logo
امروز : جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۳۸
[ شناسه خبر : ۲۵۹۰۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
امام جمعه زنجان:

پیروزی انقلاب با حضور مردم در صحنه رقم خورد/ لزوم ریل‌گذاری شعار سال برای رسیدن به استقلال اقتصادی

پیروزی-انقلاب-با-حضور-مردم-در-صحنه-رقم-خورد-لزوم-ریل‌گذاری-شعار-سال-برای-رسیدن-به-استقلال-اقتصادی
امام جمعه زنجان گفت: مسئولان، سیاست گذاران و دانشمندان باید وارد میدان شوند و نقشه راه را ریل گذاری کنند تا به استقلال کامل اقتصادی برسیم.

به گزارش موج رسا; آیت الله علی خاتمی ظهر امروز در خطبه های پیش از نماز جمعه با بیان اینکه روز های آخر شعبان آخرین فرصت برای آمادگی جهت شرکت در ماه رمضان است، اظهار کرد: امام علی (ع) می‌فرمایند: از دست دادن فرصت باعث غم و اندوه و غصه است.

وی با بیان اینکه امام رضا (ع) در توصیه ای به اباصلت می‌فرمایند: این آخرین جمعه شعبان است، این را غنیمت بدان و هرچه را که قبلاً باید انجام می‌دادی و انجام ندادی را جبران کن، ادامه داد: امام رضا(ع) به اباصلت فرمود: در این چند روزه ما باقی مانده بسیار دعا کن و در این چند روز هرچه می توانی قرآن بخوان.

امام جمعه زنجان با بیان اینکه امام رضا(ع) می‌فرمایند: هرکس به خدا تکیه کند خدا او را کفایت می‌کند، ابراز کرد: اخلاق در جامعه ما خیلی کمرنگ شده است.

وی با بیان اینکه ۱۲ فروردین یکی از روزهای مهم جمهوری اسلامی است، تصریح کرد: جمهوری اسلامی بر دو ستون جمهوریت و اسلامیت استوار است.

آیت الله خاتمی با بیان اینکه پناه ما خداست و برنامه ما بر اساس قرآن و سیره پیامبر(ص) و فرزندان ایشان است، عنوان کرد: محتوای قانون اساسی قرآن، حدیث و سنت پیامبر(ص) است.

وی با بیان اینکه اگر مردم در صحنه نبودند جمهوری اسلامی محقق نمی‌شد، خاطرنشان کرد: علی‌رغم آنکه امام علی(ع) از طرف خداوند به امامت برگزیده شده بود عدم حضور مردم آن زمان در پای حرفهای امام علی(ع) موجب خانه نشینی ۲۵ ساله امیرالمومنین(ع) شد.

امام جمعه زنجان با اشاره به حضور و نقش آحاد مردم در پیروزی انقلاب اسلامی، ابراز کرد: مردم به صحنه آمدند و شهید و جانباز دادند تا این انقلاب به پیروزی رسید.

وی با بیان اینکه در طول ۴۴ سال هیچ کس به اندازه مردم از امتحان‌ها پیروز و سربلند بیرون نیامده است، تصریح کرد: صاحبان اصلی انقلاب اسلامی مردم هستند.

آیت الله خاتمی با بیان اینکه علیرغم تمامی مشکلات و به خصوص مشکلات معیشتی زمانی که کلیت انقلاب مطرح است مردم در صحنه هستند، خاطرنشان کرد: نوکری این مردم نوکری به امام زمان (عج) است.

وی با بیان اینکه شعار سال از طرف رهبری بر اساس حکمت و مصلحت جامعه بیان شده است، تاکید کرد: شعار سال و سخنرانی رهبر معظم انقلاب نقشه راه مسئولان و مردم است.

امام جمعه زنجان خاطرنشان کرد: مسئولان، سیاست گذاران و دانشمندان باید وارد میدان شوند و نقشه راه را ریل گذاری کنند تا به استقلال کامل اقتصادی برسیم.

وی با بیان اینکه در استان زنجان شرکت‌های دانش‌بنیان، اساتید، مسئولان، صنعتگران و‌‌‌... به خوبی حضور دارند، عنوان کرد: در بکارگیری اینها دانش باید مد نظر باشد.

آیت الله خاتمی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب، ابراز کرد: متاسفانه در کشاورزی جز وابسته‌تر این بخش‌ها به واردات هستیم.//ک

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر