logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۴۶
[ شناسه خبر : ۲۶۰۸۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
استاندار زنجان:

مدیران با تسهیلگری در استعلام سرمایه‌گذاران به تحقق شعار سال کمک کنند/ دور دوم سفر ریاست‌جمهوری به زنجان در سال جاری

مدیران-با-تسهیلگری-در-استعلام-سرمایه‌گذاران-به-تحقق-شعار-سال-کمک-کنند-دور-دوم-سفر-ریاست‌جمهوری-به-زنجان-در-سال-جاری
استاندار زنجان گفت: در راستای تحقق شعار سال از مجموعه مدیران استان انتظار می‌رود که تسهیلات مربوط به استعلامات سرمایه‌گذاری را جدی بگیرند و گره‌گشایی کنند چرا که تولید، وابسته به سرمایه‌گذاری است.

به گزارش موج رسا; محسن افشارچی، ظهر امروز در جلسه شورای اداری استان زنجان با اشاره به فرمایشات و تفاسیر مختلف رهبر معظم انقلاب اسلامی اظهار داشت: در مسیر خدمت به مردم نباید خسته شد و انفعال داشت بلکه باید نهایت تلاش خود را به کار ببریم.

وی با اشاره به نامگذاری سال جاری از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: ایشان جندین سال است که تاکید بر تولید دارند اما امسال 2 نکته یعنی دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین نیز در کنار تولید آمده است.

افشارچی افزود: دانش‌بنیان یعنی اینکه ریل حرکتی تولید به سمت دانش برود و اشتغال‌آفرین یعنی اینکه ایجاد اشتغال تاکنون به روش پول‌پاشی بوده اما اشتغال‌آفرینی باید متصل به تولید باشد.

استاندار زنجان با بیان اینکه سرمایه‌گذاری، محور اصلی تولید است، گفت: مقدمات سرمایه‌گذاری در استان چند ماهی است که آغاز شده و مجموعه سرمایه‌گذاران استان نیز کم‌کم با ادبیات ما پیش می‌روند.

وی تاکید کرد: در راستای تحقق شعار سال از مجموعه مدیران استان انتظار می‌رود که تسهیلات مربوط به استعلامات سرمایه‌گذاری را جدی بگیرند و گره‌گشایی کنند چرا که تولید، وابسته به سرمایه‌گذاری است.

افشارچی با اشاره به رونمایی از صندوق پژوهش و نوآوری در روزهای آتی اظهار داشت: سرمایه‌گذاران استان، سهامدار این صندوق می‌شوند و معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری نیز به میزان سرمایه‌گذاریِ سرمایه‌گذاران به این صندوق واریز می‌کند و صندوق مذکور، اولین دستاورد استان زنجان در تحقق شعار سال 1401 خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: از محل سرمایه صندوق پژوهش و نوآوری، تسهیلات بدون کارمزد به کسانی که در این حوزه کار می کنند، اعطا می‌شود و صندوق، اولین ابزار برای حمایت از صنایع و شرکت‌های دانش‌بنیان است ضمن اینکه زمین پارک علم و فناوری نیز تا پایان هفته آینده تامین می‌شود.

استاندار زنجان با بیان اینکه در کنار حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان به هدایت و آموزش نیز فکر می‌کنیم، گفت: ضمن حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان باید آن‌ها را هدایت نیز بکنیم که در این حوزه بتوانیم سرآمد باشیم.

وی با تاکید بر اینکه مصوبات و پروژه‌های سفر ریاست‌جمهوری باید جدی گرفته شود، ابراز کرد: ستادی برای پیگیری مصوبات سفر ریاست‌جمهوری در استان تشکیل شده و اجرای پروژه‌ها را پیگیری می‌کنیم ضمن اینکه مدیران نسبت به روند پیشرفت پروژه‌های مصوب سفر ریاست‌جمهوری باید گزارش مربوطه را ارائه دهند.

افشارچی با بیان اینکه دور دوم سفر ریاست‌جمهوری به استان زنجان در سال جاری خواهد بود، اظهار داشت: هیات دولت تاکنون به دوسوم استان‌ها سفر کرده و بقیه استان‌ها هم در 3 ماهه اول سال جاری خواهد بود و بعد از آن نوبت به دور دوم سفرها می‌رسد.

وی با تاکید بر اینکه امسال در حوزه زیرساخت‌ها باید دستاورد مشخصی داشته باشیم، خاطرنشان کرد: تکمیل محور سلطانیه – قیدار و بهینه‌سازی آزادراه زنجان – قزوین در اسرع وقت آغاز خواهد شد و مشکلات قانونی در خصوص آزادراه زنجان – تبریز وجود دارد که طی برگزاری جلسات مختلف با وزیر راه و شهرسازی حل می‌شود ضمن اینکه در حوزه راه‌های روستایی نیز باید دستاورد مشخصی داشته باشیم.

افشارچی با بیان اینکه امیدواریم تابستان امسال تولید 350 مگاوات برق را وارد مدار کنیم، افزود: در حوزه آب نیز سطح آب تنظیمی در استان را به اندازه‌ای برسانیم که بخشی از عقب ماندگی‌ها را بتوانیم جبران کنیم همچنین توافقاتی نسبت به آبرسانی به 57 روستا صورت گرفته تا امسال دغدغه کمی در خصوص اب داشته باشیم.

وی ادامه داد: بخشی از واحدهای نهضت ملی مسکن امسال باید تحویل داده شود و منطقه ویژه اقتصادی نیز طی روزهای آینده استارت می خورد و فعال شدن آن با توجه به نزدیکی به فرودگاه زنجان، اتفاق مثبتی خواهد بود.

مقام عالی دولت در استان زنجان با اشاره به آخرین وضعیت پسماند روی زنجان گفت: نمونه‌برداری از یک‌سوم پسماند انجام شده و بقیه نیز تا پایان اردیبهشت انجام می‌شود و الان مشخص است که چه سرمایه‌ای داریم و برای فروش آن به‌گونه‌ای عمل می‌کنیم که تبدیل به ثروت برای استان زنجان شود.

وی با تاکید بر اهتمام جدی نسبت به محرومیت‌زدایی و توسعه روستایی اظهار داشت: نرم‌افزار مربوط به روستاها در حال توسعه است و فرمانداران در این زمینه باید اهتمام ورزند.

افشارچی با بیان اینکه مدیران در حوزه کاری خود باید پیگیر مسائل و موضوعات باشند، خاطرنشان کرد: مشکلات موجود را مدیران باید اعلام کنند تا یا در استان حل کنیم و یا با پیگیری از مرکز بتوانیم حل کنیم و مدیران باید توجه داشته باشند که وظیفه استاندار، راهبری کلان است و ورود مدیر ارشد استان به حوزه کاری مدیران، امتیاز منفی برای انان محسوب می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه مشکل موجود بین 2 دستگاه باید با ورود مدیریت ارشد استان حل شود، تصریح کرد: هیچ تعامل بین دستگاهی از داخل قوه مجریه نباید بیرون برود ضمن اینکه مشکلات حقوقی دستگاه‌ها نباید ناشی از ناآگاهی دورن دستگاهی باشد.// آ

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر