logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۷:۲۰
[ شناسه خبر : ۲۶۰۷۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
رئیس سازمان نظام پزشکی استان زنجان در گفت‌وگو با موج رسا خبرداد

روند کند انتقال مطب پزشکان به خارج از بافت مرکزی شهر زنجان/ لزوم همراهی سایر ارگان‌ها برای جابه‌جایی مطب‌ها

روند-کند-انتقال-مطب-پزشکان-به-خارج-از-بافت-مرکزی-شهر-زنجان-لزوم-همراهی-سایر-ارگان‌ها-برای-جابه‌جایی-مطب‌ها-
رئیس سازمان نظام پزشکی استان زنجان با اشاره به اینکه قریب به ۷۰ درصد مراکز پزشکی در بافت مرکزی شهر زنجان واقع شده‌است، گفت: جا‌به‌جایی این مطب‌ها به سایر نقاط شهر با اینکه به آرامی در حال انجام است اما ادامه روند کار لزوم همراهی سایر دستگاه‌ها را می‌طلبد.

محمد محرمی در گفت‌وگو با خبرنگار  موج رسا; اظهار داشت: جا‌به‌جایی مطب‌ها از مرکز بافت شهر به سایر نقاط و خیابان‌ها نیازمند همراهی سایر ارگان‌ها از جمله سازمان شهرداری و شورای شهر است چراکه کار بسیار سنگین است و به تنهایی از عهده سازمان نظام پزشکی خارج است.

وی با بیان اینکه باید شهرداری فضایی در اطراف شهر، شهرک‌ها، خیابان‌های همجوار فراهم کنند تا زمینه انتقال مطب‌ها به سایر نقاط فراهم شود، گفت: مکان تعیین شده‌ای برای انتقال پزشکان به مکان‌های دیگر نیست بنابراین قدم اول باید از طریق این نهاد برداشته شود.

رئیس سازمان نظام پزشکی استان زنجان با بیان اینکه پزشکان با روند بسیار آرامی در حال منتقل کردن مطب‌های خود به سایر مکان‌ها هستند، عنوان کرد: در طول چند سال اخیر برخی مطب‌ پزشکان به کوچه مشکی، خیابان دلجویی، میدان ولیعصر انتقال یافته‌اند اما روند انتقال بسیار کند است.

وی با اشاره به اینکه 70 درصد مراکز پزشکی در بافت مرکزی شهر واقع شده‌اند گفت: در تلاش هستیم تا تمرکز زدایی و خارج‌کردن مراکز خدمات پزشکی و مطب‌ها از مرکز شهر انجام گیرد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در راستای مناسب‌سازی مطب‌ها جهت مراجعه بیماران با شرایط خاص همچون استفاده از ویلچر؛ هیچ گونه ساز و کاری نیست، خاطر نشان کرد: اما دفاتر کار، درمانگاه‌ها و موسسات کار که مجوز را از معاونت درمان دریافت می‌کنند باید چند آیتم را رعایت کنند و در این موضوع ایمنی استاندارد، آتشنشانی تعاون و کار آیتم‌های سفت و سختی را به اجرا می‌گذارند تا بحث مناسب سازی و مطابقت با استانداد‌ها کاملا رعایت شود./ب

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر