logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۲۴
[ شناسه خبر : ۲۵۹۳۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
معاون میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان در گفت‌وگو با موج‌رسا:

فروش حدود ۲.۵ میلیارد تومان صنایع دستی استان زنجان در ایام نوروز/ چاقوی زنجان در صدر خرید‌های صنایع دستی نوروزی قرار گرفت

فروش-حدود-۲.۵-میلیارد-تومان-صنایع-دستی-استان-زنجان-در-ایام-نوروز-چاقوی-زنجان-در-صدر-خرید‌های-صنایع-دستی-نوروزی-قرار-گرفت
معاون میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان با بیان اینکه از ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ تا ۱۳ فروردین سال جاری ۶۸ غرفه عرضه صنایع دستی در استان دایر بود، گفت: میزان فروش صنایع دستی در مدت مذکور در سطح استان ۲ میلیارد و ۴۶۰ میلیارد تومان بود.

الناز خدایی‌فرد در گفت‌و‌گو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: در سطح استان زنجان رشته‌های چاقو‌سازی، ملیله کاری، مسگری بیشتر رونق را دارد و زنجان جزو استان های برتر در زمینه تولید صنایع دستی فلزی است. در همین راستا برای تقویت اقتصاد صنایع دستی و وضعیت اقتصادی هنرمندان این حوزه، بازارچه های صنایع دستی در نوروز امسال در شهرستان‌های مختلف که تردد بالایی از مسافران و گردشگران را داشت دایر شد.

وی با بیان اینکه همزمان با آغاز طرح نوروزی از ۲۵ اسفند ماه تا ۱۳ فروردین ماه فعالیت این بازارچه ها ادامه داشت، افزود: خوشبختانه با ورود تقریبا ۸۰ هزار نفر گردشگر و مسافر به استان خرید صنایع دستی با استقبال رو به رو شد.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان با بیان اینکه ۷ بازارچه در شهرستان های طارم، خدابنده، سلطانیه، زنجان و ابهر دایر شده بود، گفت: این بازارچه ها شامل ۶۸ غرفه بودند که در نهایت میزان فروش صنایع دستی آن‌ها به ۲ میلیارد و ۴۶۰ میلیون تومان رسید. این در حالی است که آمار مشخصی از میزان فروش فروشگاه‌های صنایع دستی هنوز احصا نشده است.

وی با اشاره با اینکه بیشترین میزان فروش صنایع دستی نیز مختص چاقو بود، عنوان کرد: هم اکنون بیش از یک هزارو ۵۰۰ هنرمند در ۸۰۰ کارگاه چاقو سازی مشغول این فعالیت هستند.

خدایی‌فرد با بیان اینکه صنایع دستی علاوه بر اینکه در سفره هفت سین استفاده شده بلکه به عنوان یک هدیه و سوغات نیز بیشتر مورد استقبال گردشگران قرار گرفته است، خاطر نشان کرد: سبک چاقو سازی و مسگری هنرمندان این استان متمایز نسبت به سایر استان‌های کشور است./ب

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر