logo
امروز : پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۰۲
[ شناسه خبر : ۲۵۸۳۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با موج‌رسا؛

تولید ثروت مبتنی بر دانش، جهش اقتصادی را برای ایران در پی خواهد داشت/ دستگاه‌های اجرایی شعار سال را سرلوحه کار خود قرار دهند

تولید-ثروت-مبتنی-بر-دانش،-جهش-اقتصادی-را-برای-ایران-در-پی-خواهد-داشت-دستگاه‌های-اجرایی-شعار-سال-را-سرلوحه-کار-خود-قرار-دهند
رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دانش می‌تواند راه میانبر ما برای پیش افتادن در سطح جهان در عرصه اقتصاد باشد، گفت: اگر ما بتوانیم مبتنی بر دانش به تولید ثروت برسیم جهشی در اقتصاد ایران به وجود خواهد آورد که می‌تواند ایران را به یک کشور پیش ور در در عرصه اقتصادی و آن هم مبتنی بر دانش تبدیل کند.

حجت‌الاسلام حسن شجاعی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار کرد: شعاری که رهبر معظم انقلاب برای سال ۱۴۰۱ انتخاب کرده‌اند مانند سال های گذشته در محور اقتصاد و به خصوص تولید است.

وی با بیان اینکه تاکیدی که رهبر معظم انقلاب در امر تولید دارند حکیمانه است، ابراز کرد: با مطالعه شرایط اقتصادی و اجتماعی ایران و همینطور شرایط بیرونی و بین المللی هرشخص منصف و کارشناس به این نتیجه می رسد راه حل نجات اقتصاد ایران جز رونق تولید چیز دیگری نمی تواند باشد.

رئیس مجمع نمایندگان استان زنجان تاکید کرد: تولید اساس پیشرفت در جمهوری اسلامی است.

وی عنوان کرد: متأسفانه در سال‌های گذشته دولت ها در امر تولید نه اینکه تسهیل نمی‌کردند؛ متاسفانه برخی از دستگاه‌ها گاهاً از روی بداخلاقی‌های اداری و گاهاً به دلیل بروکراسی اداری و ساختارهای پیچیده و فرسایشی که در ادارات وجود دارد و گاهی به دلیل تورم قوانین، چوب لای چرخ تولید می‌گذاشتند.

شجاعی با بیان اینکه به همین دلایل رغبت برای تولید کاهش پیدا می‌کرد، تصریح کرد: به همین دلایل سرمایه‌گذاران انگیزه و رغبتی برای حرکت به سمت تولید نداشتند.

وی با بیان اینکه به تعبیر دیگر دستگاه‌های اداری ما تولید کننده را مجازات می‌کردند، خاطر نشان کرد: به همین دلیل وقتی سرمایه‌گذار و تولیدکننده نگاه می‌کرد و می‌دید که از طرف دستگاه‌های اجرایی از جمله بانک‌ها مجازات می‌شود اساسا انگیزه و رقابتی برای اینکه سرمایه را به عرصه تولید بیاورد پیدا نمی‌کرد.

نماینده مردم ابهر، خرمدره و سلطانیه در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: سرمایه گذاران به این دلایل سرمایه را به سمت دلالی و بازارهای غیر مولد سوق می‌داد.

وی با بیان اینکه بر این جهت است که رهبر معظم انقلاب بر امر تولید تاکید داشتند، ابراز کرد: موضوع دانش بنیان بودن فعالیت‌های مختلف صنعتی و کشاورزی اقتصادی و... موضوع بسیار مهمی است.

شجاعی با بیان اینکه دانش می‌تواند راه میانبر ما برای پیش افتادن در سطح جهان در عرصه اقتصاد باشد، تصریح کرد: اگر ما بتوانیم مبتنی بر دانش به تولید ثروت برسیم جهشی در اقتصاد ایران به وجود خواهد آورد که می تواند ایران را به یک کشور پیش ور در عرصه اقتصادی و آن هم مبتنی بر دانش تبدیل بکند.

وی با بیان اینکه توجه بر این عرصه بسیار ضرورت دارد، تاکید کرد: اشتغال مشکل اصلی بسیاری از جوانان ما در سطح کشور است.

رئیس مجمع نمایندگان استان زنجان با بیان اینکه بسیاری از آسیب های اجتماعی و فرهنگی ناشی از بیکاری است که امروز متوجه جوانان و خانواده‌های ما می‌شود، عنوان کرد: امیدواریم به همت دولت انقلابی وضعیت اشتغال بهبود پیدا کند که بسیاری از این آسیب‌ها کاهش پیدا خواهد کرد.

وی خاطر نشان کرد: امیدوارم مسئولان دولت انقلابی چه در سطح کشور و چه در سطح استان زنجان همت کافی و تدبیر لازم را برای تحقق شعار سال به کار بگیرند چراکه در پایان سال کارنامه دستگاه‌های اجرایی را در عمل به شعار سال از آن‌ها مطالبه خواهیم کرد./ک

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر