logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۷:۰۴
[ شناسه خبر : ۲۵۹۴۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
معاون وزیر اقتصاد:

دولت سیزدهم برای کنترل تورم و حل مشکلات معیشتی، برنامه راهبردی دارد

دولت-سیزدهم-برای-کنترل-تورم-و-حل-مشکلات-معیشتی،-برنامه-راهبردی-دارد
معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: اولین اقدام دولت سیزدهم در راستای توجه ویژه به معیشت و منزلت مردم، نگارش برنامه‌های راهبردی در وزارت امور اقتصادی و دارایی برای سال 1401 بود که چند محور اصلی و اساسی دارد.

به گزارش موج رسا; ذبیح‌الله سلمانی امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان زنجان اظهار داشت: در چندین سال گذشته شرایط سختی به لحاظ رکود اقتصادی و تورم را تجربه کردیم که همه این‌ها ناشی از ساختار ناموزون و نامتعادل سیستم اقتصادی کشور، وابستگی اداره کشور به درآمدهای نفتی و تحریم‌های ظالمانه بین‌المللی بود.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه طی سالیان متمادی نتوانستیم ساختار بودجه کشور و وابستگی به درآمدهای نفتی را کم کنیم و وابستگی بخش خارجی کشور به وجوه ارزی ناشی از صادرات نفت را کم یا حذف کرده و درآمد کشور را از نفت به سمت درآمدهای ناشی از کار و تولید داخلی و کسب درآمدهای مالیاتی سوق دهیم.

سلمانی افزود: متاسفانه طی این سال‌ها نتوانستیم توان تولید و ثروت‌آفرینی را افزایش داده و سهم دولت از درآمدهای تولید به عنوان مالیات را افزایش دهیم و همه این‌ها باعث رکود اقتصادی و تورم افسارگسیخته شد.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به اهم اقدامات دولت سیزدهم برای حل مشکلات مذکور گفت: اولین اقدام دولت سیزدهم در راستای توجه ویژه به معیشت و منزلت مردم، نگارش برنامه‌های راهبردی در وزارت امور اقتصادی و دارایی برای سال 1401 بود که چند محور اصلی و اساسی دارد.

وی با بیان اینکه کاهش تورم، یکی از محورهای اصلی و اساسی این برنامه راهبردی است، اظهار داشت: محور بعدی، ایجاد اطمینان خاطر برای تولیدکنندگان از طریق رفع موانع تولید و تامین مالی پایدار و ارزان‌قیمت است.

سلمانی خاطرنشان کرد: کاهش بار مالیاتی از تولیدکنندگان، اخذ مالیات از سوداگران و جلوگیری از فرار مالیاتی نیز یکی دیگر از محورهای اصلی و اساسی است.

وی با بیان اینکه محور بعدی در حوزه صدور مجوزهای کسب و کار است که به پنجره واحد متصل شده در صدور مجوزها تسریع و تسهیل شود، افزود: تامین امنیت و رفع موانع سرمایه‌گذاری و همچنین حمایت از کسب و کارهای نوین و دانش‌بنیان نیز محورهای بعدی و اولویت‌های اصلی وزارت امور اقتصادی و دارایی در برنامه راهبردی سال 1401 است.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر امور اقتصادی و دارایی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه تمام رفت‌وآمدها و تغییر و تحولات مدیریتی، امری عادی و طبیعی است، گفت: همه پُست‌ها به‌صورت قراردادی و به‌عنوان امانت الهی در اختیار ما بوده و روزی باید این مسئولیت‌ها را به افراد دیگر واگذار کنیم.

وی با بیان اینکه تمام این مسئولیت‌ها طبق آیات قرآن کریم به اذن خداوند است، اظهار داشت: از این امانت الهی که در اختیار ما قرار دارد باید مراقبت کنیم.

سلمانی با بیان اینکه خداوند در قرآن کریم می‌فرماید به عهد و پیمانی که می‌بندید، پایبند باشید و وفا کنید که برای شما مسئولیت دارد، خاطرنشان کرد: فردی که مسئولیتی را پذیرفته، مسئول و پاسخگوی آن خواهد بود لذا خیلی باید مراقبت کرده و از این مسئولیت بر حسب وظیفه قانونی در راستای خدمتگزاری صادقانه به مردم و جامعه اسلامی استفاده کرده و طعمه‌ای برای سوءاستفاده نباشد.

در پایان این مراسم ضمن قدردانی از زحمات ابوالفضل عباسچیان در مدت تصدی مسئولیت، محمدرضا نادری به عنوان سرپرست اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان زنجان معارفه شد.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر