logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۱۰
[ شناسه خبر : ۲۶۰۲۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
فرمانده سپاه انصار المهدی (عج) استان زنجان خبرداد

آبرسانی 57 روستای استان زنجان به همت بسیج سازندگی/ ۲۰ هزار بسته معیشتی در ماه مبارک رمضان توزیع می‌شود

-آبرسانی-57-روستای-استان-زنجان-به-همت-بسیج-سازندگی-۲۰-هزار-بسته-معیشتی-در-ماه-مبارک-رمضان-توزیع-می‌شود
فرمانده سپاه انصار المهدی (عج) استان زنجان با بیان اینکه در هر صحنه‌ای که نیاز باشد بسیج در آنجا حاضر است، گفت: سال گذشته ۲۵۰ پروژه که عمدتا پروژه‌های آبرسانی به مناطق محروم بود به همت بسیج به اجرا درامد و امسال نیز در مرحله اول ۵۷ روستای استان آبرسانی خواهد شد.

به گزارش موج رسا; سردار جهانبخش کرمی، امروز در جلسه کارگره بسیج سازندگی سپاه استان زنجان ضمن تبریک و تهنیت  به مناسبت شهادت شهید صیاد شیرازی و شهید آوینی اظهار داشت:  ۲۱ فروردین ماه سالروز تاسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است که این مجموعه، جهادی در استان در حال تلاش است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته صدها هزار برنامه فرهنگی، خدمات محرومیت زدایی توسط بسیج سازندگی قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه و مسئولان و دستگاه ها انجام شده است، افزود: در این راستا گزارشی به مقام معظم رهبری ارائه شد و ایشان از زحمات عزیزان تشکر کردند.

فرمانده سپاه انصار المهدی (عج) استان زنجان  با بیان اینکه در هر صحنه‌ای که نیاز باشد بسیج در آنجا حاضر است، گفت: سال گذشته ۲۵۰ پروژه که عمدتا آب بود به همت بسیج به اجرا درآمد. این در حالی بود که بیش از یک هزار کارگاه تولیدی دایر شد و اشتغال خانگی رونق گرفت؛ با ایجاد برخی کارگاه‌ها همچون کارگاه های فرشبافی ۳۵ نفر جوان در یک کارگاه در حال فرشبافی هستند؛ بدون این که بار مالی برای دولت داشته باشند کارهای ارزشمندی را انجام می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه با کمیته امداد توافق نامه امضا کردیم تا ۴۰۰ واحد مسکونی را تحویل مددجویان تحت پوشش کمیته امداد نماییم، عنوان کرد: طبق این توافق‌نامه در مرحله اول ۸۰ واحد شروع به ساخت خواهد کرد و به مددجویان تحویل خواهد شد با این حال انتظار داریم مسئولان همراهی لازم را با مجموعه بسیج داشته باشند تا بتوانیم این واحد‌ها را سریع تر آماده و تحویل نماییم.

سردار کرمی با اشاره به اینکه در بحث آبرسانی به قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) ۲۰ میلیارد تومان اعتبار واگذار شده تا ۵۷ روستا به همراهی آب و فاضلاب استان در مرحله اول آبرسانی شوند، تصریح کرد: با پیشرفت کار و سرعت کار مرحله دوم نیز آغاز خواهد شد و لازم است تا در این خصوص دستگاه ها و ماشین‌آلاتی همچون بیل مکانیکی که لازم است توسط ارگان های مختلف تهیه شود تا ابرسانی به این روستاها قبل از تابستان تمام شود.

وی با بیان اینکه ماشین‌آلات مورد استفاده در امور عمرانی به وسیله بسیج از ماشین‌آلات تیپ است و گاها در این راستا سازمان حمل و نقل نیز یاری‌گری لازم را داشته است، گفت: سازمان بسیج استان آماده است تا چند میلیارد تومان برای خرید ماشین‌آلات اختصاص دهد و چند ماشین برای بسیج خریداری نماید و تاکید بسیج این است که حتی یک ریال از اعتباران را جز در مسیر محرومیت زدایی استفاده نکند، درخواست ما این است ارگان هایی که دارای ماشین الاتی هستند که بدون استفاده مانده و نیاز به تعمیر دارد برای فروش در اختیار بسیج قرار دهند.

فرمانده سپاه انصار المهدی (عج) استان زنجان  با بیان اینکه کمک مومنانه در طول سال و در فصول مختلف در مناسبت‌ها توزیع می‌شود، تصریح کرد: در ماه مبارک رمضان حداقل ۲۰ هزار بسته معیشتی بر اساس بانک‌های اطلاعاتی موجود توزیع خواهد شد.

وی با بیان اینکه در سال گذشته ۲۴ میلیارد تومان اعتبار برای تولید و اشتغالزایی در اختیار بسیج قرار گرفته بود، خاطر نشان کرد: درخواست داریم از محل بند ۲ تبصره ۱۶ بودجه ۱۴۰۱ که سهم استان یک هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان است در صورت امکان ۱۰ درصد به بسیج سازندگی و قرارگاه پیشرفت و ابادانی سپاه اختصاص دهند تا برای اشتغالزایی به کار رود.

سردار کرمی با اشاره به اینکه ظرفیتی در اختیار دهیاران قرار دارد و در این سال‌ها بسیج را نیز کمک کرده‌اند، گفت: انتظار داریم برای سرعت بخشیدن به کارها دهیاران باز هم بسیج را همراهی نماید.

وی با بیان اینکه واگذاری پروژه‌ها به دهیاری‌ها جزو اولویت‌های بسیج سازندگی است، ابراز داشت: در این حالت با کمترین اعتبار با همکاری مردم بهترین پروژه‌ها اجرا می‌شود.

سردار کرمی با بیان اینکه سال گذشته استان زنجان در بحث آب پروژه‌هایی را اجرا کرد و به عنوان پایلوت در کشور بود، گفت: امیدواریم امسال نیز این روند تداوم داشته باشد و موفقت‌هایی خوبی در بحث ابرسانی به روستاهای محروم ایجاد شود.

وی همچنین با بیان اینکه بعد از همه گیری ویروس کرونا بسیج پزشکی نقش ویژه‌ای را در کنترل بیماری ایفا کرد، گفت: در بحث بهداشت و درمان ۱۰۰ پزشک، دندان پزشک، متخصص بسیجی در حال خدمات رسانی در سطح استان هستند./ب

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر