logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۴۴
[ شناسه خبر : ۲۵۸۷۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 6 دقیقه ]
اخبار انتظامی روز:

یک سارق با 18 فقره سرقت در شهرستان ابهر دستگیر شد/ کشف 20 کیلوگرم تریاک در زنجان

یک-سارق-با-18-فقره-سرقت-در-شهرستان-ابهر-دستگیر-شد-کشف-20-کیلوگرم-تریاک-در-زنجان
طی اقدامات پلیسی صورت گرفته یک سارق با 18 فقره سرقت توسط پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی شهرستان ابهر دستگیر شد.

به گزارش موج رسا; به نقل از پایگاه خبری پلیس؛ ایرج خانی پور در دوازدهمین جلسه قرارگاه نوروزی پلیس استان زنجان، با تقدیر از تلاش های کارکنان بیان داشت: پلیس در برابر خدمات خود به مردم، تنها این انتظار را از آنان دارد تا با انجام وظايف شهروندي و با رعايت قوانين و مقررات، پليس را در اجراي ماموريت‌ های پیش رو ياري كنند.

وی با اشاره به افزایش 47 درصدی تردد ها نسبت به مدت مشابه سال قبل و کاهش بیش از 50 درصدی جان باختگان جاده ای در سطح استان ادامه داد: رانندگان با دقت و مدیریت در سفر، هوشیاری و استراحت بهنگام و رعایت مقررات از هر گونه رفتار پرخطر در رانندگی پرهیز کنند تا علاوه بر اینکه از توقیف خودروی آنان تا پایان تعطیلات جلوگیری شود، سفری با نشاط و ایمنی را برای خانواده خود و دیگران به همراه داشته باشند.

جانشین فرماندهی انتظامی استان زنجان با اشاره به حضور تعداد زیادی از مسافران نوروزی در استان زنجان و تردد در محورهای مواصلاتی افزود: بی تردید در این ایام باید با تمام توان تلاش کرده و امنیت مطلوبی را برای شهروندان و مسافران ایجاد و حفظ کنیم.

خانی پور نقش فرد فرد کارکنان پلیس و یگانها را در قرارگاه نوروزی مهم ارزیابی و بیان کرد: کارکنان این قرارگاه ضروریست با واکاوی هدفمند خود، مشکلات را پیگیری، دنبال و به اجرای دقیق ماموریت های پلیس کمک کنند.

وی با اشاره به اینکه کنترل مجرمان ، دستگیری سارقان و افزایش کشف از عوامل مهم در پیشگیری از سرقت است ، افزود : خدمت رساني به شهروندان و همچنين ميهمانان در ايام تعطيلات نوروزي از افتخارات پليس است .

 خانی پور بیان داشت: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان و شهرستان ابهر در راستای طرح عملیاتی برخورد با عوامل تهیه و توزیع مواد مخدر موفق به شناسایی یکی از سوداگران مرگ در اتوبان زنجان – قزوین شدند.

وی افزود: با هماهنگی مراجع قضائی متهم مورد نظر که  در داخل یک دستگاه اتوبوس بود شناسایی و دستگیر و از داخل ساک های همراه وی 20 کیلوگرم مواد مخدر از نوع تریاک کشف شد.

جانشین فرمانده انتظامی استان زنجان با اشاره به دستگیری یک نفر در این عملیات خاطر نشان کرد: متهم پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضائی شد.

سرهنگ خانی پور با اعلام اينكه موادمخدر و اعتیاد ریشه بسیاری از جرايم و بزهکاری‌ها در جامعه است و باعث از هم پاشیدن بنیان خانواده‌ مي‌شود اذعان داشت: پلیس با همکاری دستگاه قضائي با جدیت و برابر قانون با این پديده شوم مقابله می‌کند.

 مسافران مراقب کلاهبرداری ها تحت عنوان اجاره ویلا و سوئیت باشند

سید احمد موسوی افزود: مجرمان سایبری در ایام و مناسبت‌های مختلف اقدام به کلاهبرداری از شهروندان در فضای مجازی می‌کنند.

وی افزود: در این ایام، مجرمان سایبری با توجه به تعطیلات نوروزی در قالب اجاره سوئیت و ویلا اقدام به کلاهبرداری از هم وطنان مي كنند.

اين مقام انتظامي ادامه داد: کلاهبرداران با سوء‌استفاده از سایت‌های آگهی آنلاین، از غفلت شهروندان سوء‌استفاده کرده و اقدام به درج آگهی‌های جعلی اجاره ویلا و سوئیت می‌کنند که معمولاً دارای قیمت‌های وسوسه‌انگیز هستند.

سرپرست پلیس فتا استان زنجان بيان كرد: مجرمان سایبری با هویت جعلی و با بارگذاری تصاویر واقعی از نمای ویلاها و به بهانه رزرو، مبالغی را با عنوان بیعانه و پیش پرداخت از طرف مقابل درخواست می‌کنند و پس از دریافت مبالغ دیگر پاسخگو نمی‌باشند، در اکثر مواقع هم کلاهبرداران با مبالغ اندک اقدام به اخاذی می‌نمایند تا مالباختگان از طرح شکایت خودداری ‌کنند.

وي در ادامه به قوانین سایت‌های درج آگهی اشاره کرد و گفت: در قوانین اینگونه سایت‌ها ذکر شده است که هرگونه انجام معامله بر عهده خریدار و فروشنده واگذار شده است. به این ترتیب می‌طلبد شهروندان پس از احراز هویت و صحت خدمات، واریز وجه انجام دهند تا گرفتار کلاهبرداران نشوند.

سرهنگ موسوی به راهکارهای مقابله با کلاهبرداری اینترنتی اشاره کرد و از هموطنان خواست: حتی المقدور به صورت حضوری و از طریق بنگاه‌ها اقدام به اجاره ویلا و سوئیت نمایند و در صورت مراجعه به سایت‌های درج آگهی پس از یافتن مورد مناسب هیچ‌گونه وجهی را به‌عنوان پیش‌ پرداخت یا بیعانه پرداخت نکنند و معامله را به صورت حضوری انجام دهند

 دستگیری سارق اماکن خصوصی با 18 فقره سرقت در شهرستان ابهر

محمد مهدیخانی گفت: در پي وقوع یک فقره سرقت از یک واحد تولیدی گلخانه ای در سطح شهرستان ابهر، موضوع در دستور کار ماموران اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی این فرماندهی قرار گرفت.

 

وي افزود: ماموران اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات پلیسی موفق به شناسایی یک سارق سابقه دار شدند.

مهدیخانی، خاطرنشان کرد: با هماهنگی قضائی، متهم در یک عملیات غافلگیرانه ، دستگیر و در بازرسی ازمخفیگاه متهم دو دستگاه مشعل گلخانه با ادوات مربوطه،یک دستگاه سیلندر گاز مایع،ادوات کشاورزی و باغبانی مسروقه و...کشف شد.

این مقام انتظامی گفت: متهم در بازجويي ‌هاي فني به 18فقره سرقت از اماکن خصوصی و ساختمان های نیمه کاره و مزارع اعتراف و با تشکیل پرونده تحویل مرجع قضایی شد.

مهدیخانی با اعلام اینکه تحقیقات از متهم در خصوص شناسایی و کشف سایر اموال مسروقه  سرقتهای انجام گرفته توسط وی و دستگیری مالخر ها ادامه دارد،به صاحبان واحد های تولیدی ، اماکن خصوصی ،ساختمان های نیمه کاره و در حال ساخت و خالی از سکنه توصیه و از آنها خواست: ضمن استفاده از نگهبان و نصب دوربین و دزدگیر، پس از اتمام ساعت کار از رها کردن وسایل و تجهیزات در محل اجتناب کرده و وسایل مذکور را در جای امن و قابل اطمینان نگهداری کنند.

 دستگيري3سارق و 4 خرده فروش موادمخدردر شهرستان زنجان

داود مرسلی گفت: به منظور ارتقای امنیت اجتماعی و افزایش احساس امنیت عمومی طرح ارتقاء امنیت اجتماعی با هدف دستگیری سارقان، معتادان متجاهر، خرده فروشان مواد مخدر با استفاده از ظرفیت يگان هاي انتظامي اين شهرستان به اجرا گذاشته شد.

وی افزود: دراجراي این طرح3سارق اماكن خصوصي  و منزل دستگیر و یک دستگاه خودروی  مسروقه به صورت رها شده کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان زنجان ادامه داد: همچنين دراجراي اين طرح4 معتادمتجاهر و خرده فروش موادمخدر دستگير و مقداری موادمخدر نیز كشف شد.//ک

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر