logo
امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۴۱
[ شناسه خبر : ۲۵۸۲۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
امام جمعه سلطانیه:

تولید باید مبنای علمی داشته باشد/ یکی از دلایل فوت هموطنان در تصادفات جاده‌ای بی کیفیتی خودرو ها است

تولید-باید-مبنای-علمی-داشته-باشد-یکی-از-دلایل-فوت-هموطنان-در-تصادفات-جاده‌ای-بی-کیفیتی-خودرو-ها-است
امام جمعه سلطانیه با اشاره به شعار سال جدید، گفت: دانش بنیان به معنای متکی بودن بر اصول، شاخص ها و زیر ساخت های علمی است و به عبارت دیگر تولید باید مبنای علمی داشته باشد و از علم برای تولید استفاده شود.

به گزارش موج رسا; حجت الاسلام حسینی نسب امام جمعه سلطانيه در اولین خطبه‌های نمازجمعه سلطانیه در سال جدید، اظهار کرد: بهار طبیعت، نشانه ای از رستاخیر و قیامت است و در بهار طبیعت محیی و ممیت بودن خداوند مشاهده می شود.

وی با اشاره به شعار سال و با بیان اینکه ۲۳ سال است که برای هر سال نام و عنوانی توسط مقام معظم رهبری انتخاب می شود و البته این نامگذاری ها تاثیرگذار بوده، ابراز کرد: نامگذاری سالها نمادین نیست بلکه هدفمند و به مثابه گفتمان سازی و جریان سازی است.
حسینی نسب بیان کرد: بر اساس قانون اساسی تعیین و ابلاغ سیاست‌های کلی نظام از وظائف و اختیارات مقام معظم رهبری است و شعار سالها نیز در همین راستا است و مقام معظم رهبری بخاطر اشراف و اطلاعاتی که از مسائل کلان کشور دارند و دوراندیشی و تدبیری که همیشه از ایشان دیده ایم برای هر سال نام و شعاری را مشخص می کنند.
وی تصریح کرد: نامگذاری سالها رهنمون مسئولان و مردم به مسائل کشور و چراغ یکساله آنهاست.
امام جمعه سلطانیه با بیان اینکه شعار و نام ۱۰ سال از سالها با عنوان اقتصادی بوده و این بیانگر توجه مقام معظم رهبری به مشکلات مردم و جامعه است، عنوان کرد: تنگی معیشت مردم از تلخی های سال ۱۴۰۰ بود.
خطیب جمعه سلطانیه با اشاره به شعار سال جدید یعنی سال تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین و با تبیین معنای دانش بنیان که به معنای متکی بودن بر اصول، شاخص ها و زیر ساخت های علمی است و به عبارت دیگر تولید باید مبنای علمی داشته باشد و از علم برای تولید استفاده شود، افزود: تولید در سال ۱۴۰۱ باید دارای دو شاخصه دانش بنیان و اشتغال آفرین باشد.
حسینی نسب با تاکید بر اینکه در کنار اقتصاد از فرهنگ هم نباید غافل شد، ادامه داد: همه کارها و برنامه باید پیوست فرهنگی داشته باشد.
وی ضمن توصیه به صله ارحام، به رعایت مسائل بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در دید و بازدیدها تاکید کرد و افزود: نباید نسبت به کرونا سهل انگاری شود.
حسینی نسب از شهرستان سلطانیه بعنوان یکی از شهرستانهای گردشگر نام برد و با توصیه به مسئولان گنبد نسبت به حساس بودن به مسائل دینی و فرهنگی تصریح کرد: نباید سوغات گردشگری به شهر شهید پرور سلطانیه  بی فرهنگی و بی بند و باری باشد.
امام جمعه سلطانیه با اشاره به مسافرتها، فوت حدود ۳۰۰ نفر در ایام نوروز در جاده ها را فاجعه بار دانست و با بیان اینکه در کنار دلائل دیگر، یکی از دلائل فوتی ها، بی کیفیتی خودروهاست، تاکید کرد: در هر حال قوانین راهنمایی و رانندگی و فرهنگ رانندگی رعایت شود.
حسینی نسب با گرامیداشت یاد و خاطره عالم ربانی و مجاهد انقلابی، علمی، سیاسی و اخلاقی؛ آیت الله ری شهری و با بیان اینکه ایشان از وزارت و قضاوت و دیگر مسئولیت سربلند بیرون آمد و مقام معظم رهبری با چند نفر شبانه بر پیکر ایشان نماز خواند و با خاطرات نیک از وی یاد کرد و فقدان ایشان را ضایعه ای تلخ و اندوهناک دانست، تصریح کرد: منش و روش آیت الله ری شهری برای مسئولان باید الگو باشد که بتوانند رضایت مقام معظم رهبری را کسب کنند.//ک

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر