logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۳۳
[ شناسه خبر : ۲۵۹۰۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
معاون صنایع دستی، اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان در گفت و گو با موج رسا:

کشور‌های حاشیه خلیج فارس پای ثابت مشتری انگشتر زنجان است

کشور‌های-حاشیه-خلیج-فارس-پای-ثابت-مشتری-انگشتر-زنجان-است-
معاون صنایع دستی، اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان با بیان اینکه یکی از صنایع دستی موفق در استان زنجان انگشترسازی و رکاب‌سازی است و در کشور جایگاه خوبی دارد گفت:‌ انگشتر زنجان در کشور‌های دیگر از جمله حاشیه خلیج فارس نیز مشتری های خاص خود را دارد.

 الناز خدایی‌فرد، در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: یکی از صنایع موفق در استان زنجان انگشترسازی و رکاب‌سازی است و در کشور جایگاه خوبی دارد، برای رونق بخشیدن به این شغل و فعالان آن نیز حمایت‌های مناسبی توسط سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان و اداره کل از این صنعت شده است.

وی با بیان اینکه قریب به ۱۲ هزار هنرمند صنایع دستی در استان زنجان فعالیت دارند افزود: انگشتر‌سازی از جمله رشته هایی است که همانند ملیله‌کاری، مس، چاقو‌سازی، چاروق دوزی در استان مشتریان خاص خود را دارد و سبب رونق اشتغال فعالان این عرصه شده است.

معاون صنایع دستی، اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان با اشاره به اینکه قریب به ۲۰۰ نفر از هنرمندان انگشتر‌ساز در ۱۷۰ کارگاه‌ کوچک در سطح استان در حال فعالیت هستند که توان تولید بیش از یک هزار انگشتر در ماه را دارند، گفت: فعلا تامین سنگ‌های مورد استفاده در انگشتر سازی از استان انجام نمی شود اما رکاب‌های ساخته شده توسط هنرمندان زنجان با برند خود زنجان در استان‌های تهران، مشهد و قم به فروش می‌رسد.

وی با بیان اینکه این هنر توانسته حتی از استان های دیگر نیز کارآموزان جهت فراگیری رشته انگشترسازی جذب کند، خاطر نشان کرد: کارآموزان این صنعت پس از فراگیری در استان خود اقدام به ایجاد کارگاه و تولید می‌کنند.

خدایی‌فرد با بیان اینکه انگشتر زنجان در کشور‌های دیگر از جمله حاشیه خلیج فارس مشتری های خاص خود را دارد، ابراز داشت: صادرات انگشتر زنجان به کشور‌های دیگر به صورت چمدانی انجام می شود.

وی با اشاره به اینکه انگشتر های دندان موشی، چهار چنگ، شیخ احمد از جمله برندهای خاص انگشتر زنجان است که در بازارهای داخلی و خارجی به فروش می رسد، اذعان کرد: این هنر به لحاظ داشتن ارزش و جایگاه توانسته به لحاظ اقتصادی تحول ایجاد کرده و حایز اهمیت باشد.

معاون صنایع دستی، اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان با اشاره به اینکه از کارگاه‌های کوچک صنایع دستی در سطح استان حمایت انجام می‌شود گفت: یکی از اهداف اداره‌کل این است که انگشترسازی که معرف برند زنجان است در سطح کشورهای دیگر به طور کامل شناخته شود./ب

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر