logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۹:۱۳
[ شناسه خبر : ۲۵۹۹۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
امام جمعه سلطانیه:

کشاورزی سنتی باید به کشاورزی دانش بنیان تبدیل شود/ پروژه مرکز سلول درمانی سلطانیه نباید به پروژه‌های بلاتکلیف دیگر سلطانیه اضافه شود

کشاورزی-سنتی-باید-به-کشاورزی-دانش-بنیان-تبدیل-شود-پروژه-مرکز-سلول-درمانی-سلطانیه-نباید-به-پروژه‌های-بلاتکلیف-دیگر-سلطانیه-اضافه-شود
امام جمعه سلطانیه با بیان اینکه باید کشاورزی سنتی به کشاورزی دانش بنیان تبدیل شود، گفت: با کشاورزی دانش بنیان هم درآمد کشاورزی افزایش می یابد و هم مشکل بحران آب حل می شود.

به گزارش موج رسا; حجت الاسلام حسینی نسب امام جمعه شهرستان سلطانیه در خطبه های نماز جمعه با توصیه به تقوای الهی و دوری از گناه و معصیت، اظهار کرد: اعمال عاق والدین قبول نمی شود.

وی به پروژه احداث مرکز سلول درمانی در سلطانیه اشاره و با بیان اینکه این پروژه یک پروژه ملی است که در شهر سلطانیه احداث خواهد شد و لذا همه مسئولان باید پای کار باشند، ابراز کرد: نباید پروژه مرکز سلول درمانی هم به پروژه های بلاتکلیف دیگر سلطانیه مثل استخر و تعریض جاده زنجان، سلطانیه و قیدار اضافه شود.

حسینی نسب با بیان اینکه در آینده نزدیک سلول درمانی جایگزین دارو درمانی خواهد شد و وجود این مرکز به پیشرفت سلطانیه می انجامد، تصریح کرد: این پروژه با حضور وزیر بهداشت و درمان کلنگ زنی شده و متعلق به سلطانیه است و جای دیگر نخواهد رفت و تا پایان پروژه پای کار خواهیم ایستاد و تکلیف پروژه در سال تولید، دانش‌بنیان و اشتغال آفرین باید مشخص شود.

امام جمعه سلطانیه با درخواست از مردم عزیز و دلسوز سلطانیه به همکاری درباره پروژه سلول درمانی، عنوان کرد: استاندار از مدیرانی که در این باره تعلل یا کارشکنی می کنند، پاسخ بخواهید.

خطیب جمعه سلطانیه با اشاره به شعار سال، به اهمیت دانش بنیان در بخش کشاورزی اشاره و با بیان اینکه کشاورزی ما دانش بنیانی نیست و لذا ۹۰ درصد آب در بخش کشاورزی مصرف و ۶۷ درصد آن هدر و سالانه ۱۰۰ میلیون دلار برای واردات بذر هزینه می شود و اینها بخشی از مشکلات کشاورزی سنتی است و باید کشاورزی سنتی به کشاورزی دانش بنیان تبدیل شود، ادامه داد: با کشاورزی دانش بنیان هم درآمد کشاورزی افزایش می یابد و هم مشکل بحران آب حل می شود.

حسینی نسب با بیان اینکه ایران پنجمین کشور جهان است که بیشترین برداشت از آب‌های زیرزمینی را دارد و ۹۰ درصد آب در بخش کشاورزی استفاده می شود، در حالی در کشورهای توسعه یافته ۳۰ درصد است و از طرفی از هر ۱۰۰متر مکعب آب مصرفی فقط ۳۳ درصد بصورت صحیح مصرف می شود یعنی ۶۷ درصد اسراف می شود، افزود: اگر کشاورزی مدیریت نشود ثمره اش این می شود که یک سال محصولات کشاورزان مثل سیب زمینی یا گوجه فرنگی سلطانیه و خیرآباد یا سیب گوزلدره کیمیا می شود و یک سال دیگر در دست کشاورز می ماند و به قیمت پایین هم خریداری نمی شود.

امام جمعه سلطانیه ادامه داد: برای تحقق شعار سال دولت، مجلس و قوه قضائیه باید یکصدا باشند.

وی با محکومیت جنایت دردناک حرم رضوی و با تجلیل از شهدای این حادثه، ابراز کرد: شهدای حادثه حرم رضوی که از طلاب جهادی بودند درد مردم را درد خود می دانستند و در مناطق محروم مشهد به مردم محروم خدمت می کردند که با زبان روزه در حرم رضوی به شهادت رسیدند و باید عاملان این جنایت به سزای عمل خود برسند.

حسینی نسب با اشاره به ۲۰ فروردین سالروز دستیابی ایران اسلامی به دانش هسته ای و بومی شدن فناوری غنی سازی هسته ای که بیانگر شعار ما می توانیم و دستاورد مهم ملت ایران است، انرژی هسته ای حق ملت ایران دانست و با بیان اينکه ما بزودی به محصولات دانش هسته ای نیازمند خواهیم بود، تصریح کرد: در مذاکرات در مقابل آمریکا کوتاه نخواهیم آمد و ایران به دنبال یک توافق قوی با رعایت شروط ایران و دادن تضمین و تعهد از طرف غرب است.

وی با اشاره به سالروز قطع رابطه آمریکا با ایران به دستور جیمی کارتر رئیس جمهور وقت آمریکا و با بیان اینکه قطع رابطه آمریکا با ایران در واقع پایان سالها غارتگری و چپاولگری آمریکاست، عنوان کرد: دستیابی ایران به دانش هسته ای در سالروز قطع رابطه آمریکا با ایران نشانگر این است که ما می توانیم روی پای خود بایستیم.

امام جمعه سلطانیه با اشاره به سالروز تاسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آن هم دو ماه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به فرمان امام خمینی (ره)، کمیته امداد، بنیاد مستضعفان و بنیاد مسکن را از ابتکارات امام در راستای رسیدگی به محرومان و مستضعفان دانست و افزود: حقیقتا بنیاد انقلاب اسلامی دربازسازی منازل مسکونی، انقلاب مسکن سازی به پا کرده و این هم از برکات انقلاب اسلامی است.

حسینی نسب با اشاره به ثبت نام حوزه های علمیه، تاکید کرد: خانواده ها فرزندان علاقمند و مستعد خود را برای ثبت نام در حوزه های علمیه تشویق کنند.//ک

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر