسط نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، گفت: ارتش توانست نیروی دریایی ارتش عراق را زمین‌گیر کند و این اقدامات ارتش موجب برتری جمهوری اسلامی ایران در هوا و دریا شد.

به گزارش موج رسا; محسن افشارچی در رژه روز ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به 29 فروردین روز نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران، اظهار کرد: شاید یکی از دلایل اعلام این روز به‌عنوان روز ارتش از طرف امام (ره) به این دلیل بوده است که امام خمینی (ره) وفاداری از ارتش دیده بود که در هیچ زمانی سابقه نداشت.

وی با اشاره به 19 بهمن 1357 و دیدار همافران با امام خمینی(ره) و بیعت با رهبر کبیر انقلاب، ابراز کرد: این دیدار موجب سرعت بخشیدن به پیروزی انقلاب اسلامی ایران شد.

استاندار زنجان با بیان اینکه عملکرد ارتش جمهوری اسلامی ایران در دفاع مقدس بر درستی تصمیم امام خمینی (ره) صحه گذاشته است، تصریح کرد: ارتش اقداماتی را قبل از شروع جنگ تحمیلی آغاز کرد که اگر این اقدامات نبود به‌مراتب هزینه‌های دفاع مقدس افزایش پیدا می‌کرد.

وی با اشاره به زمین‌گیر کردن نیروی هوایی ارتش عراق توسط نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، عنوان کرد: ارتش توانست نیروی دریایی ارتش عراق را زمین‌گیر کند و این اقدامات ارتش موجب برتری جمهوری اسلامی ایران در هوا و دریا شد.

افشارچی با بیان اینکه نیروی زمینی ارتش به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و بسیج در حوزه‌های مختلفی کمک می‌کرد، تصریح کرد: ارتش مجاهدت‌های زیادی کرده و شهدای زیادی را تقدیم این انقلاب و نظام کرده است.

وی با گرامی داشت یاد و خاطره شهدای ارتش به‌خصوص 700 شهید تیپ 216 ارتش زنجان، عنوان کرد: ارتش شهدای بسیار گرانقدری مانند شهید مخبری، آبشناسان، بابائی، قرنی، صیاد شیرازی و... را تقدیم این نظام مقدس کرده است.

استاندار زنجان بیان کرد: وقتی زندگی‌نامه این شهدا را نگاه می‌کنیم می‌بینی که این شهدا علاوه بر سرآمد بودن در حوزه نظامی باتقوا بوده‌اند و در اخلاق نیز سرآمد بودند.

وی با بیان اینکه امروز توانایی ارتش بسیار بیشتر از گذشته است، ابراز کرد: درگذشته ارتش نیازمند واردات قطعات تانک بود اما امروز ارتش تبدیل به تولیدکننده تانک شده است.

افشارچی با بیان اینکه درگذشته ارتش در حوزه هواپیما نیازمند واردات قطعات هواپیما بود، تاکید کرد: اکنون ارتش سازنده هواپیما است و در آینده از هواپیماهای جدید نیز رونمایی خواهد کرد.

وی با اشاره به تلاش ارتش در محرومیت‌زدایی، عنوان کرد: برای دیدن اقدامات ارتش در حوزه محرومیت‌زدایی کافی است به اقدامات ارتش در سیستان و بلوچستان نگاه کرد.

رژه

استاندار زنجان با اشاره به تلاش‌های ارتش برای خدمات‌رسانی به مردم، خاطرنشان کرد: ارتش در زمان همه‌گیری کرونا در برپایی بیمارستان‌های صحرایی کمک بسیار زیادی به حوزه بهداشت و درمان کرد.

سخنرانی شهید مخبری روحیه سلحشوری ارتش جمهوری اسلامی را در تاریخ به یادگار گذاشت

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان در ادامه با تبریک روز ارتش به‌تمامی کادر ارتش و نیروی های مسلح، ابراز کرد: ارتش، سپاه، بسیج، کمیته‌های انقلاب، نیروی انتظامی برای حفظ استقلال و امنیت سینه خود را سپر کرده‌اند.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به‌خصوص 700 شهید تیپ 216 زرهی زنجان، تصریح کرد: شهدای ارتش جان خود را برای این ملت فدا کردند.

آیت‌الله خاتمی با یادآوری سخنرانی سرلشگر غلامرضا مخبری در محضر امام خمینی(ره)، عنوان کرد: این سخنرانی شهید مخبری روحیه سلحشوری ارتش جمهوری اسلامی را در تاریخ به یادگار گذاشت.

وی با یادآوری طرح انحلال ارتش در اویل انقلاب، ادامه داد: در زمانی که دشمان انحلال ارتش را مطرح می‌کردند امام خمینی(ره) با بصیرت و آینده‌نگری که داشتند در 28 فروردین بیانیه‌ای صادر کردند و موجب ماندگاری ارتش و تحکیم ارتش شدند.

نماینده ولی‌فقیه با اشاره به کلمات توصیف شده ارتش از زبان معمار کبیر انقلاب، افزود: امام خمینی(ره) ارتش را با کلماتی مانند فرزندان ملت و.. ارتش را توصیف کرده است.

وی با بیان اینکه شهید مخبری اعلام وفاداری زبانی و علمی خود را به امام خمینی(ره) اعلام کردند و حماسه‌ای به حماسه‌های ارتش افزودند، ابراز کرد: شهید صیاد شیرازی در همبستگی نیروهای تأسیس شده بعد از انقلاب نقش بسیار مهمی داشتند.

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه اگر سیدالشهدای مدافعان حرم در برابر داعش سینه سپر نمی‌کرد، ما امروز در خیابان‌های شهر با داعش در حال جنگ بودیم، خاطرنشان کرد: داعش برای جنگ با ایران طراحی شده بود که از عراق و سوریه شروع می‌شد.

وی با بیان اینکه در تاریخ ایران هر زمانی جنگ شده است ایران بخشی از خاک خود را ازدست‌داده است، تاکید کرد: این افتخار برای جمهوری اسلامی ایران است که در هشت سال دفاع مقدس حتی یک وجب از خاک خود را از دست نداده است.//ک

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر