logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰:۵۹
[ شناسه خبر : ۲۶۰۴۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
معاون نظارت و پایش محیط زیست استان زنجان در گفت‌وگو با موج رسا مطرح کرد؛

۷۰ درصد شرکت‌های روی پسماندهای تولید شده را مالچ پاشی نکرده‌اند/ کشت محصولات در اطراف صنایع روی ریسک بسیار بالایی دارد

-۷۰-درصد-شرکت‌های-روی-پسماندهای-تولید-شده-را-مالچ-پاشی-نکرده‌اند-کشت-محصولات-در-اطراف-صنایع-روی-ریسک-بسیار-بالایی-دارد
معاون نظارت و پایش محیط زیست استان زنجان با اشاره به اینکه هنوز ۷۰ درصد شرکتهای روی پسماندهای تولید شده را مالچ پاشی نکرده اند، گفت: عدم مالچپاشی می تواند باعث انتشار آلودگی به محیط زیست شده و اثرات سوئی به دنبال داشته باشد.

سعید محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با بیان اینکه سازمان محیط زیست استان شرکت‌های سرب و روی را مورد پایش قرار می‌دهد، اظهار داشت: کارشناسان سازمان، شرکت‌های اقماری خارج از شهرک سرب و روی را نیز بازدید می‌نمایند و همچنین کارشناسان پایش منابع آلاینده و تاثیر آن‌ها در منابع زیستی منطقه انجام می‌دهند.

وی با بیان اینکه پیگیری‌های لازم انجام شده تا پسماندهای شرکت‌های اقماری خارج از شهرک سرب و روی به محل سردهات‌ انتقال یابد، افزود: هنوز تمام شرکت‌ها پسماند خود را به محل جدید منتقل نکرده‌اند و مراتب در راستای این امر در حال پیگیری است.

معاون نظارت و پایش سازمان محیط زیست استان زنجان با تاکید بر اینکه کشت محصولات در اطراف صنایع روی ریسک بسیار بالایی دارد، گفت: اقدامات پیشگیرانه توسط دستگاه‌های متولی در راستای ممانعت از کشت محصولات اطراف پسماندهای سرب و روی باید انجام شود.

وی با اشاره به اینکه هنوز ۷۰ درصد شرکت های روی پسماندهای تولید شده را مالچ پاشی نکرده اند، گفت: عدم مالچپاشی می تواند باعث انتشار آلودگی به محیط زیست شده و اثرات سوئی به دنبال داشته باشد.

محمدی خاطر نشان کرد: با بهره برداری از لندفیل سردهات و انجام مالچ پاشی تا حدود زیادی از تبعات پسماندهای سرب و روی کاسته شده است./ب

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر