logo
امروز : یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱:۱۷
[ شناسه خبر : ۲۵۸۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس بنیاد تاریخ پژوهشی و دانشنامه انقلاب اسلامی:

شهید بهشتی هرگونه تفاهم با استکبار را مخالف عقل و انسانیت می‌دانست/ در نظر بهشتی حکومت اسلامی بدون ولایت فقیه معنا نداشت

شهید-بهشتی-هرگونه-تفاهم-با-استکبار-را-مخالف-عقل-و-انسانیت-می‌دانست-در-نظر-بهشتی-حکومت-اسلامی-بدون-ولایت-فقیه-معنا-نداشت

رئیس بنیاد تاریخ پژوهشی و دانشنامه انقلاب اسلامی با اشاره به ویژگی‌های شهید بهشتی گفت: شهید بهشتی هرگونه تفاهم با استکبار را مخالف عقل و انسانیت می‌دانست.

حجت‌الاسلام سیدحمید روحانی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به ویژگی‌های شخصیتی شهید بهشتی اظهار کرد: این شهید ویژگی‌های برجسته‌ای داشت که شباهت‌هایی با ویژگی‌های حضرت امام(ره) داشت.

وی با بیان اینکه نخستین ویژگی شهید بهشتی این بود که با مردم صداقت داشت و اهل ریاکاری و تزویر نبود، افزود: این شهید بزرگوار صریح و قاطع بود و اینکه اعلام کرد آمریکا از دست ما عصبانی باش و از این عصبانیت بمیر نشان از اعتقاد بالای ایشان به استکبارستیزی و در راس آن آمریکا بود.

رئیس بنیاد تاریخ پژوهشی و دانشنامه انقلاب اسلامی با یادآوری دیگر ویژگی‌های شهید بهشتی گفت: بهشتی اهل سازش و کرنش نبود و طبق شناختی که از قرآن و اسلام داشت، هرگونه کنارآمدن، تفاهم و مذاکره با استکبار جهانی و به تعبیر روز جهانخواران را مخالف عقل، شرع و انسانیت می‌دانست.

وی با بیان اینکه مردمی بودن ویژگی دیگر شهید بهشتی بود، خاطرنشان کرد: شهید بهشتی با مردم بود و در فکر رفاه و رفع مشکلات مردم بود، بنابراین شهید بهشتی پیرو اسلام راستین بود و می‌خواست اسلام واقعی را در کشور پیاده کند و اهل وابستگی به غرب و اهل بند و بست نبود.

حجت‌الاسلام روحانی با اشاره به اینکه ویژگی‌های ذکر شده شهید بهشتی سبب بغض و کینه دشمن از وی شد، گفت: در تاریخ شخصیت‌هایی که اهل سازش و بند و بست نباشند و شعار هیهات من الذّله را مطرح کنند، خوار چشم دشمنان خواهند شد.

وی با بیان اینکه دشمنان از شخصیت‌هایی همچون شهید بهشتی هراس دارد، اظهار داشت: دشمن به دنبال کسانی است که اهل معامله، ترس و سازش باشند اما شهید بهشتی اهل اینها نبود.

رئیس بنیاد تاریخ پژوهشی و دانشنامه انقلاب اسلامی با اشاره به نظر شهید بهشتی در مورد ولایت فقیه و حکومت اسلامی گفت: شهید بهشتی حتی قبل از اینکه از طرف آیت‌الله بروجردی از ایران به آلمان بروند در مجله مکتب تشیع در مورد حکومت اسلامی مقاله نوشتند و از پرچمداران حکومت اسلامی بودند.

وی با تاکید بر اینکه حکومت اسلامی بدون ولایت فقیه معنا ندارد، ابراز کرد: شهید بهشتی طرفدار ولایت فقیه و حکومت اسلامی بود و در این زمینه سابقه دیرینه‌ای در مورد حکومت اسلامی داشت.

//س

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر