logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۴۷
[ شناسه خبر : ۲۵۸۹۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان خدابنده در گفت و گو با موج رسا:

اماکن تاریخی و طبیعی شهرستان خدابنده در صدر بازدیدهای نوروزی قرار دارد

-اماکن-تاریخی-و-طبیعی-شهرستان-خدابنده-در-صدر-بازدیدهای-نوروزی-قرار-دارد
رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان خدابنده گفت: طبق اطلاعات موجود شهرستان خدابنده بیشترین آمار بازدیدکنندگان و مسافران نوروزی را به خود اختصاص داده است به طوری از ۲۶ اسفند سال ۱۴۰۰ تا ۹ فروردین جاری ۱۹ هزارو ۹۴۶ بازدید از اماکن طبیعی خصوصا غار کتله خور توسط مسافران و گردشگران انجام شده است.

معصومه شیری در گفت و گو با خبرنگار  موج رسا; اظهار داشت: طبق امار و اطلاعات تاسیسات گردشگری سامانه جامع نظارت در سطح استان تا روز گذشته ۴۷ هزارو ۳۰۶ بازدید از اماکن طبیعی و تاریخی استان زنجان انجام شده است.

‌وی افزود: طبق اطلاعات موجود شهرستان خدابنده بیشترین امار بازدیدکنندگان را به خود اختصاص داده است به طوری از ۲۶ اسفند سال ۱۴۰۰ تا ۹ فروردین جاری ۱۹ هزارو ۹۴۶ بازدید از اماکن طبیعی خصوصا غار کتله خور توسط مسافران و گردشگران انجام شده است.

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان خدابنده با بیان اینکه این شهرستان از یکی از منحصر به فردترین جاذبه‌ها یعنی زیباترین غار آهکی جهان برخورد دار است، گفت: زمان شکل‌گیری غار کتله خور به دوران سوم زمین‌شناسی و حدود ۳۰ میلیون سال پیش بر می‌گردد با این حال زیبایی های بی نظیر این غار سبب شده تا گردشگران زیادی برای دیدن این مکان منحصر به فرد به استان زنجان و شهرستان خدابنده سفر کنند.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت‌های گردشگری دیگری همچون آرامگاه قیدار نبی(ع) و مشاهیری همچون شهاب‌الدین سهروردی مورد استقبال قرار گرفته است، خاطر نشان کرد: در طول روز های گذشته اقامتگاه بومگردی در شهر سهرورد در شهرستان خدابنده با سرمایه گذاری ۹۰ میلیون تومان و اشتغالزایی ۳ نفر آغاز به کار کرد.

شیری با بیان اینکه اقامتگاه های بوم گردی همواره به دلیل ویژگی هایی که تاثیر پذیرفته از طبیعت است، جذابیت برای مسافران و گردشگران دارد، گفت: این شهرستان علاوه بر اینکه یکی از مکان های پر بازدید استان در ایام تعطیلات نوروزی تاکنون بوده بلکه تبدیل به یکی از مراکز اقامتی مسافران نوروزی نیز شده است./ب

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر