logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۰۶
[ شناسه خبر : ۲۶۰۸۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
براتی:

دولت قبل در قبال نقض‌های عملی برجام توسط غرب اعتراض‌های کاغذی می‌کرد

دولت-قبل-در-قبال-نقض‌های-عملی-برجام-توسط-غرب-اعتراض‌های-کاغذی-می‌کرد-
یک کارشناس مسائل بین الملل درباره عملکرد دولت گذشته در مذاکرات گفت: دولت قبل بعد از توافق در مسئله اجرا در مقابل نقض‌های عملی طرف مقابل اعتراض‌های کاغذی می‌کرد که این ریشه در نگاهی دارد که دولت داشت.

به گزارش موج رسا; مسعود براتی کارشناس مسائل بین الملل در مراسم «بررسی تخصصی نتایجِ مذاکرات ایران با ۴+۱» که به همت دفاتر بسیج دانشجویی در دانشگاههای بزرگ تهران برگزار شد؛ با اشاره به بدعهدی های آمریکا و غرب در برجام و ایرادات متن توافق برجام گفت: ما عدم توازن های مهمی در متن توافق برجام داریم مثلاً از نظر زمانبندی اجرا. شما تعریف روز اجرا در ضمیمه پنجم برجام را مطالعه کنید.

وی با اشاره به عدم توازن از منظر بازگشت پذیری تعهدات افزود: تمام تعهدات آمریکا ظرف یک بازه زمانی که به آن بستن پنجره می گفتند در مدت ۱۸۰ روز بازگشت اما در مقابل ما هنوز به میزان حجم اورانیومی که که قبل از توافق داشتیم نرسیدیم یا اینکه رآکتور اراک هنوز برای ما راکتور اراک نشده است.

براتی تاکید کرد: بعد از توافق هم در مسئله اجرا دولت قبل در مقابل نقض های عملی طرف مقابل اعتراض‌های کاغذی می‌کرد که این ریشه در نگاهی داشت که دولت گذشته داشت.

این کارشناس مسائل بین الملل اظهار داشت: به نظر بنده در بحث تلاش تیم مذاکره کننده و متنی که تنظیم شود در جای خود قابل بحث دارد و قابل نمره دادن است با این حال من حتماً مدافع تیم مذاکره کننده فعلی خواهم بود چون تیم مذاکره کننده قبلی را دیدم و از فعالیت‌های تیم فعلی هم اطلاع دارم.

براتی تاکید کرد: یک مسئله مهم این است که نتیجه این توافق انتفاع اقتصادی ایجاد می‌کند یا نه! متنی که حاصل شود به اعتقاد من حتماً از برجام بهتر خواهد بود اما به واسطه تغییرات محیطی انتفاع اقتصادی ما نسبت به برجام کمتر است البته اطلاعات دقیقی ندارم ولی تا آنجا که می دانیم تحریم کاتسا باقی مانده و تضمین معتبری که بتواند نگرانی های بازیگران اقتصادی را رفع کند وجود ندارد.

منبع: فارس

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر