logo
امروز : پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۲۵
[ شناسه خبر : ۲۶۰۸۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
در جلسه شورای اداری استان زنجان مطرح شد؛

477 میلیارد تومان از اعتبارات مصوب سفر ریاست‌جمهوری به زنجان به دستگاه‌ها ابلاغ شد/ گازرسانی به روستاهای زنجان به بیش از 97 درصد می‌رسد

477-میلیارد-تومان-از-اعتبارات-مصوب-سفر-ریاست‌جمهوری-به-زنجان-به-دستگاه‌ها-ابلاغ-شد-گازرسانی-به-روستاهای-زنجان-به-بیش-از-97-درصد-می‌رسد
معاون هماهنگی برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان گفت: در مجموع 477 میلیارد تومان از مجموع منابعی که در سفر ریاست‌جمهوری تصویب شده بود از محل منابع سازمان برنامه و بودجه و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان به دستگاه‌ها ابلاغ و کارسازی شده است.

به گزارش موج رسا; احمد خداوردی، معاون هماهنگی برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان با اشاره به مصوبات سفر ریاست‌جمهوری به استان زنجان در اواخر آبان 1400 اظهار داشت: در مجموع 83 پروژه یا مصوبه عمرانی با بیش از 4100 میلیارد تومان اعتبار حاصل این مصوبات بوده است.

وی با بیان اینکه مسائل عمرانی را سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان پیگیری می‌کند، خاطرنشان کرد: تا انتهای سال گذشته 43 عنوان از مصوبات از طریق سازمان برنامه و بودجه کشور و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان تخصیص و ابلاغ اعتبار شده است.

خداوردی افزود: عموماً اعتبارات باید در قالب منابع سازمان برنامه و بودجه کشور، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان، منابع داخلی وزارتخانه‌ها، فروش اموال، سهمیه قیر و منابع سازمان‌های حمایتی تامین شود.

معاون هماهنگی برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان با بیان اینکه اعتبار 43 عنوان مصوبه عمرانی 2701 میلیارد تومان است، گفت: بخشی از طریق سازمان برنامه و بودجه کشور در 8 مرحله تخصیص اعتبار شده و با توجه به اینکه عموماً اعتبارات بر پایه اعتبارات سال 1401 بود اما در سال گذشته تخصیص یافت.

وی افزود: در مجموع 477 میلیارد تومان از مجموع منابعی که در سفر ریاست‌جمهوری تصویب شده بود از محل منابع سازمان برنامه و بودجه و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان به دستگاه‌ها ابلاغ و کارسازی شده است.

*‌ اعتبارات خوبی از محل تهاتر نفت در اختیار وزارت نیرو قرار گرفته است

اسماعیل افشاری، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان زنجان نیز در ادامه این جلسه گفت: اعتبارات متمرکز خوبی از محل تهاتر نفت در اختیار وزارت نیرو قرار گرفته و این اعتبار برای استان‌هایی در نظر گرفته شده که کار می کنند و فرصت مغتنمی برای ارتقای شاخص‌ها است.

وی با اشاره به پروژه‌های مصوب سفر ریاست‌جمهوری به استان اظهار داشت: یکی از پروژه‌ها آبرسانی به سد مراش برای تامین آب 2 شهر دندی و ماهنشان و 122 روستای اطراف است و دیگری سد ایالو برای تامین آب بخشی از شهر دندی و روستاهای مسیر آن است که 92 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و بند آن آمده است و ظرف چند ماه می‌توانیم پای مدار بیاوریم.

افشاری با اشاره به اقدامات صورت‌ گرفته تاکنون خاطرنشان کرد: طرح سد بلوبین برای تامین آب شُرب و صنعت شهرهای حلب و زرین‌آباد و 92 روستای مسیر، سد شماره 2 میرزاخانلو، سد گلابر و سد کینه‌ورس برای تامین آب شُرب ابهر و خرمدره و تامین کمبود آب بخشی از 1600 هکتار اراضی کشاورزی نیز بخش دیگری از پروژه‌ها بوده و علاوه بر پروژه‌های مصوب سفر ریاست‌جمهوری، طرح‌های اولویت‌دار هم داریم.

*‌ گازرسانی به روستاهای زنجان با احتساب پروژه‌های در دست اجرا به بیش از 97 درصد می‌رسد

رحیم سلیمانی‌نژاد، مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان نیز در این جلسه گفت: استان زنجان دارای 911 روستای دارای سکنه است که به 610 روستا گازرسانی شده و گازرسانی به 103 روستا نیز در دست اجرا بوده و 198 روستا نیز فاقد گاز طبیعی است.

وی افزود: از 198 روستای فاقد گاز طبیعی 117 روستا بالای 20 خانوار و 81 روستا زیر 20 خانوار است و امسال برنامه برای برون‌سپاری گازرسانی 51 روستا در برنامه است.

سلیمانی‌نژاد با بیان اینکه 89.1 درصد روستاهای استان زنجان گازرسانی شده است، اظهار داشت: با اجرای گازرسانی به 1.2 روستا این میزان به بیش از 95 درصد و با انجام برون‌سپاری 51 روستا به 97.7 درصد می‌رسد.

مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان با بیان اینکه گازرسانی به 38 روستا و 2 شهرک صنعتی با بیش از 104 میلیارد تومان اعتبار طبق مصوبات سفر ریاست‌جمهوری، جزء تکالیف ما بود، خاطرنشان کرد: تاکنون 88 میلیارد تومان از این اعتبار تامین و جذب شده و به‌طور متوسط 77 درصد پروژه‌ها اجرا شده و بقیه نیز طی 3 ماه آینده انجام می‌شود.

*‌ زنجان در پایین بودن نرخ بیکاری، رتبه 6 کشور را دارد

خلیل قاسملو، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان نیز در ادامه این جلسه با اشاره به نتایج طرح نیروی کار در استان و کشور در فصل زمستان 1400 گفت: نرخ بیکاری استان زنجان در زمستان سال گذشته 701 درصد بود که زنجان از لحاظ کمترین نرخ بیکاری در رتبه 6 کشور قرار دارد.

وی با بیان اینکه نرخ مشارکت در استان زنجان 45.8 درصد است، اظهار داشت: هرچه نرخ بیکاری کمتر و نرخ مشارکت بالا باشد، وضعیت بهتر را نشان می‌دهد.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر