logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۵۲
[ شناسه خبر : ۲۵۹۳۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 6 دقیقه ]
در اولین جلسه شورای اداری استان زنجان در سال 1401 مطرح شد؛

رهبر انقلاب در ابتدای هر سال، رئوس کلی کشور را بیان می‌کنند/ ‌زنجان، هفتمین استانی است که صاحب دستگاه تشخیص پیشرفته سرطان (pet- scan) شد

رهبر-انقلاب-در-ابتدای-هر-سال،-رئوس-کلی-کشور-را-بیان-می‌کنند-‌زنجان،-هفتمین-استانی-است-که-صاحب-دستگاه-تشخیص-پیشرفته-سرطان-(pet-scan)-شد
نماینده ولی فقیه در استان زنجان با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی هر سال در اول فروردین، خطوط کلی رئوس سیاست‌های کلان اداری، داخلی و خارجی را بیان می‌کنند، گفت: هدف از نامگذاری سال، عملیاتی شدن نقشه راهی است که فرمودند.

به گزارش موج رسا; آیت‌الله علی خاتمی، عصر امروز در اولین جلسه شورای ادارای استان زنجان در سال جدید اظهار داشت: خداوند در قرآن کریم می‌فرماید ای مردم! بدانید که شما سر تا پا احتیاج به خداوند هستید و خداوند، غنی و بی‌نیاز ذاتی است.

وی خاطرنشان کرد: آن بی‌نیازی ارزشمند است که کسی به انسان کمک نکند و بی‌نیاز شود لذا ذات اقدس احدیت هم منتی از هیچکس ندارد.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به آیه دیگری که خداوند می‌فرماید اگر شکرگزار نعمت‌های الهی باشید، نعمت‌ها را بر شما افزایش می‌دهم افزود: خداوند بی‌نیاز از انسان نیازمند می‌خواهد که شکرگزار نعمت‌های او باشد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان با بیان اینکه عزیزانی در ماه رمضان سال گذشته با ما بودند که امروز نیستند، گفت: هیچ تضمینی نیست که ما هم سال بعد هستیم یا نه پس تنها فرصتی که به ما داده شده و الان حضور داریم باید شکرگزار و قدردان نعمت‌های پروردگار باشیم.

وی با بیان اینکه ابوعلی سینا در کتاب خود نوشته که کسانی که زبان تشکر دارند از سلامت نفس برخوردارند، ابراز کرد: بیش از 250 سال از گسترش علم روانشناسی می‌گذرد و پدر علم روانشانسی می‌گوید تمام انسان‌ها حداقل 10 درصد کاستی روانی دارند غیر از آن‌هایی که زبان تشکر دارند که در سلامت نفس هستند.

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه باید سپاسگزار خداوند باشیم که فرصت دیگری به ما داد تا سال جدید و ماه مبارک رمضان را درک کنیم، خاطرنشان کرد: به گفته پیامبر(ص) همه در این میهمانی خداوند دعوت هستند و صاحبخانه هم که کریم است و می‌بخشد اما میهمانی، آدابی دارد که اگر این آداب را به درستی رعایت کنیم خداوند نیز از خزانه‌اش ما را می‌بخشد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی هر سال در اول فروردین، خطوط کلی رئوس سیاست‌های کلان اداری، داخلی و خارجی را بیان می‌کنند، گفت: هدف از نامگذاری سال، عملیاتی شدن نقشه راهی است که فرمودند.

وی افزود: شایسته است تمام مدیران در عرض یک ماه، برنامه‌های کوتاه، میان و بلندمدت خود برای تحقق شعار سال در مجموعه خود را اعلام کنند.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به بخش‌هایی از بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در ابتدای سال جاری خاطرنشان کرد: عملکرد رئیس‌جمهوری و رئیس قوه قضائیه تا امروز خوب، مناسب و عالی بوده و حرکت خوبی شروع شده که در پایان سال باید گزارش گام‌های بلندی که برداشته شده به رهبر انقلاب گزارش داده شود.

*‌ زنجان، هفتمین استانی است که صاحب دستگاه تشخیص پیشرفته سرطان (pet- scan) شد

اصغر وثوق، مدیرعامل انجمن خیریه مهرانه زنجان نیز در ادامه این جلسه گفت: 16 سال از عمر بابرکت مهرانه می‌گذرد و مهرانه به جایگاهی رسیده که در بسیاری از موارد، خیریه برتر کشوری است چرا که زنجان، مردمی بسیار کریم و سخاوتمند دارد.

وی افزود: مردم سخاوتمند زنجان آنچنان حول مهرانه جمع شده و به این مجموعه اعتماد کرده‌اند که اعتمادشان در پرداختی‌ها مهرانه را در بین سایر خیریه‌های حوزه سرطان، سرآمد و زبانزد کرده است.

وثوق با بیان اینکه میانگین پرداخت ماهانه کمک‌های خیرین به مهرانه در سال گذشته 2 میلیارد و 400 میلیون تومان بود که در سطح کشور بی‌نظیر است، اظهار داشت: 99 درصد کمک‌های مهرانه توسط مردم مومن و متدین استان زنجان بوده است.

وی با بیان اینکه چرخ مهرانه تویط 1290 خیّر می‌چرخد که فقط 90 نفر از آن‌ها حقوق‌بگیر هستند که در نوع خود بی‌نظیر است، خاطرنشان کرد: حدود 10 هزار پرونده تاکنون در انجمن مهرانه تشکیل شده و همه نیازهایی که بیمار در حوزه سرطان داشته را مردم زنجان با سخاوتمندی خود تامین کرده‌اند و استان زنجان به فرمایش رهبر انقلاب رسیده که فرمودند باید به جایی برسیم که بیمار، غیر از درد و رنج بیماری، رنج دیگری نداشته باشد.

مدیرعامل انجمن خیریه مهرانه زنجان با بیان اینکه زنجان، تنها استانی است که بیماران سرطانی، مشکلی بابت تامین هزینه بیماری ندارند، گفت: حدود 30 هزار مورد کمک نیز در کلینیک مهرانه تاکنون صورت پذیرفته است.

وی با بیان اینکه درآمدهای مهرانه شامل 2 بخش کمک‌های مردمی و پرداختی بیمه‌ها است، اظهار داشت: کمک‌های مردمی فقط برای حوزه درمان و دارو به کار می‌رود که میانگین ماهانه یک میلیارد و 700 میلیون تومان به دارو پرداخت می‌شود.

وثوق با بیان اینکه زنجان، تنها استانی است که در تهران میهمانسرا دارد، خاطرنشان کرد: در این میهمانسرا به بیمارانی که از هر استانی به تهران مراجعه می‌کنند، اسان و تغذیه رایگان داده می‌شود.

مدیرعامل انجمن خیریه مهرانه زنجان با بیان اینکه علاوه بر رادیوتراپی، شیمی‌درمانی و آزمایشگاه در کلینیک، دستگاه pet-scan به مدت 2 ماه است که به بخش پزشکی هسته‌ای آورده شده و زنجان، هفتمین استان کشور است که از این دستگاه بهره‌مند می‌شود.

وی افزود: pet-scan دستگاه فوق پیشرفته تشخیصی است که یک بار تصویربرداری با آن در آمریکا 135 میلیون، در تهران در بخش‌های دولتی 6 و در بخش‌های غیردولتی 14 میلیون تومان هزینه دارد اما در مهرانه زنجان، رایگان است.

وثوق ابراز کرد: این دستگاه به قیمت 12 میلیارد تومان خریداری شده که 6 میلیارد تومان آن تسهیلات دریافت شده است.

وی با اشاره به اقدامات پیشگیرانه انجمن مهرانه خاطرنشان کرد: هنر مهرانه این نیست که بیمار، تولید شود و مردم پول دهند و ما هم آن را به دارو بدهیم بلکه 4 سال در حوزه پیشگیری، کار شده و آموزش تغذیه‌ای به 40 هزار دانش‌آموز و اموزش پیشگیری نیز به 40 هزار بانو ارائه شده است.

وثوق افزود: نتیجه اقدامات پیشگیرانه این بوده که زنجان به عنوان اولین و آخرین استان کشور، شتاب ابتلای سرطان در آن کُند و صفر شده و با غربالگری به سمت منفی شدن می‌رویم.

مدیرعامل انجمن خیریه مهرانه زنجان گفت: مهرانه زنجان، الگوی کشور شده و کپی این مجموعه در شهرهای دیگر کشور ایجاد شده ضمن اینکه انجمن مهرانه، مورد تایید سازمان جهانی بهداشت است.

وی با اشاره به دومین محل درآمد مهرانه که از بیمه‌ها است، اظهار داشت: هیچ هزینه‌ای از بیماران در مهرانه دریافت نمی‌شود و هزینه‌ای از بیمه‌ها بابت دفترچه درمانی بیماران دریافت می‌شود که آن هم فقط توانایی مدیریت کلینیک را دارد و اگر بیمه‌ها مطالبات مهرانه را به‌موقع پرداخت نکنند مجبوریم از هزینه‌های درمانی (کمک مردم و خیرین) برداریم.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر