logo
امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۴:۳۸
[ شناسه خبر : ۲۵۹۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]

برگزاری دومین جشنواره گیلاس در شهرستان طارم+تصاویر

برگزاری-دومین-جشنواره-گیلاس-در-شهرستان-طارم+تصاویر
دومین جشنواره گیلاس طارم زنجان همراه با غرفه های سوغات و صنایع دستی در روزهای هشتم و نهم تیرماه در محل روستای گردشگری “شیت” برپا شد.

به گزارش موج رسا; خبرنگار برگ زیتون، دومین جشنواره گیلاس در طارم همراه با غرفه های سوغات، صنایع دستی و محصولات در روزهای هشتم و نهم تیرماه در محل روستای گردشگری “شیت” برپا شده است.

گفتنی است حدود 134 هکتار از زمینهای شهرستان طارم به کاشت محصول گیلاس اختصاص یافته است که این محصول در روستاهای تابعه شهرستان طارم از جمله روستاهای (شیت ، ولیدر ، سرخه میشه و زاچکان و…) برداشت می شود که امسال طبق نظر کارشناسان کشاورزی پیش بینی می شود 420 تن محصول گیلاس در این شهرستان تولید شود که علاوه بر مصارف داخلی شهرستان به استانها و شهرهای کشورمان صادر می شود.

بدیهی است بحث صنعت توریست آسانترین و سریعترین بحث در رسیدن به هدف در دنیاست بنابراین در کشور ما به خصوص در استان زنجان و شهرستان طارم ظرفیت های بالقوه بالایی وجود دارد و محصولات کشاورزی و صنایع دستی از جمله فرش ابریشم که در این منطقه تولید می شود توجه زیادی به این محصولات نشده است.

علاوه بر آن وجود جاذبه های طبیعی ، امامزادگان و آتشکده ها در این منطقه به زیبایی این شهرستان رونق خاصی بخشیده است که سالانه میزبان هزاران گردشگر داخلی و مهمانان خارجی می باشد.

روستای شیت یکی از روستاهای پرجمعیت شهرستان طارم است در بخش شمالی استان زنجان واقع شده‌ است، فاصله این روستا تا نزدیکترین شهر (چورزق) هشت کیلومتر و تا مرکز استان (زنجان) حدود هفتاد کیلومتر و تا مرکز شهرستان (آب بر) سی کیلومتر است.

این روستا با قدمت ۵۰۰ ساله خود در حال حاضر  میزبان ۲۵۰ خانوار و نزدیک به یک هزار نفر جمعیت است که در مقایسه با روستاهای همجوار یکی از روستاهای پرجمعیت محسوب می شود.

 اهالی روستای شیت بیشتر در کار باغداری فعالیت دارند که به جرأت می توان گفت معیشت آنها حاصل از درآمدهای فروش محصولات باغی از قبیل انار، گیلاس، انجیر است.

منبع: برگ زیتون

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر