logo
امروز : دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱:۵۷
[ شناسه خبر : ۲۶۱۰۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس اتحادیه میوه و تره بار استان زنجان در گفت‌وگو با موج‌رسا:

پایانه‌های حمل و نقل بار برای صدور هر بارنامه 30 درصد حق کمیسیون دریافت می‌کنند/ لزوم نظارت جدی بر پایانه‌های حمل بار استان زنجان

پایانه‌های-حمل-و-نقل-بار-برای-صدور-هر-بارنامه-30-درصد-حق-کمیسیون-دریافت-می‌کنند-لزوم-نظارت-جدی-بر-پایانه‌های-حمل-بار-استان-زنجان
رئیس اتحادیه میوه و تره بار استان زنجان با بیان اینکه نظارتی بر پایانه حمل و نقل بار زنجان نیست گفت: پایانه‌ها به ازای هر بار تحویلی به راننده؛ ۲۰ تا ۳۰ درصد کرایه ابلاغی، از کامیون دار حق کمیسیون دریافت می‌کنند و سپس اقدام به صدور بارنامه می‌کنند.

مرتضی هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: پایانه حمل و نقل بار استان زنجان فقط نام این محل را با خود به یدک می‌کشد و هیچ‌گونه توجهی بر فعالیت، مسائل و مشکلات کامیونداران ندارد.

وی با بیان اینکه طبق اذعان رانندگان حمل بار، میزان واریزی بیمه بیش از ۵۰ درصد افزایش یافته است، افزود: در سال گذشته میزان حق بیمه تامین اجتماعی رانندگان قریب به یک میلیون تومان بود که از اوایل امسال به یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان افزایش یافته است.

رئیس اتحادیه میوه و تره بار استان زنجان گفت: یکی از مهم‌ترین مسائل دیگری که رانندگان حمل بار با آن درگیر هستند این است که به ازای هر بار تحویلی به راننده؛ باربری ۲۰ تا ۳۰ درصد از کامیون دار حق کمیسیون دریافت کرده و سپس اقدام به صدور بارنامه می‌کند.

وی با اشاره به اینکه قیمت انواع میوه و تره‌بار در طول هفته گذشته افزایش چشمگیری داشت، عنوان کرد: علت این امر نیز عدم بارگیری رانندگان از جنوب کشور بود، با این حال برای رانندگان زنجانی نیز هیچ گونه صرفه اقتصادی وجود ندارد تا بدون وجود بار تا استان‌های جنوبی مسیر طی کنند و صرفا از آنجا میوه و تره‌بار بارگیری کرده و به زنجان بازگردند.

هاشمی با بیان اینکه کلیه هزینه‌های جاری کامیون و کامیونداران بالا رفته است، تصریح کرد: همین امر سبب می‌شود تا گاها رانندگان نیز از حمل بار خود‌داری کنند و وجود یک میوه خاص در بازار با کم بود مواجه شده و در نهایت قیمت‌ها رو به افزایش بگذارد.

وی با تاکید بر اینکه باید به مشکلات و مسائل کامیونداران رسیدگی شود، ابراز داشت: نظارت بر پایانه حمل بار بسیار ضروری است چراکه برخی تخلفات در این پایانه شکل می‌گیرد که تاثیر مستقیم خود را بر قیمت کرایه حمل و نقل و در نهایت میوه و تره‌بار می‌گذارد./ب

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر