logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۴۶
[ شناسه خبر : ۲۶۱۲۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
سرپرست بهزیستی استان زنجان خبر داد:

جمع آوری ۳۳۰ میلیون تومان کمک‌های مردمی در جشن گلریزان بهزیستی

جمع-آوری-۳۳۰-میلیون-تومان-کمک‌های-مردمی-در-جشن-گلریزان-بهزیستی
سرپرست بهزیستی استان زنجان از جمع آوری ۳۳۰ میلیون تومان به صورت نقدی و غیر نقدی در جشن گلریزان بهزیستی خدابنده جهت تکمیل ساختمان نگهداری سالمندان و معلولین خبر داد.

سلمان حسینی در گفت و گو با موج رسا; از جمع آوری ۳۳۰ میلیون تومان به صورت نقدی و غیر نقدی در جشن گلریزان بهزیستی خدابنده جهت تکمیل ساختمان نگهداری سالمندان و معلولین خبر داد و اظهار کرد: احداث این ساختمان با توجه به نوع کاربری آن در شمال غرب کشور منحصر به فرد است و نماینگرحمایت و اعتماد خیرین به بهزیستی است.

وی بیان کرد: روند احداث پروژه خیرساز معلولان و سالمندان که از نیازهای این شهرستان است  با زیربنای ۲۲۰۰ متر آغاز شده و ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و جهت اتمام طرح به کمک و همت خیران و مسوولان نیازمند است.

سرپرست بهزیستی استان زنجان برگزاری مراسم افطاری برای ۳۵۰ نفر از جامعه هدف بهزیستی شهرستان خدابنده را از دیگر برنامه های این شهرستان در اجرای طرح ضیافت مهربانی برشمرد و تصریح کرد: در حال حاضر ۵ مرکز نگهداری افراد دارای معلولیت  وسالمندان تحت نظارت بهزیستی ۲ مرکز به صورت روزانه و ۳ مرکز دیگر به صورت شبانه روزی با حمایت بهزیستی و یاری خیرین فعالیت می کنند.

حسینی از ادامه اجرای طرح ضیافت مهربانی در کلیه شهرستانها تا عید سعید فطر خبر داد و خاطر نشان کرد :خیرین می توانند از طریق کد دستوری #25000*6655* و شماره کارت ۲۱۶۸-۷۱۷۸-۹۵۷۰-۶۳۶۷ و شماره حساب ۴۱۶۸۰۳۴۵۴۱۷۶۶۵۴۸ به جامعه هدف بهزیستی کمک نمایند.

حمایت از سه دهک پایین جامعه

وی با اشاره به حمات از دهک های پایین جامعه توسط کمیته امداد امامخمینی (ره) و بهزیستی، افزود: حمایت از سه دهک پایین جامعه از الویت های بهزیستی و کمیته امداد است‌.

 سرپرست بهزیستی استان زنجان عنوان کرد: بهزیستی علاوه بر حمایت از افراد دارای معلولیت فعالیت های تخصصی در عرصه آسیب های اجتماعی ،کنترل و کاهش طلاق ،پیشگیری و ترک اعتیاد و پیشگیری از معلولیت انجام می دهد.

حسینی از اجرای طرح توانبخشی مبتنی بر جامعه در روستاها خبر داد و افزود : تغییر نگرش در روستاها به افراد دارای معلولیت از مهمترین دستاوردهای طرح cbr است.

پوشش ۱۰۰ درصدی در اجرای طرح CBR در زنجان

وی افزود: زنجان جز استان هایی است که پوشش ۱۰۰ درصدی در اجرای طرح CBR (توانبخشی مبتنی بر جامعه) داشته است و با شناسایی افراد دارای معلولیت در روستاها زمینه ایجاد اشتغال روستایی، آموزش ومناسب سازی را فراهم نموده است.

سرپرست بهزیستی استان زنجان خاطر نشان کرد :دراجرای این طرح ۱۷ گروه خودیار و ۲۹ تسهیلگر مشارکت دارند و تعامل افراد دارای معلولیت با تسهیلگران مستمر و مداوم است.

وی یادآور شد: در حال حاضر ۸ هزار و ۲۰۸ نفر از افراد دارای معلولیت تحت پوشش خدمات توانبخشی مبتنی بر جامعه روستایی قرار دارند که بیش از ۴ هزار نفر مستمری بگیر هستند وهر ساله خدمات مختلفی درزمینه سلامت، آموزش، معاش، فعالیت های اجتماعی وتوانمندسازی برای افراد دارای معلولیت در مناطق روستایی از طریق همکاری بین بخش های دولتی و سازمان های غیر دولتی فراهم می شود.//ک

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر