logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۹:۵۲
[ شناسه خبر : ۲۶۰۸۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
رئیس کل دادگستری استان زنجان خبرداد؛

استفاده از پابند الکترونیک برای 184 زندانی زندان‌های زنجان

استفاده-از-پابند-الکترونیک-برای-184-زندانی-زندان‌های-زنجان
رئیس کل دادگستری استان زنجان گفت: در استان 184 زندانی با نصب پایبند الکترونیکی در محدوده مشخص مدت حبس خود را می‌گذارنند و سیاست حبس ‌زدایی از برنامه‌های مهم دستگاه قضایی است و دستگاه قضایی تمام تلاش خود را بر کاهش جمعیت کیفری زندانیان انجام خواهد داد.

به گزارش موج رسا; به نقل از روابط عمومی دادگستری زنجان، رییس کل دادگستری استان زنجان به همراه دادستان مرکز استان و معاون قضایی  در بازدید از پیش اعلام نشده از مرکز مراقبت الکترونیکی زندانیان از اجرای طرح پابند الکترونیکی در استان خبرداد و اظهار کرد: برابر ماده ۶۲ ق.م.ا، با تشخیص و تصمیم دادگاه، همچنین در صورت رضایت محکوم، اجرای حکم حبس خانگی در محدوده مکانی مشخص، با استفاده از پابند الکترونیکی مذکور و تجهیزات مرتبطِ آن، ممکن میگردد.

حجت الاسلام صادقی نیارکی افزود: سیاست حبس‌زدایی از برنامه‌های مهم دستگاه قضایی است ودر استان 184 زندانی با نصب پایبند الکترونیکی در محدوده مشخص مدت حبس خود را می‌گذارنند و دستگاه قضایی تمام تلاش خود را بر کاهش جمعیت کیفری زندانیان انجام خواهد داد.

وی در تشریح فواید استفاده از طرح پابندهای الکترونیکی خاطرنشان کرد: با نصب پابند بر پای زندانیان، آنها می‌توانند زندگی عادی داشته باشندو در صورت خروج زندانی از محدوده تعریف شده بلافاصله توسط عوامل مراقبتی اخطارهای لازم  داده می‌شود.

رئیس کل دادگستری استان زنجان زنجان ادامه داد: از ویژگی‌های اجرای طرح پابند الکترونیکی، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و صرفه‌جویی در هزینه است، چرا که ماندن افراد در زندان مشکلات خاص خودش را دارد و این طرح با یک کار کارشناسی شده در حال اجرا است.//ک

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر