logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۶:۳۶
[ شناسه خبر : ۲۶۰۹۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
امام جمعه زنجان:

نام‌گذاری روز ارتش تدبیر حکیمانه امام خمینی(ره) بود

نام‌گذاری-روز-ارتش-تدبیر-حکیمانه-امام-خمینی(ره)-بود-
امام جمعه زنجان گفت: نامگذاری ۲۹ فروردین به عنوان روز ارتش که از ابتکارات امام راحل(ره) است، یادآور رشادت، شجاعت، شهامت، ایثار و فداکاری بزرگمردانی است که با تقدیم هزاران شهید، جانباز و آزاده نام خود را در قلب یکایک مردم ایران به نیکی ماندگار کرده‌اند.

به گزارش موج رسا; آیت‌الله علی خاتمی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته زنجان با اشاره به اینکه دستاورد روزه‌داری باید تقوای الهی باشد، اظهار داشت: روزه‌داری توفیقی است که شامل حال ما شده است و عاجزانه از درگاه ایشان می خواهیم تا توفیق اتمام ماه مبارک رمضان و قبولی اعمال را برای ما داشته باشد.

وی با تبریک سالروز ولادت با سعات امام مجتبی (ع) گفت: علت این که نام این امام بزرگوار در مجالس کمتر ذکر می‌شود به این دلیل است که شهادت ایشان بیشتر تحت‌الشعاع ۲۸ ماه صفر است.

امام جمعه زنجان با اشاره به اینکه برخی از امامان برخی از فضیلت‌هایی دارند که پر رنگ بیان می‌شود، عنوان کرد: امام حسن مجتبی(ع) دو بار تمام اموال خود را بین محتاجان تقسیم کرده است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه زنجان دیار کریمان است و خیریه‌های موفقی در این استان وجود دارد، گفت: مردم استان زنجان در کمک مومنانه نیز پیش قدم بودند و از ابتدای این طرح نیز چندین هزار بسته معیشتی تهیه و بین نیازمندان توزیع کرده‌اند.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به اینکه در آستانه شب قدر قرار داریم، گفت: نباید این شب‌ها و فضیلت‌هایی که در آن وجود دارد از دست داد، تا خود را در مقابل نسیم رحمت الهی قرار دهیم. ظرفیت این شب به قدری عظیم است که خداوند شب قدر را در ماه مبارک رمضان قرار داده، قرآن در شب قدر نازل شده و فرشتگان که نویسندگان اعمال انسان هستند موظف شده‌اند در این سه شب تقدیر انسان را ثبت نمایند.

وی با بیان اینکه ماه رمضان ماه توبه و استغفار است، تصریح کرد: باید از ثانیه‌ها و لحظه‌های این ماه برای استغفار استفاده کرد و از خطاهای گذشته، غفلت‌هایی که انجام شده، اعمالی که باید انجام میدادیم و ندادیم، توبه کرد.

امام جمعه زنجان در ادامه گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی آگاهی و بیداری در نیروهای مسلح به وجود آمد. از همان روز‌های اول پیروزی، شناخت دقیق و جامع امام خمینی(ره) باعث شد که ایشان فرمودند ارتش ما ارتش اسلامی است و ارتش فرزندان انقلاب است و جز نیروهای مومن است و همین باعث شد تا ارتش نظم بیشتری یافت.

وی با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس ارتش ۵۰ هزار نفر شهید، ۷ هزار جانباز و چندین هزار نفر آزاده تقدیم وطن کرد، افزود: ۲۹ بهمن امام به مردم دستور داد برای حمایت از ارتش بیرون بیایید و مردم این کار را انجام دادند بنابراین ملت صدای ارتش شد و توطئه‌های دشمن خنثی شد.

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه ارتش فداکاری‌های بسیاری در نظام جمهوری اسلامی انجام داده است، گفت: در مواقع نیاز ارتش در کنار مردم بود و همه نیروها در خدمت مردم شدند.

وی با بیان اینکه ارتش جمهوری اسلامی ایران، همواره همدلی با انقلاب و مردم و تحقق شعار ارتش فدای ملت را، با اقداماتی همچون سرکوب گروه‌های ضدانقلاب در کردستان، حضور درخشان در دفاع مقدس و امروز هم کمک به مردم در حوادثی نظیر بیماری کرونا، سیل، زلزله در عمل به اثبات رسانده است، افزود: امروز ارتش با فرماندهانی مکتبی و انقلابی، در کنار سپاه و سایر نیروهای مسلح با وحدت و همدلی، آرزوی دشمنان را در اختلاف بین سپاه و ارتش بر باد داده است.

امام جمعه زنجان افزود: نامگذاری ۲۹ فروردین به عنوان روز ارتش که از ابتکارات امام راحل(ره) است، یادآور رشادت، شجاعت، شهامت، ایثار و فداکاری بزرگمردانی است که با تقدیم هزاران شهید، جانباز و آزاده نام خود را در قلب یکایک مردم ایران به نیکی ماندگار کرده‌اند.

وی تصریح کرد: امروز ایران اسلامی دارای یکی از قدرتمندترین ارتش‌ها در جهان است که امنیت، آرامش و عزت را برای مردم به ارمغان آورده است./ب

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر