logo
امروز : پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۲۲
[ شناسه خبر : ۲۶۰۴۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
فرماندار زنجان:

دستگاه‌های اجرایی از ارجاع امور به نهاد‌های حاکمیتی خودداری کنند

دستگاه‌های-اجرایی-از-ارجاع-امور-به-نهاد‌های-حاکمیتی-خودداری-کنند
فرماندار زنجان با تاکید بر اینکه مدیران از ارجاع ارباب رجوع و سایر مسائل و مشکلات به دستگاه‌های حاکمیتی از جمله فرمانداری و استانداری خودداری کنند، گفت: هر دستگاهی برای انجام یک ماموریتی تعریف شده که آن را باید پیگیری کند و این زیبنده نیست که امور به دستگاه‌های حاکمیتی ارجاع داده شوند.

به گزارش موج رسا; پرویز خالقی امروز در جلسه شورای اداری شهرستان زنجان با اشاره به تشکیل کمیته بازرسی و نظارت در ایام تعطیلات نوروز در شهرستان زنجان اظهار داشت: 85 مورد بازرسی از اصناف، ادارات و خدماتی که ارائه می‌شد صورت گرفت که نتیجه مطلوبی نداشت و این نتایج و نقاط ضعف و آسیب‌ها به مراجع مافوق گزارش شده است.

وی با اشاره به 5 مورد بازرسی از رستوران‌ها به‌ویژه رستوران‌باغ‌های بین راهی خاطرنشان کرد: 4 مورد از این رستوران‌ها فاقد مجوز بودند ضمن اینکه رستورانی در داخل شهر زنجان وجود دارد که 5 سال است بدون مجوز فعالیت می‌کند.

خالقی با بیان اینکه وقتی صنف دارای مجوز، تخلف می‌کند صنف بدون مجوز که بیش از آن تخلف می‌کند، افزود: ابتدا از خود و سپس از کسانی انتقاد دارم که تا امروز در این زمینه مماشات کرده‌اند.

فرماندار زنجان گفت: در ایام نوروز از 17 نانوایی بازدید به عمل آمد که 90 درصد آن‌ها تخلف داشتند و آبرومندانه‌ترین تخلفشان کم‌فروشی بود چرا که وزن چانه‌ها به جای 150 گرم 130 و حتی 98 گرم نیز بود.

وی با بیان اینکه دستگاه متولی به ازای تک‌تک دانه‌های آردی که نان از آن تهیه و به خلق فروخته می‌شود در دنیا و آخرت باید پاسخگو باشد، ابراز کرد: طی بازدیدی که از کاردکس نانوایی‌ها به عمل آمد ، مشخص شد که ماه‌ها مورد بازرسی قرار نگرفته‌اند.

خالقی تاکید کرد: فقط آن فردی که پشت ترازو نشسته و چانه‌ها را وزن می‌کند، کم‌فروش نیست بلکه مدیری که پشت میز نشسته باید نظارت کند و او هم غاصب میز، صندلی و پُست مربوطه است.

فرماندار زنجان با اشاره به بازدید از تعدادی از روستاها اظهار داشت: برخی دستگاه‌های متولی نظارتی نه تنها در خواب زمستانی هستند بلکه بعضاً جان به جان‌آفرین تسلیم کرده‌اند چرا که ساخت‌وسازهای غیرمجازی که در روستاها رخ می‌دهد، جهاد کشاورزی، منابع طبیعی، آب منطقه‌ای، بخشداری، دهیاری و فرمانداری را شامل می‌شود و باید نظارت داشته باشند.

وی تاکید کرد: ناچار هستیم که دستگاه‌های متولی را به عنوان ترک فعل به دستگاه‌های نظارتی معرفی کنیم.

فرماندار زنجان با اشاره به وضعیت سرویس‌های بهداشتی جایگاه‌های سوخت که مایه شرمساری و شرمندگی است، خاطرنشان کرد: این در حالی است که انتظار افزایش گردشگر و مسافر به استان را داریم.

وی گفت: مسافر و گردشگری که از شهر ما عبور می‌کند چه تصویری از شهر ما و وضعیت بهداشتی آن را برای دیگران توصیف خواهد کرد لذا حداقل جایگاه‌های سوخت و رستوران‌های بین راهی باید رسیدگی می‌شد.

خالقی با بیان اینکه این نظارت‌ها ادامه خواهد داشت، افزود: وظیفه ما به عنوان مسئول در برابر مردم، بسیار ثقیل و سنگین است و سوال اینجاست که چطور دستگاه‌های متولی اجازه داده‌اند که نانوایی‌ها به فردی غیر از صاحب پروانه اجاره داده شود در حالی که صدور مجوز برای نانوایی نیاز به کلی استعلام و بررسی دارد.

فرماندار زنجان گفت: در همین مدت 59 کیسه آرد قاچاق در زنجان کشف شد اما متاسفانه هیچ دستگاهی آن را نمی‌پذیرفت در حالی که وضعیت مدیریت نباید اینگونه باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه مدیران از ارجاع ارباب رجوع و سایر مسائل و مشکلات به دستگاه‌های حاکمیتی از جمله فرمانداری و استانداری خودداری کنند، اظهار داشت: هر دستگاهی برای انجام یک ماموریتی تعریف شده که آن را باید پیگیری کند و این زیبنده نیست که امور به دستگاه‌های حاکمیتی ارجاع داده شوند.

خالقی با اشاره به نامگذاری سال 1401 از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی و تشکیل کمیته‌ای در این زمینه خاطرنشان کرد: خروجی عملکرد دستگاه‌ها در این رابطه به‌صورت گزارش‌های کوتاه، میان و بلندمدت اخذ خواهد شد.// آ     

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر