logo
امروز : سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۲۲
[ شناسه خبر : ۲۵۹۰۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
امام جمعه ماهنشان:

امام راحل با همه‌پرسی ۱۲ فروردین، ۲ رکن جمهوریت و اسلامیت نظام را خلق کرد

امام-راحل-با-همه‌پرسی-۱۲-فروردین،-۲-رکن-جمهوریت-و-اسلامیت-نظام-را-خلق-کرد
امام جمعه ماهنشان با اشاره به ۲ رکن جمهوریت و اسلامیت نظام‌گفت: این کار بزرگ امام راحل بود که این ۲ رکن را خلق کرد و مردم، یک بار در سال ۵۸ رسماً به آن آری گفتند.

به گزارش موج رسا; حجت‌الاسلام محمدرضا علی‌اکبری امروز در خطبه‌های نماز جمعه ماهنشان ضمن گرامیداشت ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی اظهار داشت: این روز، روز به ثمر نشستن خون شهدا و بعثت انقلاب است.

وی با اشاره به ۲ رکن جمهوریت و اسلامیت نظام خاطرنشان کرد: این کار بزرگ امام راحل بود که این ۲ رکن را خلق کرد و مردم، یک بار در سال ۵۸ رسماً به آن آری گفتند و در طول این سال‌ها بارها در رفراندوم‌های غیررسمی نظیر راهپیمایی‌های ۲۲ بهمن، حضور در پای صندوق‌های رای و تشییع پیکر شهدا به‌ویژه تشییع پیکر شهید حاج قاسم سلیمانی به جمهوری اسلامی، آری گفتند.

حجت‌الاسلام علی‌اکبری با بیان اینکه مشکل دشمن با اسلامیت نظام است و با جمهوریت آن مشکلی ندارند، افزود: دشمن به دنبال تهی کردن انقلاب و نظام از محتوای اصلی آن یعنی همان اسلامیت و دینی بودن آن و روح انقلابی آن است و این همان نقطه حساسی است که مردم و مسئولین باید به آن توجه نمایند.

امام جمعه ماهنشان در ادامه با اشاره به ۱۳ فروردین روز طبیعت گفت: روز طبیعت نباید در حد شعار باقی بماند بلکه باید نشانه شعور بالای مردمی باشد که می‌خواهند سال‌های سال از این طبیعت زیبا بهره‌مند شوند.

وی افزود: روز طبیعت، بهانه‌ای برای آشتی  با طبیعت است و این روز، بهترین فرصت برای آموزش کودکان به جهت احترام گذاشتن به طبیعت می‌باشد.

حجت‌الاسلام علی‌اکبری با اشاره به روز سلامتی و روز جهانی بهداشت اظهار داشت: سلامت مردم در گفتمان انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی به عنوان یکی از مسائل اساسی و حیاتی کشور است و در این مورد باید توجه ویژه به مناطق محروم صوزت پذیرد.

وی از نبود پزشک و امکانات کافی در شهرستان ماهنشان به جهت سلامت شهروندان، گلایه کرده و از مسئولین امر خواست تا در این مورد تلاش نمایند.

امام جمعه ماهنشان در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید به شعار سال که از طرف مقام معظم رهبری ابلاغ شد و تاکید معظم‌له بر بحث توسعه علم و فناوری و ایجاد فضای مناسب برای رشد فناوری و فعالیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان گفت: این اقدام گفتمان‌سازانه رهبر حکیم انقلاب به این جهت است که عرصه دانش‌بنیان و تکنولوژی منشا اقتدار است.

وی ابراز کرد: اگر ما در کشور خودمان روی توسعه فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان تمرکز کنیم، می‌توانیم از اقتصاد مقاومتی به اقتصاد تهاجمی عبور کنیم.

حجت‌الاسلام علی‌اکبری با اشاره به فرمایشات رهبر انقلاب مبنی بر اینکه اقتصاد دانش‌بنیان موجب کاهش هزینه تولید می‌شود و بهره‌وری را افزایش می‌دهد، خاطرنشان کرد:این فرمایشات رهبری، نیاز به تبیین برای آحاد جامعه دارد و یکی از ابعاد تبیین به تصویر کشیدن آثار تقویت تولید ملی در سطح کشور است.

وی از نهادهای مسئول خواست تا سیاست‌های کلان در جهت تحقق شعار سال را انجام دهند و به‌خصوص از مسئولین جهاد کشاورزی خواست تا منویات و دغدغه‌های مقام معظم رهبری را در این عرصه توجه ویژه نمایند.

امام جمعه ماهنشان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: عملیات موشکی و پهپادی صنعا به تاسیسات نفتی آرامکو  و میزان تلفات و خسارات وارده به آن نشان می‌دهد که این عملیات، یکی از شدیدترین و در عین حال تاثیرگذارترین عملیات نیروهای مسلح یمن علیه مواضع سعودی است.

وی افزود: در این عملیات، اهداف متعدد و بزرگتری وجود دارد و متجاوزان دریافته‌اند که زمین جنگ، عوض شده و باید به خواسته‌های اهل یمن توجه نموده و جنگ را متوقف کنند.

حجت‌الاسلام علی‌اکبری با اشاره به نشست وزرای خارجه ۴  کشور عربی مصر، امارات، بحرین و مراکش با حضور وزیر خارجه رژیم صهیونیستی و وزیر خارجه آمریکا در منطقه اشکالی نقب، اظهار داشت: این نشست به خاطر شکست آمریکا و رژیم صهیونیستی و ارتجاع عرب بوده و در صدد جبران آبروی رفته‌شان می باشند و نوعی اعتراض‌سازی منطقه‌ای در راستای تقویت جبهه پوشالی وابستگان استکبار است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین این نشست در راستای تحت فشار قرار دادن ایران در میدان دیپلماسی توأم با جنگ رسانه‌ای و تبلیغاتی می باشد و بهترین گواه بر شکست انزوای ایران انقلابی است.

امام جمعه ماهنشان گفت: ناکامی مجلس عراق در معرفی رئیس جمهور، حکایت از اختلاف در بین جریان‌های سیاسی است.

وی ابراز کرد: با توجه به امیدها و گشایش‌های پیش روی کشور و تاکید مقام معظم رهبری بر امیدآفرینی در بین مردم و جلوگیری  ناامیدی با در پیش بودن ماه مبارک رمضان از همه مسئولین انتظار می‌رود تا با دقت کافی و لازم، مشکلات را رصد نموده و نظارت کافی بر بازار و عرضه و توزیع مواد غذایی لازم داشته باشند تا مردم، روزه‌داران و متدینین با سختی مواجه نشوند.// آ 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر