logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۱۴
[ شناسه خبر : ۲۵۹۹۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 5 دقیقه ]
نماینده ولی فقیه در استان زنجان:

دشمن برای انحراف فکری مسلمانان و انقلابیون تلاش می‌کند/ ایجاد اختلاف بین شیعه و سنی توسط دشمنان نیاز به هوشیاری مسلمانان دارد

دشمن-برای-انحراف-فکری-مسلمانان-و-انقلابیون-تلاش-می‌کند-ایجاد-اختلاف-بین-شیعه-و-سنی-توسط-دشمنان-نیاز-به-هوشیاری-مسلمانان-دارد
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان با بیان اینکه تمام تلاش دشمن در فضای مجازی این است که با دروغ و تهمت، جهت فکری مسلمانان و انقلابیون را از مسیر اصلی انقلاب، دور و منحرف کند، گفت: دشمن 2 هدف و توطئه دارد که یکی؛ ناکارآمد نشان دادن چهره اسلام و انقلاب و دیگری؛ نشان دادن چهره روتوش شده استکبار است.

به گزارش موج رسا; آیت‌الله علی خاتمی امروز در خطبه‌های نماز جمعه زنجان با بیان اینکه نتیجه روزه گرفتن، تقوا است، اظهار داشت: قرآن کریم می‌فرماید روزه برای این است که در مسیر آن بتوانید به تقوای الهی برسید.

وی ضمن تبریک به روزه‌اولی‌ها که امسال برای اولین بار توفیق روزه گرفتن نصیب آن‌ها می‌شود، خاطرنشان کرد: تقوا طبق آیات و روایات در 2 عبارت خلاصه می‌شود که شامل انجام واجبات و ترک محرمات است که مسیر رسیدن به تقوای الهی از این 2 عبور می‌کند.

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه خداوند در قرآن کریم در 2 جا بنده را میهمان معرفی می‌کند، افزود: یکی مکان و دیگری زمان است که مکان همان مکه مکرمه بوده و زائران خانه خدا را میهمان معرفی می‌کند و زمان هم ماه مبارک رمضان است که از روزه‌داران به عنوان میهمان یاد می‌کند.

امام جمعه زنجان در ادامه با اشاره به سالروز وفات حضرت خدیجه کبری(س) که طی روزهای آتی است، گفت: حضرت خدیجه کبری(س) بانوی بزرگ اسلام و امّ‌المومنین است.

وی با بیان اینکه قرآن کریم، اساس ادامه نسل بشر را بر دوش یک زن و یک مرد قرار داده است، اظهار داشت: در گذشته و امروز از زن به عنوان ابزار زاد و ولد و دفع شهوت، نگاه می‌شد که در گذشته به نوعی و امروز نیز به نوع دیگری با عنوان آزادی زن که در واقع بدترین نوع بیماری برای ضایع کردن شخصیت انسانی زن در دنیای مدرن و متمدن است.

آیت‌الله خاتمی با تاکید بر اینکه دین اسلام به هر 2 نگاه، خط بطلان کشیده است، خاطرنشان کرد: نگاه اسلام، نگاه انسانی است و مرد یا زن بودن به تنهای نه امتیار محسوب می‌شود و نه نقصان بلکه هر 2 در نگاه انسانیت، برابر هستند و تمام امتیازات در سایه تقوا است.

وی افزود: با این معیار، مدال بالای امتیاز بر تارک بانوی اول اسلام است که حضرت خدیجه(س) اولسین زنی است که به پیمابر(ص) ایمان آورد.

امام جمعه زنجان با بیان اینکه معیار دوم این است که پای و ناپاکی برابر هم نیستند، ابراز کرد: ایمان و انسانیت انسان، نمود عینی پاکی و طهارت است که حضرت خدیجه کبری(س) برجسته‌ترین و عالی‌ترین مرجله در بُعد طیّب و طاهر است.

وی با اشاره به برخی ویژگی‌های حضرت خدیجه کبری(س) از جمله اینکه ایشان امّ‌الیتیمان(پرستار یتیمان) بود، ادامه داد: ثروت انبوه حضرت خدیجه کبری(س) مصداق بارز پیشگام و پیشتاز بودن ایشان در انفاق و جهاد است و جامعه امروز ما به‌ویژه مادران شهدا پیرو حضرت خدیجه کبری(س) در ایثار و انفاق هستند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به 20 فروردین، روز ملی انرژی هسته‌ای گفت: اساس این مساله در قرآن کریم آمده که فرموده تا جایی که می‌توانید خود را قوی کنید و در مقابل توطئه‌های گوناگون دشمنان، قدرتمند باشید.

وی با بیان اینکه امروز قوی شدن همه‌جانبه است و فقط در بُعد نظامی نیست، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند که کشور باید قوی شود و قوی شدن، جزء هدف‌های ماست که این را هم از قرآن گرفته‌ایم.

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه رهبر انقلاب فرمودند که قوی شدن خیلی وسیع‌تر از دامنه نظامی بوده و شامل حوزه‌های اقتصادی، علمی، فرهنگی، سیاسی و تبلیغی هم است، خاطرنشان کرد: ایشان فرمودند که با گذشت زمان، عرصه‌های دیگری نیز بر این قوت اضافه می‌شود و امروز یکی از مصادیق قوت در فضای مجازی است که بسیار حیاتی بوده و حاکم بر زندگی انسان‌ها است.

وی افزود: ایشان فرمودند سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، الگوی اقتدار و ارعاب دشمنان بود به‌گونه‌ای که دشمنان از شهید سلیمانی بیشتر از سردار سلیمانی می‌ترسند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان با اشاره به سالروز شهادت سید شهیدان اهل قلم، شهید سیدمرتضی آوینی گفت: این روز به نام روز هنر انقلاب اسلامی نامیده شده است.

وی با اشاره به سالروز قطع رابطه آمریکا با ایران در سال 1359 ابراز کرد: آمریکا امروز و بعد از تحمیل هزینه‌های فراوان نه تنها نمی‌خواهد هیچ هزینه‌ای بدهد بلکه با زبان‌درازی می‌خواهد وارد قدرت شود که اگر عرصه‌های دیپلماسی و نظامی مکمل هم شوند، اقتدار در برابر آمریکا ایجاد می‌شود.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به سالروز تاسیس حساب 100 حضرت امام(ره) و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای ساخت مسکن محرومین خاطرنشان کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان خدمات شایانی ارائه کرده به‌گونه‌ای که ضمن تعهد و تبعیت از فرمان و دم مسیحایی امام راحل به اندازه‌ای قوی عمل کرده‌اند که جزء درخشنده‌ترین‌ها در کشور هستند.

وی همچنین با اشاره به سالروز شهادت سردار سپهبد شهید صیاد شیرازی، نام و یاد آن شهید را گرامی داشت.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه تمام تلاش دشمن در فضای مجازی این است که با دروغ و تهمت، جهت فکری مسلمانان و انقلابیون را از مسیر اصلی انقلاب دور کند، گفت: دشمن 2 هدف و توطئه دارد که یکی؛ ناکارآمد نشان دادن چهره اسلام و انقلاب و دیگری؛ نشان دادن چهره روتوش شده استکبار است.

وی با بیان اینکه ایجاد اختلاف‌ در بین مسلمانان، یک سیاست با همکاری آمریکا و رژیم صهیونیستی است، اظهار داشت: مهاجرت جنایتکاران از منطقه از جمله عراق و افغانستان آغاز شده اما تلاش می‌کنند که افکار مسلمانان را منحرف کنند.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به جنایت روز سوم ماه مبارک رمضان در حرم مطهر رضوی و حمله به 3 طلبه جهادی خاطرنشان کرد: طلبه‌ها لیدر و رهبر گروه‌های جهادی هستند که مورد هدف قرار می‌گیرند لذا حواسمان باید جمع باشد چرا که نقشه دشمن، شکستن حرمت حرم اهل بیت(ع) و راه انداختن جنگ بین شیعه و سنی استکه نیاز به هوشیاری دارد.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر