logo
امروز : پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۷:۵۵
[ شناسه خبر : ۲۵۹۹۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
امام جمعه ماهنشان:

هدف از حمله به روحانیون جهادی در حرم مطهر رضوی، وحدت‌شکنی است

هدف-از-حمله-به-روحانیون-جهادی-در-حرم-مطهر-رضوی،-وحدت‌شکنی-است
امام جمعه ماهنشان با بیان اينکه هدف از حمله به روحانیون جهادی در حرم مطهر رضوی، وحدت‌شکنی است گفت: اجرای این عملیات زبونانه آن هم در مشهدالرضا و داخل محوطه حریم رضوی، حکایت از یک پشت صحنه و کارگردانی توطئه از سوی دشمنان اسلام و انقلاب است.

به گزارش موج رسا; حجت‌الاسلام محمدرضا علی‌اکبری امروز در خطبه‌های نماز جمعه ماهنشان با اشاره به حادثه 16 فروردین و حمله به 3 روحانی جهادگر که در صحن پیامبر اعظم(ص) حرم مطهر رضوی رخ داد و دل‌ها و جان‌های امت اسلامی را جریحه‌دار کرد، اظهار داشت: این حادثه پس از بمب‌گذاری در کنار ضریح مقدس امام رئوف در سال ۷۱ دومین حادثه در حریم قدس رضوی است و این عمل زشت را به شدت محکوم می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: اجرای این عملیات زبونانه آن هم در مشهدالرضا و داخل محوطه حریم رضوی، حکایت از یک پشت صحنه و کارگردانی توطئه از سوی دشمنان اسلام و انقلاب و در سطح کلان و راهبردی، هدف قرار دادن وحدت اسلامی می‌باشد که آرمان بزرگ اسلام و انقلاب اسلامی است.

حجت‌الاسلام علی‌اکبری افزود: دشمنان با این اقدام در پی انحراف افکار عمومی در سطح منطقه‌ای و به چالش کشیدن گفتمان مقاومت در سطح همسایگان و ایجاد تشدید کدورت بین 2 کشور همسایه و برادر که با قداست‌شکنی و آشوبگری فضاسازی رسانه‌ای درصدد ضریب دادن به اهداف خود هستند که نیاز به هوشیاری کامل از طرف مردم و مسئولین دارد.

امام جمعه ماهنشان با بیان اینکه مصرف ۹۰ درصدی و هدررفت ۶۷ درصدی آب در بخش کشاورزی در کنار هزینه ۱۰۰ میلیون دلاری سالانه برای واردات بذر، تنها بخشی از مشکلات سنتی ما به شمار می‌رود که امنیت غذایی کشور را هم تهدید می‌کند، گفت: بخش کشاورزی ما از عرصه دانش‌بنیان، عقب مانده و سهم ما فقط ۴ درصد است و باید این عقب‌ماندگی را جبران کنیم.

وی اظهار داشت: طبق فرمایش مقام معظم رهبری با دانش‌بنیان شدن کشاورزی سبب امنیت غذایی، افزایش درآمد کشاورزان و حل مشکل آب می‌شود لذا از مسئولان انتظار می‌رود اقداماتی مانند اصلاح بذر، آبیاری نوین، شیوه‌های جدید تولید و بهره‌برداری بهتر از آب و خاک را در دستور کار قرار دهند.

حجت‌الاسلام علی‌اکبری خاطرنشان کرد: کشاورزی، یک علم است که حوزه‌های مختلف از جمله خاک‌شناسی، گیاه‌شناسی، سموم کشاورزی و آبیاری را در بر می‌گیرد و باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

امام جمعه ماهنشان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: ماهیت اصلی برجام مبتنی بر رفع تحریم‌های ظالمانه اقتصادی در قبال محدودسازی برنامه‌های هسته‌ای ایران است و هیچ ارتباطی با موضوعات منطقه‌ای و سیاست‌های جمهوری اسلامی ایران که نفی هرگونه حضور و مداخله سیاسی و نظامی بیگانه در منطقه است، ندارد.

وی افزود: مرتبط کردن برجام به تحولات منطقه‌ای به نوعی تلاش برای ماهیت‌سازی جدید برای برجام است و دولت آمریکا به جای تلاش بیشتر برای رفع موانع خودساخته به دنبال پیچیده کردن روند مذاکرات برای فرار از مسئولیت و حفاظت از اعتبار سیاسی دموکرات‌ها است.

حجت‌الاسلام علی‌اکبری با بیان اینکه سرانجام پس از 7 سال تمام جنگ نابرابر ناتوی عربی، دولت درمانده عربستان تَن به آتش‌بس 2 ماهه و رفع محاصره یمن داد، اظهار کرد: اعلام این آتش‌بس برای یمن، یک پیروزی بزرگ و برای عربستان، یک شکست تلقی می‌شود و زمینه کسب دستاوردهای بیشتر به‌ویژه در عرصه سیاسی برای یمن را ایجاد کرده است.

وی با اشاره به مناسبت‌های هفته پیش رو خاطرنشان کرد: 20 فروردین، روز ملی انرژی هسته‌ای بوده و انرژی هسته‌ای حق مسلم ملت است و ذره‌ای در به دست آوردن و استفاده صلح‌آمیز، عقب‌نشینی نخواهیم کرد.

وی با اشاره به شهادت سیدمرتضی آوینی در سال۱۳۷۲ و روز هنر اسلامی، بیان کرد: هنر، بهترین وسیله برای بیان بلندترین معانی و عمیق‌ترین معانی است و حمایت لازم از هنرمندان باید صورت پذیرد.

امام جمعه ماهنشان با اشاره به قطع رابطه سیاسی با آمریکا در سال ۱۳۵۹ گفت: مقام معظم رهبری در این رابطه فرمودند که اگر آمریکایی‌ها صادقانه می‌خواهند کار تمام شود از دشمنی با ایران و با ملت ایران دست بردارند.

وی با برشمردن دشمنی آمریکا علیه امنیت ملی و تمامیت ارضی و حمایت از دشمنان ریز و درشت و فعالیت علیه اقتصاد ملی اظهار داشت: مادامی که آمریکا از دشمنی با ملت ایران دست بر ندارد، ارتباط با آمریکا امکانپذیر نخواهد بود.

حجت‌الاسلام علی‌اکبری در ادامه با اشاره به 23 فروردین، سالروز وفات ام‌المومنین حضرت خدیجه(س) خاطرنشان کرد: ایشان در قله فضایل انسانی و سرآمد ایمان و معنویت بودند و شخصیت والای این بانوی مکرم اسلام که هم مبلّغ دین و هم حامی دین بودند باید بیش از پیش به جامعه اسلامی شناسانده شود تا الگوی بانوان اسلام قرار گیرد.

وی در پایان با گرامیداشت روز دندانپزشکی از مسئولین استانی خواست تا توجه ویژه به بخش دندانپزشکی شهرستان ماهنشان نموده و مشکلات مردم در این عرصه را رفع نمایند.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر