logo
امروز : سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۴:۲۰
[ شناسه خبر : ۲۵۹۴۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
معاون استاندار زنجان:

45 درصد از رشد اقتصادی استان زنجان از مسیر بهره‌وری محقق می‌شود

45-درصد-از-رشد-اقتصادی-استان-زنجان-از-مسیر-بهره‌وری-محقق-می‌شود
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان گفت: امسال رشد 8.7 درصدی برای استان زنجان پیش‌بینی شده که 45 درصد از این پیشرفت باید از مسیر بهره‌وری اتفاق بیفتد و اداره کل امور اقتصادی و دارایی، نقش بسیار مهمی در بهره‌وری دارد.

به گزارش موج رسا; خلیل قاسملو امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان زنجان اظهار داشت: انتظار از مدیرکل جدید امور اقتصادی و دارایی استان، هماهنگی و حرکت برنامه‌محور در راستای تحقق شعارهای دولت از جمله مردمی کردن اقتصاد، مبارزه با رانت و فساد و کاهش نابرابری‌ها است.

وی با بیان اینکه همه این شعارها در تحقق اهداف اقتصاد کلان از جمله کنترل تورم، بیکاری و تعدیل ضریب جینی اتفاق می‌افتد، خاطرنشان کرد: کشور در این موارد دارای وضعیت خوبی نیست بنابراین همانطور که رهبر معظم انقلاب هم تاکید کردند، اقتصاد در صدر مسائل کشور قرار دارد.

قاسملو با بیان اینکه همه این‌ها را باید در تابع تولید، سرمایه‌گذاری و اشتغال ببینیم، افزود: این موارد در وظایف اداره کل امور اقتصادی و دارایی است که حیطه عمل گسترده‌ای دارد و کارکردهای زیادی در حوزه‌های مخحتلف شامل منابع و مصارف دارد و در جهت تحقق اقتصاد کلان بسیار مهم است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان با بیان اینکه هم درآمد و هم نحوه هزینه‌کرد در راستای بهره‌وری است، گفت: امسال رشد 8.7 درصدی برای استان زنجان پیش‌بینی شده که 45 درصد از این پیشرفت باید از مسیر بهره‌وری اتفاق بیفتد و اداره کل امور اقتصادی و دارایی، نقش بسیار مهمی در بهره‌وری دارد.

وی افزود: اداره کل امور اقتصادی و دارایی، متولی سیاست پولی و مالی است و هم از بابت تامین منابع و هم ارتقای بهره‌وری در دستگاه‌ها نقش مهمی در حمایت دارد اما علاوه بر حمایت، هدایت منابع نیز بسیار مهم است.

قاسملو تاکید کرد: منابع را باید بتوانیم در فعالیت‌هایی سرمایه‌گذاری کرده و به جاهایی تخصیص دهیم که بیشترین اثربخشی در رشد اقتصادی را داشته باشد.

وی با اشاره به پنجره واحد سرمایه‌گذاری استان زنجان خاطرنشان کرد: پنجره واحد سرمایه‌گذاری و نقشه راه در قالب اطلس سرمایه‌گذاری در نهایت باید نقشه راه سرمایه‌گذاری در استان را به ما نشان دهد که لکه‌های موجود را به سرمایه‌گذاران مناسب معرفی کرده و خدمات و استعلامات مورد نیاز برای صدور در کمترین زمان ممکن، صادر شده و طبق سند آمایش سرزمین، سازگار با محیط باشد.

*‌ اقدامات اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان زنجان، پایلوت کشوری قرار گرفت

ابوالفضل عباسچیان، مدیرکل سابق امور اقتصادی و دارایی استان زنجان در ابتدای این مراسم ضمن ارائه گزارشی از عملکرد خود در مدت تصدی مسئولیت گفت: اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان زنجان از سال 93 تاکنون همواره در جشنواره شهید رجایی، جزء رتبه‌های اول و برتر استانی بوده است و هر 3 معاونت این اداره کل طبق تکالیف ابلاغی وزارت متبوع در رتبه‌های برتر و اول کشور قرار داشته‌اند.

وی، سرمایه انسانی را تنها و مهمترین دارایی یک سازمان بیان کرد و اظهار داشت: سرمایه انسانی به معنی منابع انسانی به اضافه دانش، مهارت، تجربه ارزنده، تعهد و دلسوزی نسبت به اصول سازمانی است.

عباسچیان با اشاره به اقدامات برجسته اداره کل که در سطح کشور به‌صورت پایلوت اجرا می‌شود، خاطرنشان کرد: راه‌اندازی پنجره واحد سرمایه‌گذاری که هم‌اکنون 33 فرآیند و استعلام به‌صورت الکترونیکی انجام می‌شود و تاکنون 2734 پرونده و بیش از 10 هزار استعلام در این پنجره انجام شده و 16 استان کشور از پنجره واحد سرمایه‌گذاری استان زنجان الگوبرداری کرده‌اند.

وی افزود: هدف اصلی پنجره واحد سرمایه‌گذاری، زمانبندی مراحل و مدیریت سازمان است و میانگین مدت پاسخگویی به استعلامات 45 روز است.

مدیرکل سابق امور اقتصادی و دارایی استان زنجان گفت: نقشه راه سرمایه‌گذاری نیز اقدام دیگری بود که مبنا و اساس SDI سازمان نقشه‌برداری کشور شد.

وی افزود: راه‌اندازی سامانه‌ای برای ورود ماهانه اطلاعات دستگاه‌های اجرایی در راستای اجرای دولت الکترونیک، ارتقای بهره‌وری در دستگاه‌های اجرایی، دخیل کردن عوامل مالی دستگاه‌ها در تمام برنامه‌ها و راه‌اندازی سیستم مدیریت کیفیت در تمام واحدهای مالی دستگاه‌ها و پیگیری امور مربوط به منطقه ویژه اقتصادی زنجان نیز بخش دیگری از اقدامات بود.

عباسچیان ابراز کرد: زمانی استان‌ها با تمام ظرفیت می‌توانند کار کنند که 2 بال موفقیت یعنی مسئولیت‌ها و تفویض اختیارات در اختیار استان‌ها قرار گیرد وگرنه هیچ انتظاری نمی‌توان داشت ضمن اینکه تعادل در بین این 2 بال نیز باید برقرار باشد.

محمدرضا نادری، سرپرست جدید اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان زنجان نیز گفت: حق مردم ایران نیست که با مشکلات و فشارهای اقتصادی، دست و پنجه نرم کنند.

وی افزود: با شروع به کار دولت سیزدهم، شاهد بارقه امید بیشتری در دل محرومان هستیم که امیدواریم بتوانیم در راستای حل مشکلات اقتصادی جامعه قدم برداریم.

در پایان این مراسم ضمن قدردانی از زحمات ابوالفضل عباسچیان در مدت تصدی مسئولیت، محمدرضا نادری به عنوان سرپرست اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان زنجان معارفه شد.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر