logo
امروز : شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۸:۵۹
[ شناسه خبر : ۲۶۰۸۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان زنجان در گفت‌وگو با موج رسا:

ضعف ورود گردشگران به زنجان در سالجاری نسبت به قبل از شیوع کرونا/ بستر شهری برای حضور گردشگران در زنجان مناسب نیست

ضعف-ورود-گردشگران-به-زنجان-در-سالجاری-نسبت-به-قبل-از-شیوع-کرونا-بستر-شهری-برای-حضور-گردشگران-در-زنجان-مناسب-نیست
رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان زنجان با بیان اینکه ورود گردشگران به شهر زنجان نسبت به قبل از شیوع ویروس کرونا ضعیف بود، گفت: این امر چند دلیل داشت و علت عمده آن عدم بستر سازی مناسب شهری است.

مهدی باقری در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: ورود مسافران در ایام تعطیلات نوروزی امسال به شهرستان زنجان با اینکه افزایش یافته بود اما نسبت به سال‌های قبل از شیوع کرونا ضعیف بود و این امر دلایل مختلفی از جمله نامسائد بودن شرایط آب و هوا را داشت.

وی با بیان اینکه بستر‌سازی مناسب برای جذب گردشگر از طریق فضای مجازی انجام نشده بود و یکی از دیگر دلایل عدم جذب گردشگر بود، افزود: تهیه برنامه برای معرفی مکان های گردشگری استان از طریق شبکه استانی نیز ضعیف بود چراکه هر مکان گردشگری که از طریق صدا و سیما به صورت زنده تبلیغ شود جذابیت بیشتری برای بیننده و گردشگر خواهد داشت.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان زنجان با بیان اینکه برای حضور گردشگران و افزایش تولید میزان ناخالص داخلی از این طریق نیازمند، ایجاد زیرساخت در شهر زنجان هستیم گفت: در سطح شهر زنجان بناهای تاریخی وجود دارد اما به آن صورتی که بر روی جذب گردشگر در شهرهای دیگر مانور می دهند در زنجان وجود ندارد در صورتی که با تبلیغ بناهای تاریخی جذب گردشگران که علاقه‌مند به این بناها هستند افزایش می‌یابد.

وی با بیان اینکه تمام گردشگران، گردشگران اماکن تاریخی نیستند، گفت: بعد از ورود گردشگر باید مکان‌های تفریحی برای حضور آنان وجود داشته باشد اما در سطح شهر زنجان کدام منطقه تفریحی وجود دارد که مناسب برای حضور گردشگران باشد؟ البته میراث فرهنگی متولی این کار نیست و باید بخش سرمایه گذاری به این حوزه ورود کند. تصریح کرد: پارک‌های زنجان دارای ضعف هستند، تجهیزات موجود در پارک برای سرگرمی کودکان و نوجوانان بسیار محدود است و حتی برای سرانه شهر خودمان پاسخگو نیست.

وی با بیان اینکه برخی گردشگران ترجیح می‌دهند از فضاهای طبیعی بازدید نمایند، عنوان کرد: در برخی شهر‌ها وجود یک جاذبه که در طبیعت قرار دارد جذب گردشگر بسیار بیشتری از جاذبه‌های تاریخی دارد بنابراین؛ در کنار توجه به جاذبه تاریخی باید به جاذبه‌هایی که در طبیعت وجود دارد نیز توجه بیشتری انجام شود.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان زنجان با بیان اینکه تا زمانی که پایه‌های سرمایه گذاری ضعیف باشد، پارک‌ها استاندارد های لازم را نداشته باشند، معابر شهری و پارکینک‌ها مناسب نشود نمی‌توان امیدی به افزایش جذب گردشگر داشت، گفت: در یک مثال بعد از ورود گردشگر به هسته مرکزی شهر و بازدید از رختشویخانه مکان مناسبی برای پارک خودرو نیست بنابراین گردشگر ترجیح می‌دهد بازدید از این محل را کنسل کند.

وی خاطر‌نشان کرد: مدیریت شهری باید با رویکرد جذب گردشگر باشد به عبارتی شهرداری، بنیاد مسکن با رویکرد اینکه باید بروی اقتصاد و ارزش افزوده در شهر موثر باشیم برنامه‌ریزی کنند.

باقری ابراز داشت: شهرداری باید نوع اقدامات را با استانداردهای جذب گردشگر انجام دهد. پیاده راه‌ها، مناسب سازی پیاده راه‌ها، دسترسی، همه این‌ها تاثیر گذار بر جذب گردشگر است تا زمانی که این اتفاق نیفتد وضعیت شهر زنجان به لحاظ جذب گردشگر بدتر خواهد شد.

وی تاکید کرد: در کنار میراث فرهنگی باید مدیریت شهری نیز با رویکرد گردشگری برنامه‌ریزی برای شهر انجام دهد و در این امر باید تمام مسئولان اقدامات اساسی انجام دهند تا به نتیجه برسیم./ب

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر