logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۱۸
[ شناسه خبر : ۲۵۸۸۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیر گروه بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان در گفت‌و‌گو با موج‌رسا:

6.5 تن مواد غذایی فاسد در استان زنجان در طرح بسیج سلامت نوروزی شناسایی و معدوم شد

6.5-تن-مواد-غذایی-فاسد-در-استان-زنجان-در-طرح-بسیج-سلامت-نوروزی-شناسایی-و-معدوم-شد
مدیر گروه بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با اشاره به اینکه از آغاز طرح بسیج سلامت نوروزی در استان تا روز گذشته ۱۳ هزار و ۶۰۰ بازدید از مراکز مختلف صورت گرفته است گفت: 6.5 تن مواد غذایی فاسد شناسایی و معدوم سازی شد.

جلیل نصیری در گفت‌و‌گو با خبرنگار  موج رسا; اظهار داشت: طرح بسیج سلامت نوروزی که از ۲۵ اسفند سال گذشته آغاز شده و تا ۱۵ فروردین سال جاری ادامه دار خواهد بود با اولویت کنترل بیماری کرونا توسط ۱۰ اکیپ متشکل از کارشناسان بهداشت محیط انجام می‌شود و در قالب اکیپ‌های نظارتی از ۸ صبح تا ۸ بعد از ظهر از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی با اولویت مراکز و اماکن پرتردد نظارت‌ها انجام می‌شود.

وی افزود: بعد از آغاز طرح بسیج سلامت نوروزی تا روز گذشته  ۱۳ هزارو ۶۰۰ بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، اماکن بین راهی، اماکن بین شهری، جایگاه‌ها سوخت‌رسانی، سرویس‌های بهداشتی و موارد دیگر انجام گرفته است.

مدیر گروه بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با بیان اینکه تعداد کل مراکز تهیه، توزیع و فروش مواد غذایی که پلمپ شدند ۵۵ مورد بود، گفت: همین طور ۴۵ مورد رسیدگی به شکایت انجام شده است با این حال ۱۸ مورد نیز رسیدگی به شکایت مردمی انجام گرفته است.

وی با اشاره به اینکه بیش از 6.5 تن مواد غذایی فاسد در طول طرح سلامت نوروزی در استان مورد شناسایی قرار گرفت، تصریح کرد: به دلیل اینکه برخی تخلفات در خصوص مواد غذایی فاسد و تاریخ مصرف گذشته که حجم بالایی داشت برای معدوم سازی نیازمند اجازه مراجع قضایی بود بعد از اخذ مجوز اقدام به معدوم سازی در محل دفع زباله مهتر شد.

نصیری با اشاره به اینکه ما انتظار داریم مردم کماکان استفاده از ماسک و رعایت پروتکل‌های بهداشتی را جدی بگیرند، گفت: به دلیل افزایش تردد‌ها و افزایش مسافرت در سطح استان میزان رعایت‌ها کاهش یافته اما نظارت ما همچنان در خصوص ماده ۱۳ که در ارتباط مواد غذایی و آشامیدنی است به جد پیگیری می‌شود./ب

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر