logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۳۰
[ شناسه خبر : ۲۶۰۹۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
امام جمعه خرمدره:

ابلاغ سیاست‌های تامین اجتماعی، سرمایه‌ای گران‌قیمت برای کشور است/ گرانی ارز نمی‌تواند بهانه‌ای برای گرانی خودرو باشد

ابلاغ-سیاست‌های-تامین-اجتماعی،-سرمایه‌ای-گران‌قیمت-برای-کشور-است-گرانی-ارز-نمی‌تواند-بهانه‌ای-برای-گرانی-خودرو-باشد
امام جمعه خرمدره ضمن تقدیر از اعلام سیاست‌های کلی تامین اجتماعی کشور از سوی رهبر معظم انقلاب گفت: اعلام سیاست‌های تامین اجتماعی، یک ضرورت بوده و سرمایه گران‌قیمت کشور است.

به گزارش موج رسا; حجت‌الاسلام حسینعلی زاهدی‌پور امروز در خطبه‌های نماز جمعه خرمدره با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار رمضانی با مسئولان و کارگزاران نظام اظهار داشت: تواضع در برابر مردم و پرهیز از غرور از اصول اساسی و پیش‌نیازهای مهم مدیریت و خدمت به مردم است.

وی خاطرنشان کرد: مسئولان کشور باید برنامه‌ریزی‌های لازم برای عملیاتی‌سازی هرچه بهتر محورهای اخلاقی، فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و سیاسی بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با مسئولان را انجام دهند.

حجت‌الاسلام زاهدی‌پور با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب بر پرهیز از کارهای نمایشی افزود: رسیدن به اهداف شعار سال به‌ویژه بُعد دانش‌بنیان بودن و اشتغال‌آفرینی، منوط به برنامه‌ریزی‌های دقیق و عملیاتی بوده و دولت انقلابی باید از رفتارهای نمایشی پرهیز نماید.

امام جمعه خرمدره ضمن تشکر و قدردانی از موضعگیری پلیس در مورد خودروسازان گفت: خودروهای بی‌کیفیت هم جان مردم و هم آبروی نظام و ایران را برده‌اند.

وی با بیان اینکه همه مردم به‌ویژه رسانه‌ها و فعالان فرهنگی باید از موضع پلیس در برابر خودروسازان حمایت کنند، ابراز کرد: همچنین از نمایندگان مجلس شورای اسلامی هم انتظار می‌رود که راهکار لازم برای بهبود کیفیت و منطقی‌سازی قیمت خودروها را ارائه دهند.

حجت‌الاسلام زاهدی‌چور خاطرنشان کرد: گرانی ارز در حالی بهانه گرانی را به دست خودروسازان داده که برخی خودروها اگر به‌صورت 100 در صد هم از خارج کشور، وارد شوند باز هم به مراتب ارزان‌تر از قیمت داخلی خواهد بود.

وی افزود: به نظر می‌رسد جلوگیری از واردات محدود خودرو که تا حدی فضای رقابتی را ایجاد می‌کرد، منطقی نیست چرا که سهم 3 درصدی واردات خودرو نه تنها تولید داخلی را با مشکل مواجه نمی‌کند بلکه به بهبود کیفیت و منطقی‌سازی قیمت نیز کمک می‌کند.

امام جمعه خرمدره در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از فرآیند 8 ساله پروژه پل جمال‌الدین خرمدره گفت: عدم اتمام احداث پل سیدجمال‌الدین در طول 8 سال تاسف‌بار است و این مشکل هم به دلیل ضعف ساختاری در تقسیم بودجه‌ها و هم به دلیل نبود روحیه جهادی در مسئولان است.

وی در ادامه ضمن تقدیر از اعلام سیاست‌های کلی تامین اجتماعی کشور از سوی رهبر معظم انقلاب اظهار داشت: اعلام سیاست‌های تامین اجتماعی، یک ضرورت بوده و سرمایه گران‌قیمت کشور است.

حجت‌الاسلام زاهدی پور خاطرنشان کرد: در کنار اجرایی‌سازی این سیاست‌ها لازم است مبانی و زیرساخت‌های این سیاست‌ها توسط پژوهشگران نیز تبیین شود.

وی افزود: کارآمدسازی بیمه‌های سلامت و عمر و امثال آن از طریق  رفع انحصار و پرهیز دولت‌ها از سوداگرایی از ضرورت‌های مهم اجرایی شدن سیاست‌های کلی تامین اجتماعی است.

امام جمعه خرمدره در پایان با انتقاد از عدم نظارت بر عرصه خبررسانی گفت: برخی خبرگزاری‌ها و حتی اپلیکیشن‌ها با برنامه‌ریزی، شاخصه‌های فرهنگ دینی کشور را تضعیف و از سوی دیگر به پمپاژ ناامیدی می‌پردازند.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر