logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۴۳
[ شناسه خبر : ۲۵۹۷۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]

نکاتی درباره سوءقصد به ۳ طلبه در حرم رضوی

نکاتی-درباره-سوءقصد-به-۳-طلبه-در-حرم-رضوی
سعدالله زارعی با اشاره سوءقصد به ۳ طلبه در حرم رضوی تاکید کرد: در چنین مواردی مهم مدیریت پس از وقوع این حوادث است که ما نوعا ضعیف عمل می کنیم و دشمن سازوکار آماده‌ای دارد و پر قدرت و با خط ممتد و سناریو وارد می‌شود.

به گزارش موج رسا; سعدالله زارعی عضو هیات علمی دانشگاه علامه طی یادداشتی درباره سوءقصد به ۳ طلبه در حرم رضوی علیه السلام نوشت: درباره حادثه حمله به این روحانیون خدوم تاملاتی وجود دارد:

۱ - در نظام اسلامی که جا به‌ جا یقه استکبار و صهیونیسم و عوامل آنان مثل رژیم خبیث سعودی را گرفته است، توقع سکوت این جبهه منطقی نیست. بلاخره خداوند که مومنین را نصرت داده و وعده غلبه صد بر هزار مومنین بر کفار را داده و صد در میلیون هم عمل کرده است، دست شیطان را هم نبسته تا در این صحنه کارزار مومنین واقعی از مدعیان باز شناخته شوند.

درست است که دنیا دار غلبه اهل ایمان است، دار استراحت مومنین هم نیست، صحنه، صحنه جهاد و پیروزی است و صحنه جهاد برای مومنین هزینه هم دارد؛ « ان یمسسکم قرح فقد مسّ القوم قرح مثله و تلک الایام نداولها بین الناس و لیعلم الله الذین آمنوا و یتخذ منکم شهداء والله لا یحب الظالمین» ۱۴۰ آل عمران

۲ - وقوع این حوادث به هیچ وجه نشانه ضعف جمهوری اسلامی یا ضعف دستگاه‌های اطلاعاتی یا ضعف متولیان آستان قدس نیست. حمل یک یا چند چاقو و ورود به هر اجتماعی از جمله حرم، کار بسیار ساده ای است و خیلی قابل کنترل هم نیست. در اینجا مهم مدیریت پس از وقوع این حوادث است که ما نوعا" ضعیف عمل می کنیم ؛ دشمن در این موارد سازوکار آماده ای دارد و پر قدرت و با خط ممتد و سناریو وارد می شود. سر خط اول آن هم تبدیل موضوع به وسیله افزایش تنش شیعه و سنی است و خروجی آن هم  شکسته خواندن جمهوری اسلامی در این کارزار است.

حالا شما این صحنه که یک نفر با چاقو چند نفر  در حرم رضوی که فاقد حضور حتی یک عنصر نظامی است را مورد حمله قرار داده است، بگذارید کنار حوادث دو هفته اخیر سرزمین های ۱۹۴۸ فلسطین اشغالی که در هر قدمش یک عنصر کارکشته نظامی و اطلاعاتی اسرائیل حضور دارد؛ در این حوادث لااقل ۱۱ نفر از صهیونیست ها به هلاکت رسیده اند و دستکم ۲۰ نفر از آنان با اسلحه گرم جوانان فلسطینی زخمی شده اند و جالب این است که سلاح ها هم از انبار تسلیحات اسرائیل در کلانتری ها به دست فلسطینی ها رسیده است!

منبع: فارس

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر