logo
امروز : شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۰۳
[ شناسه خبر : ۲۶۱۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرکل بهزیستی استان زنجان مطرح کرد

اجرای برنامه‌های اجتماع محور پیشگیری از اعتیاد در محیط‌های کاری، آموزشی و محلات

اجرای-برنامه‌های-اجتماع-محور-پیشگیری-از-اعتیاد-در-محیط‌های-کاری،-آموزشی-و-محلات

مدیرکل بهزیستی استان زنجان اجرای برنامه‌های اجتماع محور پیشگیری از اعتیاد در محیط‌های کاری، آموزشی و محلات شهری و روستایی خبر داد و گفت: سال گذشته 470 هزار نفر در استان زنجان زیر پوشش قرار گرفتند.

به گزارش موج رسا; محمد محمدی‌قیداری امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به بحث آسیب‌های اجتماعی اظهار کرد: موضوع پیشگیری و کنترل آسیب‌های اجتماعی در طول چند سال اخیر مورد توجه و دستور کار دستگاه‌ها از جمله بهزیستی قرار گرفته که اعتیاد یکی از مهمترین‌ آسیب‌هایی است که ما بر روی آن تمرکز کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه نخستین وظیفه بهزیستی پیشگیری است، عنوان کرد: آگاه‌سازی مردم در موضوع اعتیاد در بخش فرهنگی انجام می‌شود و کمپ‌ها و برخی از مراکز دیگر نیز به بحث درمان می‌پردازند.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان بیان کرد: برای پیشگیری تدابیری برای جلوگیری از مصرف مواد یا به تأخیر انداختن سن آغاز اعتیاد اندیشیده می‌شود و برنامه‌های اجتماع محور نیز در حوزه‌های محیط‌های کاری، محیط‌های آموزشی و محلات شهری و روستایی اجرا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته 470 هزار نفر در استان زنجان زیر پوشش طرح بهزیستی قرار گرفتند، ابراز کرد: تعداد محیط‌ های تحت پوشش در طرح پیشگیری در محیط‌های آموزشی 56 مورد است که در این طرح برنامه‌های محافظتی برای کارکنان، دانش‌آموزان و دانشجویان در معرض خطر تقویت می‌شود.

محمدی با بیان اینکه سال گذشته 84 محیط کاری از خدمات این طرح بهره‌مند شدند، گفت: اعتیاد و ناهنجاری‌های مصرف مواد متاثر از عوامل محیطی و اجتماعی هستند که یکی از راه‌های پیشگیری ارائه آموزش به گروه‌های هدف است.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان با بیان اینکه فعالیت مراکز اقامتی بهبود و بازتوانی افراد توسط اشخاص حقیقی، تشکل‌ها و سازمان‌ها اداره می‌شود، ابراز کرد: رویکرد اصلی مراکز اقامتی مشارکت گروه‌های همپا و خودیار معاتادان بهبودیافته است که سال گذشته 3 هزار و 506 نفر از خدمات این مراکز بهره بردند.

وی با اشاره به تعداد محلع‌های شهری و روستایی تحت پوشش قرار گرفته اضافه کرد: 192 محله شهری و روستایی زیر پوشش برنامه‌های پیشگیری اجتماع‌محور قرار گرفته‌اند.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان با اشاره به انجام مداخلات در برنامه‌های پیشگیری سطح دو عنوان کرد: مراکز درمان سرپایی معتادان و مراکز متادون‌درمانی افراد را تحت درمان دارویی و سم‌زدایی قرار می‌دهند.

وی با بیان اینکه 19 مرکز غیردولتی در حوزه خانواده‌درمانی و گروه‌ درمانی «از برنامه‌های سطح دوم پشیگیری» فعالیت می‌کنند افزود: 4 هزار و 181 نفر از خدمات این مراکز استفاده کرده‌اند.

محمدی بیان کرد: در این مراکز خدماتی از جمله مشاوره‌های پزشکی، دارویی، خدمات مددکاری و مشاوره‌های فردی و گروهی ارائه می‌شود.

//س

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر